معاون وزیر بهداشت خبر داد

افزایش سرانه پزشک عمومی تا 35 درصد

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسبت به سال گذشته که سهم سرانه پزشک عمومی در سطح یک، 18 درصد بود این سرانه را تا 35 درصد ارتقا داده‌ایم.
کد خبر: ۵۶۱۷۲۲
افزایش سرانه پزشک عمومی تا 35 درصد

فاطمه رخشانی در گفت‌وگو با فارس در این شهرستان اظهار داشت: شاهد یک افزایش دو برابری و مناسب در سرانه پزشک عمومی هستیم به طوری که از این سهم 65 درصد مربوط به خود پزشک و 35 درصد مربوط به هزینه دارو و آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: تمایل داریم این سهم را تا 45 درصد نیز ارتقا دهیم که امیدواریم در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه از دو سال پیش تلاش کردیم تا زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده را مهیا کنیم، خاطرنشان کرد: تمام مطب‌های پزشکان باید مجهز به کامپیوتر می‌شد و همه پزشکان باید نحوه کار با این سامانه و بسته خدماتی ما را آموزش می‌دیدند که این کار نیز به شکل کامل صورت گرفته است.

رخشانی دیگر زیر‌ساخت را مربوط به تجهیز پایگاه‌ها به اینترنت،‌ سرشماری دقیق افراد و پاسخگویی آنها به 26 سئوال مورد نیاز در فرم اعلام کرد و گفت: ما تمام اطلاعات را در سامانه‌ای جمع‌بندی کرده و در قالب پرونده الکترونیکی در اختیار پزشک قرار دادیم.

این مسئول از انتخاب پزشک از طرف مردم و درخواست پزشکان برای مشارکت در این طرح خبر داد و افزود: ما هم‌اکنون امکان سرویس‌دهی اینترنتی را به تمام ثبت‌نام کنندگان و پزشکان داریم.

وی در پایان اذعان داشت: آغاز کردن این طرح هیچ حرکت اشتباه و غلطی نیست چرا که تمام زیر‌ساخت‌های آن برای عملیاتی شدن طرح در سطح اول، دوم و سوم مهیا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها