آزمایش روی ۱۴هزار کودک آفریقایی

نخستین واکسن مالاریا ساخته شد

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کنترل و حذف بیماری مالاریا در سالها ی اخیر گفت: هم اکنون ایران تلاش خود را برای آماده کردن مرحله بعدی برنامه حذف مالاریا برای دوره 2014 تا 2016 با چشم انداز مالی بالا آغاز کرده است.
کد خبر: ۵۶۲۴۰۵
موفقیت ایران در زمینه کنترل و حذف بیماری مالاریا

دکتر «گری لوییس» در همایش روز جهانی مالاریا گفت: مشارکت سازمان ملل متحد برای کنترل و حذف بیماریهای خطرناک از سال 2005 آغاز شده و تاکنون بیش از 84 میلیون دلار برای مبارزه با بیماریهای مالاریا، سل و ایدز در ایران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کنترل و حذف بیماری مالاریا در سال های اخیر افزود: هم اکنون ایران تلاش خود را برای آماده کردن مرحله بعدی برنامه حذف مالاریا برای دوره 2014 تا 2016 با چشم انداز مالی بالا آغاز کرده است.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تاکید بر اینکه به فعالیت های برنامه حذف مالاریا در کشور توجه ویژه ای شده است، افزود: تاکنون تمامی موارد ابتلا به مالاریا از نظر ژنتیکی و براساس موارد وارده و انتقال محلی بررسی شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

در این مراسم روز جهانی مالاریا از چند دانشگاه علوم پزشکی کشور که در زمینه حذف مالاریا اقدامات خوبی داشتند قدردانی شد که براین اساس از خدمات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به سبب اجرای برنامه حذف مالاریا تقدیر به عمل آمد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها