کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو ضمن اعلام برخورد با فروشندگان اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در سطح بازار گفت: اجازه توزیع اقلام در گمرک مانده که کمتر از سه ماه به تاریخ انقضایشان باقی مانده باشد را صادر نمی کنیم.
کد خبر: ۵۶۲۳۷۷

دکتر حیدر محمدی در واکنش به افزایش میزان اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در بازار عنوان کرد:‌ طبیعی است همیشه مقداری اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته به علت عدم فروش کامل، در فروشگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: اما قطعا اگر بازرسان وزارت بهداشت در جریان بازرسی‌ها موارد تخلف و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته را مشاهده کنند، حتما برای جمع‌آوری آن اقدام خواهند کرد. البته باید گفت موارد این چنینی بسیار محدود و اندک است و با مواردی نظیر توزیع و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته در سطح بازار برخورد نکرده‌ایم.

کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو تاکید کرد: علاوه بر بازرسی های مکرر، اطلاعات و آگاهی مردم بالارفته است و با هوشیاری خرید می‌کنند. بنابراین اگر تاریخ محصولی گذشته باشد اعتراض می‌کنند و آن را پس می‌دهند.

محمدی درپاسخ به پرسشی مبنی بر وجود دارو اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در گمرک و توزیع آن در بازار گفت: داروهای در گمرک داریم اما هیچ فرآورده آرایشی و بهداشتی نداریم که در گمرک متوقف شده باشد.

وی ادامه داد:‌ در مجموع نیز اجازه توزیع دارو یا اقلام آرایشی و بهداشتی در گمرک مانده که کمتر از سه ماه به تاریخ انقضایش باقی مانده باشد، صادر نمی‌شود و این محموله را امحا می‌کنیم.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها