قدیمی‌ها می‌گفتند: هر وقت دیدی هیچ مشکلی نداری، حتما زنده نیستی! شاید این حرف در نگاه اول صحیح به نظر نیاید، اما معنی زیبایی دارد که اگر به آن توجه کنیم، زندگی‌مان شیرین‌تر می‌شود.حال و هوای تنهایی‌هایمان، ارتباط با همسرمان، تحمل شیطنت فرزندمان و نحوه برخورد با همه افرادی که در زندگی‌مان هستند، تفاوت چشمگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۶۲۷۰۰

علت اصلی ناراحتی‌های ما این است که فکر می‌کنیم باید همه چیز به‌خوبی و خوشی باشد مثل آخر همه داستان‌ها که زیباست، اما واقعیت با فیلم و داستان فرق می‌کند. زمان می‌برد تا باور کنیم زندگی با همه زیبایی‌هایش یک مبارزه تمام وقت خواهد بود. دلیل این که وقتی سختی به وجود می‌آید، برخی سرخورده می‌شوند، این است که گمان می‌کنند وجود مشکل به معنی نبود خوشبختی است.

این فکر بسیار به روحیه و ارتباط شما صدمه می‌زند. مگر می‌شود دو نفر با هم بدون هیچ اختلافی زندگی کنند؟ مگر می‌شود شرایط همیشه بر وفق مراد باشد؟ مگر می‌شود قهر، دعوا و دلخوری پیش نیاید. اصلا گفته‌اند که دعوا نمک زندگی است، اما باید مراقب بود که شور نشود، پس این چیزها در زندگی همه وجود دارد.مشکل از آنجایی شروع می‌شود که زن یا مرد در انتظار یک زندگی بدون مشکل «بله» می‌گویند و به زیر یک سقف می‌روند؛ غافل از این که تفاهم و سازگاری باید زیر یک سقف به وجود آید و صادقانه بگویم در بیشتر مواقع کار بسیار سختی است.

اگر برای یک موقعیت سخت آماده باشید، وقتی با آن روبه‌رو می‌شوید، نگاه جامع‌تری به موضوع خواهید داشت و مانند یک مهندس کاربلد و دنیا دیده، جوانب مختلف آن را بررسی می‌کنید و بهترین نقشه را می‌کشید، اما اگر آماده نباشید، وقتی با مشکل روبه‌رو می‌شوید، دست و پایتان را گم می‌کنید، دچار استرس و اضطراب می‌شوید و به خاطر نداشتن برنامه‌ریزی صحیح و آمادگی لازم، به احتمال زیاد آن مشکل، شما را مغلوب می‌کند.شما نمی‌توانید دو زندگی زناشویی را پیدا کنید که مثل هم باشد؛ البته با توجه به کلیات زندگی، می‌شود پیش‌بینی کرد که چه مشکلاتی بر سر راه خواهد بود، اما دنیا بالا و پایین‌های زیاد دارد. شما هم پیشگو نیستید و به همین جهت بهتر است، همیشه در آماده باش به سر ببرید. تنها راهی که شما را کمک می‌کند تا در طول زندگی، نشکنید و خم نشوید این است که هر روز به خودتان بگویید: زندگی یک مبارزه دائم است؛ البته توکل به خدایی که خالق ماست و تضمین کرده است محبت شما و همسرتان در قلب هم جای خواهد گرفت، فراموش نکنید.

اگر عادت دارید با دیدن هر اختلاف و مشکل، کاسه چه کنم چه کنم، به دست بگیرید و نزد مادر و دوستانتان درددل کنید و به مشاور پناه ببرید، قافیه زندگی زناشویی را باخته‌اید؛ البته مشاوره و راهنمایی در خیلی از مواقع لازم است، اما این هستید که با روحیه بالا و اراده، خود را برای ساختن زندگی آماده می‌کنید. این موضوع در زندگی شخصی شما هم صادق است، اما داشتن یک زندگی آرام با همسری که با تمام وجود دوستش دارید، نیاز به ایستادگی و تحمل بیشتری دارد. اگر نگاهتان به زندگی تغییر کند، هر کدام از سختی‌ها دلیل نزدیک‌ترشدن شما خواهد شد.به دست آوردن خوشبختی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست، اراده کنید و با لبخند موانع را کنار بزنید.

جام جم /چاردیواری /ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها