بشاراسد در دیدار با گروهی لبنانی در سوریه گفت: سوریه می‌توانست به راحتی با شلیک چندین موشک به اسرائیل به تلافی حمله هوایی اسرائیلی‌ها به دمشق، مردم خود و متحدانش را راضی و خشنود سازد،اما ما خواهان انتقام استراتژیک از طریق باز کردن درب‌های مقاومت و تبدیل سوریه به «ملتی مقاومتی» هستیم.
کد خبر: ۵۶۱۳۷۹
«انتقام استراتژیک» سوریه از اسرائیل

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز تاکید کرد: این پاسخ، واکنش بزرگتری از بمباران فلسطین اشغالی خواهد بود. پاسخ دوم سوریه این است که جبهه مقاومت مردمی را در جولان ایجاد کند و این طبیعی است. به سوریه حمله کردید و این بدان معنا است که مقاومت مردمی در جولان اشغالی می‌تواند امکان پذیر باشد.
 
محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، حمله جنگنده‌های اسرائیلی را ناشی از شکست مزدوران داخلی غرب و کشورهای عربی در صحنه میدانی سوریه خواند و گفت: آنها تصور می‌کردند که نظام سوریه با چند موشک، یک پاسخ تاکتیکی به این حملات بدهد و این موضوع در همان زمان پایان یابد؛ اما بر خلاف تصور آنها، بشار اسد و سید حسن نصر الله تصمیم به پاسخ استراتژیک در برابر این تجاوز گرفتند که ساختن جنوب لبنانی دیگر در بلندی‌های جولان و ایجاد مقاومت مردمی در این منطقه است.

گفتگوبا ایران کلید حل بحران سوریه

روزنامه دیپلمات چاپ ژاپن بااشاره به راه حل بحران سوریه به نقل از یک سناتور آمریکایی نوشت:سناتور گراهام ضمن تشریح این نکته که امریکا چه منافع و مصالحی در سوریه دارد که باید به حفظ آنها مبادرت کند، گفت که امریکا اساساً باید در دو جنگ شرکت کند: هدف یکی از آن دو عزل بشار اسد از قدرت و هدف دیگری جلوگیری از روی کار آمدن «جبهه النصره»، وابسته به القاعده، به جای رژیم اسد است.

این روزنامه با اشاره به احتمال روی کار آمدن عناصر القاعده در سوریه افزود: با توجه به این امکان بسیار زیاد که پیروزی شورشیان بر اسد گروهی را به قدرت خواهد رساند که علناً با سازمان مرکزی القاعده بیعت کرده اند، صدق این نکته را به اثبات می رساند که ایران، بسیار بیش از هم پیمانان عربی آمریکا، در نگرانی از این بابت با آمریکا و غرب وجه اشتراک دارد.

دادن یک نقش به ایران در تصمیم گیری روی یک مسأله کلیدی در منطقه، به جای آن که مانع پیشرفت در محدوده مذاکرات پیرامون مسأله هسته ای شود، از بی اعتمادی زمامداران ایران،  نسبت به نیات آمریکا در ارتباط با برنامه هسته ای ایران خواهد کاست. مذاکرات در مورد سوریه، احتمال رسیدن به یک توافق در خصوص مسأله هسته ای را بیشتر خواهد ساخت نه کمتر.

آمریکا عاقل‌تر شده است

در شرایطی که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به تهدیدهای خود درباره اقدام نظامی علیه ایران ادامه می دهند و مقامات آمریکایی نیز تأکید دارند «همه گزینه ها روی میز است»، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی متفاوت، ضمن تأکید بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای ایران و سوریه، به محدودیت های قدرت آمریکا در خاورمیانه اذعان کرده است.

به گزارش «تابناک»، وزیر دفاع آمریکا، اظهار داشته مسائل موجود در خاورمیانه، از جمله برنامه هسته ای ایران و بحران سوریه، نیازمند راه حل های «سیاسی» هستند، نه نظامی.

خبرگزاری «رویترز» که سخنرانی هیگل را منتشر کرده، می نویسد وی با بیان اینکه «نظم قدیمی» در منطقه خاورمیانه در حال محو شدن است، تأکید کرده ایالات متحده برای آنچه «ترویج اصلاحات دموکراتیک در منطقه» خوانده تلاش می کند؛ اما در عین حال، اذعان کرده که به محدودیت های قدرت آمریکا نیز آگاه است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت رفتار احتیاط آمیز آمریکا در منطقه گفته: «ایالات متحده در روند شکل دادن به نظم جدید درگیر خواهد بود؛ اما باید به گونه ای عاقلانه درگیر این روند شویم... این امر نیازمند درکی روشن از منافع ملی و محدودیت های ما و درک صحیح پیچیدگی های این منطقه غیرقابل پیش بینی، متناقض نما و در عین حال امیدوارکننده از جهان است».

هدفمندی یارانه‌ها  قصابی بود نه جراحی

نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت:چیزی به نام طرح تحول اقتصادی نمی‌تواند معنایی داشته باشد باید در عرصه اقتصاد اتفاقی بیفتد بعد تحول صورت گیرد؛مثلا طرح هدفمندی یارانه‌ها اگر اجرا شود در حوزه اقتصادی تحول صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ "حسن سبحانی" در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت اسلامی) که در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه برگزار شد،گفت: چیزی به نام طرح تحول اقتصادی معنایی ندارد باید در عرصه اقتصاد اتفاقی بیافتد و بعد تحولی صورت گیرد؛مثل طرح هدفمندی یارانه‌ها اگر اجرا شود در حوزه اقتصاد تحول صورت می‌گیرد باید یک اتفاقی بیافتد و به واسطه این نظم در امور اقتصادی شکل بگیرد .هدفمندی یارانه ها از اول قصابی بود نه جراحی؛ اصولا در کشور ما چیزی به نام یارانه سوخت وجود نداشت، بلکه ارزان می‌فروختیم در طرح هدفمندی یارانه‌ها گران شد،طرح هدفمندی یارانه‌ها خیلی ساده گرفته شد و من تحولی در این نمی‌بینم.

بوسه هنیه بر دستان شیخ فتنه گر

شبکه های رسانه ای از غزه خبر دادند که دیروز اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در دیدار با یوسف قرضای، رهبر معنوی تروریست‌های سوری، به وی تابعیت فلسطینی داد و بر دستان وی بوسه زد.

به گزارش جهان، این عکس العمل هنیه، در حالی صورت گرفت که گروه های مختلف فلسطینی نظیر جنبش های فتح، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب ملت، جبهه مبارزه (نضال) فلسطینی در کنار حزب فدا مخالفت قاطع خود را با سفر قرضاوی به نوار غزه اعلام و مراسم استقبال از وی را تحریم کردند.

یوسف قرضاوی که به دلیل سخنان اختلاف برانگیز مذهبی‌اش در میان اعراب به «شیخ فتنه گر» مشهور است تا کنون فتواهای عجیبی چون «قتل عام مردم سوریه»، «فتوای قتل نوری المالکی»، «حلال بودن نوشیدن جرعه‌ای مشروبات الکلی»و «نفرین ایرانی‌ها در حج» را صادر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها