به گفته رئیس نمایشگاه کتاب تهران، نرخ سود حقوق گمرکی برای ناشران خارجی حاضر در این نمایشگاه در زمان ترک ایران و در گمرک، معادل 2.5 درصد محاسبه خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۱۳۱۳
تعرفه گمرکی ناشران خارجی 2.5 درصد محاسبه خواهد شد

علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نگرانی ناشران خارجی حاضر در این نمایشگاه از محاسبه سود حقوق گمرکی کتابهایشان با نرخ افزایش یافته چهار درصدی گفت: ما در این مورد با گمرک مکاتبه کرده‌ایم و مسئولان گمرک هم قول داده‌اند مشکل را حل کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عنوان بخشی از دولت، مشمول تحریم‌های غرب است، ناشران خارجی نیز نمی‌توانند محموله‌های کتاب خود را به نام وزارت ارشاد وارد ایران کنند و شاید به همین خاطر نگران هستند که نرخ سود حقوق گمرکی آنها بالا محاسبه شود.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با گمرک صورت گرفته، قرار شد آنها تعرفه گمرکی برای کتاب‌های ناشران خارجی را بر اساس همان تخفیف‌هایی که به ما اعلام کرده بودند و بر اساس نرخ سود حقوق گمرکی معادل 2.5 درصد محاسبه کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: این تخفیف‌ها شامل ناشرانی می‌شود که ما فهرستشان را تائید می‌کنیم.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین موضوع بدهی چند سال قبل سازمان چاپ و انتشارات وابسته به وزارت ارشاد به گمرک را یادآور شد و تاکید کرد: ما در این زمینه هم با گمرک مکاتبه کرده و قول داده‌ایم که بعد از نمایشگاه آن را پرداخت کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها