رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای ساخت جاده جنگل ابر مسیری به مساحت 1000 متر را انتخاب کرده‌ایم که 400 متر آن دارای درخت است.
کد خبر: ۵۶۲۴۳۷
ساخت جاده جنگل ابر با کمترین میزان خسارت و تخریب

مهندس اورنگی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این مسیر کمترین میزان خسارات و تخریب را در پی داشته و باقی آن همان مسیر قبلی جنگل است که تنها نیاز به ترمیم دارد و به هیچ وجه‌ جاده جدیدی ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای ترمیم یا احداث جاده جنگل ابر باید علاوه بر سازمان جنگل‌ها با سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری هماهنگ شده و هیچ کدام از این سازمان‌ها به تنهایی تصمیم نمی‌گیرد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر کاهش میزان تخریب و تصرفات در عرصه‌های منابع طبیعی طی یکسال گذشته اظهار داشت: به دلیل پیگیری‌های قانونی و حضور جدی یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی کمتر شاهد تخلف از قوانین هستیم.

وی در خصوص احداث ساخت‌وسازهای غیرقانونی در نواحی جنگلی اظهار داشت: نه تنها در جنگل‌ها بلکه حتی در پایین دست آنها هیچگاه مجوز ساخت و ساز و عملیات احداث بنا داده نمی‌شود و اگر هم اتفاقی در جنگل‌ها صورت می‌گیرد مربوط به مستثنیات مردم است.

اورنگی تاکید کرد: با تشدید ضوابط و مقررات با ساخت‌وساز در عرصه‌های منابع طبیعی سریعا برخورد شده و کسی نمی‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها