با کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز

هفته آینده دوباره به صحنه می‌آییم

کیوان ساکت از نوازندگان شناخته شده تار و سه‌تار کشورمان است که بتازگی کنسرت موفقی را با همراهی سالار عقیلی و با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و هنرمندان محلی استان خراسان در تالار وحدت اجرا کرد.
کد خبر: ۵۶۲۳۳۰
هفته آینده دوباره به صحنه می‌آییم

این کنسرت که ابتدا قرار بود به مدت سه روز و از هجدهم تا بیستم اردیبهشت به اجرا درآید، به دلیل استقبال مخاطبان یک روز هم تمدید شد.

در این کنسرت اجرای متفاوتی از آثار کیوان ساکت، در دو بخش در دستگاه‌های نوا، بیات اصفهان، شور، چهارگاه و ماهور با اشعاری از مولانا، فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج، دکتر وحید موحد و ژاله اصفهانی اجرا شد.

تمدید کنسرت نشان می‌دهد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدید؟

بله، استقبال مردم خیلی عالی بود و بیش از آنچه مورد انتظارمان بود مردم حضور داشتند.

چند قطعه برای اجرا آماده کرده بودید؟

13 قطعه بود که با کیفیت بسیار خوبی اجرا شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

فکر می‌کنید روز‌های اجرا باز هم تمدید شود؟

بله، صحبت از تمدید آن است چون استقبال بسیار خوبی شده است. ما تمایل داشتیم روز‌های بعد را هم تمدید کنیم، اما تالار وحدت زمان برای این کار ندارد، ولی با مذاکراتی که صورت گرفته به احتمال زیاد در روزهای یکم و دوم خرداد هم دوباره اجرا خواهیم داشت.

چه تعداد از 13 قطعه‌ای که بــه اجرا درآمد، کار خودتان بود؟

بجز سه تا از آهنگ‌ها که ساخته من نبود، بقیه کار خودم بود. یکی از قطعات به نام دختر اندولسی اثر «آرتور روبن اشتاین» آهنگساز روس بود. یکی دیگر از آهنگ‌ها چارداش نام داشت. اثر ویتوریو مونتی و دیگری یک قطعه فانتزی بود که من تنظیم کرده بودم و از آهنگ آیریلیق ترکی شروع می‌شد و با نواختن آهنگسازان دوره‌های مختلف مثل موتزارت و کورساکف و شستاکویچ وبرامس و در آخر به آهنگ وزیری خاتمه پیدا می‌کرد. اینها را بنده تنظیم و به هم وصل کرده بودم و بقیه آهنگ‌ها ساخته خود من بود.

آیا آهنگ‌هایی که ساخته خودتان بود برای اولین بار اجرا می‌شد؟

برخی از آهنگ‌ها قبلا یک‌بار اجرا شده بود، ولی اغلب آهنگ‌ها کاملا نو و تازه بود یا تنظیم آن متفاوت بود. یکی از آهنگ‌های جدید من آهنگی بود که در فضای موسیقی محلی خراسان جنوبی ساخته بودم که با شرکت دو نوازنده مطرح و پیشکسوت خراسان جنوبی یعنی استاد ذوالفقار عسکریان و استاد غلامعلی‌پور عطایی آهنگی به یاد تربت حیدریه و خراسان به اجرا درآمد که شعر آن از محمدتقی خسروی بود با همراهی گیتارنوازان و ارکستر و صدای سالار عقیلی و صدای غلامعلی‌پور عطایی پایان بخش قسمت اول کنسرت ما بود.

گویا کار با آقای عقیلی را بعد از مدتی وقفه شروع کردید؟

البته به‌عنوان رهبر ارکستر بله خیلی وقت بود که اجرا نداشتم. حدود دو سال پیش در کنسرت ارکستر مهرنوازان به رهبری فرهاد فخرالدینی و چند سال پیش هم با ارکستر ملل به رهبری پیمان همکاری داشتم. من مدتی بود، روی موسیقی بی کلام کار می‌کردم و اجرای اخیرم شروع مجددی برای همکاری با آقای عقیلی می‌شود.

سیما رادمنش - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها