معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات راه اندازی کلینیک سلامت در سال 92، گفت: آیین نامه اجرایی این برنامه با کمک وزارت بهداشت تهیه شده و این آیین نامه به منظور امضا، هم‌اکنون در اختیار وزیر بهداشت قرار داد.
کد خبر: ۵۶۰۹۸۲

زهرا سجادی با بیان اینکه کلینیک سلامت در کنار طرح مطالع مهر اجرا می شود، گفت: چنانچه اگر زوجین مشکلات خاصی داشته باشند و با ارائه کلاس های آموزشی در طرح مطلع مهر مشکلات آن ها حل شد به کلینیک سلامت نیاز ندارند اما اگر مشکلات این زوج ها مرتفع نشد به کلینیک های سلامت ارجاع داده می شوند.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده می تواند در تحکیم بنیاد خانواده موثر واقع شود، گفت: این کلینیک ها در سال جاری و در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور افتتاح می شود.

وی با اشاره به اجباری شدن مشاوره های ژنتیک برای زوج های جوان گفت: این اقدام از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد که پس از آن اقداماتی باید توسط مرکز زنان انجام می شد. لذا راه اندازی کلینیک های سلامت می تواند از جنبه روانشناختی برای این زوج های جوان بسیار مفید و اثربخش باشد.

این مقام مسئول در مرکز زنان ریاست جمهوری همچنین با اشاره به تعداد کلینیک های سلامت  گفت: تعداد 45 کلینیک طبق رایزنی هایی که با وزارت بهداشت انجام شد، قرار است در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شود. البته باید تأکید کنم که مراجعه به این کلینیک ها شامل تمامی زوجین نمی شود و فقط افرادی که نیاز ویژه برای درمان مسائل خاص روابط زندگی خود را دارند، می بایست به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته سجادی، آموزش سه بخش پزشکی، روانشناسی، احکام و مسایل خصوصی زوجین به صورت تخصصی در کلینیک های سلامت ارائه می شود.

امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری با اشاره به وعده این مرکز برای افزایش زمان مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه، گفت: در حال حاضر منابع مالی لازم برای تحقق این امر پیش بینی شده و هیات دولت نیز با افزایش زمان مرخصی زایمان موافقت کرده است.

 سجادی با بیان این که لایحه افزایش زمان مرخصی زایمان پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مطرح شد که به آن ایراد گرفتند. به این معنی که تأمین منابع مالی برای افزایش مرخصی زایمان مادران و مرخصی پدران ضرورت دارد،گفت: دلیل شورای نگهبان برای ایراد از این مصوبه این است که باید هزینه طرح مشخص باشد و ردیف بودجه ای برای آن مشخص شود که اگر اینگونه شود مشکلی نخواهد داشت.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری همچنین با اشاره به موافقت هیات دولت با لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه نیز گفت: در جلسه روز هشتم اردیبهشت ماه هیات دولت با افزایش زمان مرخصی زایمان و همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندانشان مرخصی داده شود، موافقت شد و در واقع این موضوع مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.

سجادی با تأکید بر اینکه بررسی لایحه افزایش زمان مرخصی زایمان از دستور کار خارج نشده بود، اظهار کرد: البته در حال حاضر منابع مالی لازم برای تحقق این امر پیش بینی شده و در دستور کار هیات دولت قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه تا پایان دولت دهم عملیاتی شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها