در هفته‌ای که گذشت، کاریکاتوریست روزنامه جام‌جم، موفق به کسب رتبه نخست جشنواره بین‌المللی طنز آمازون در سال 2013 شد.
کد خبر: ۵۶۱۹۶۴
کاریکاتوریست «جام‌جم» برنده جشنواره برزیل

علیرضا پاکدل با طرحی از چهره «همفری بوگارت» هنرپیشه سینمای کلاسیک آمریکا و جهان که او را در حال سیگار کشیدن نشان می‌دهد، موفق شد رتبه اول بخش کاریکاتور این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

894 اثر از 33 کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی طنز آمازون برزیل در سال 2013 شرکت داشتند که در مقایسه با دوره‌های قبلی نسبت آثار از رشد 33 درصدی برخوردار بود. سرانجام از این میان 160 اثر به مرحله نهایی نمایشگاه راه پیدا کردند.

این جشنواره در سه بخش کاریکاتور چهره، آزاد و محیط زیست برگزار شد. سرانجام در بخش کاریکاتور این جشنواره علیرضا پاکدل، کاریکاتوریست روزنامه جام‌جم و یاسرخان هر دو از ایران به ترتیب موفق به کسب جوایز اول ودوم شدند.

در بخش بوم‌شناسی بیر ابرا از برزیل و لیان جونکی از چین به ترتیب جوایز اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش آزاد این جشنواره درک و جوتا، هر دو از برزیل به ترتیب جوایز اول و دوم را کسب کردند.

علیرضا پاکدل، کاریکاتوریست جوانی است که در مشهد متولد شده است. او با بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات همکاری مستمری دارد و مسئول تیم طراحی و طراح کارآکتر و استوری‌بورد در موسسه فرهنگی، هنری آرامش و عضو فعال حوزه هنری خراسان رضوی و چند طرح ساخت انیمیشن است.

پاکدل، آذر سال گذشته نمایشگاهی از کاریکاتورهایش را در مشهد برپا کرد که در آن برای نخستین بار از تکنیک ویژه‌ای در خلق کاریکاتور پرتره استفاده کرده بود. در این تکنیک او از حجم و اشکال هندسی و نیز رنگ‌های ساده در طراحی و خلق آثارش استفاده کرده بود.

پاکدل، کاریکاتور برخی چهره‌های سیاسی و بسیاری از چهره‌های فرهنگ مانند غلامحسین امیرخانی، حسین پناهی، آیدین آغداشلو، رضا عابدینی، رضا کیانیان، مرتضی ممیز، شهرام ناظری و ابراهیم حاتمی‌کیا را نیز کشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها