همان‌طور که از مدت‌ها پیش مشخص شده در این دوره، تعداد چهره‌های شاخصی که در عرصه انتخابات حضور می‌یابند به مراتب بیشتر از دوره‌های دیگر است و همین موضوع باعث شد تا اولین روز ثبت‌نام نامزدها نیز حال و هوایی متفاوت از دوره‌های گذشته داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۰۹۳۱
نامزدها رنگ کم نیاورند

در دوره‌های گذشته انتخابات معمولا در روزهای ابتدایی، افراد کمتر شناخته شده و آنهایی که رد صلاحیتشان از ابتدا مشخص بود ثبت‌نام می‌کردند و چهره‌های شناخته شده‌تر که نهایتا هم رقابت انتخاباتی میان آنها برگزار می‌شد ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول می‌کردند تا خبر نام‌نویسی آنها به قول معروف برد رسانه‌ای بیشتری داشته باشد.

اما در این دوره با توجه به کثرت چهره‌های شاخصی که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند، اولین روز ثبت‌نام هم از حضور آنها بی‌بهره نبود و افرادی مانند حسن روحانی، کامران باقری لنکرانی و محمد سعیدی‌کیا، کواکبیان و واعظ زاده ثبت‌نام را به‌تاخیر نینداختند و در همان اولین روز، حضورشان را قطعی کردند.

اما روز اول ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از لحاظ ثبت‌نام افراد با تیپ‌های عجیب و غریب که سوژه‌های خوبی برای عکاسان و رسانه‌ها هستند مشابهت زیادی با دوره‌های قبل داشت.

یکی از این افراد پیرمردی کفن‌پوش بود که روی کفنی که به تن داشت عنوان خود را نوکر ملت ایران ذکر کرده بود.

یکی دیگر از این افراد، کسی بود که خود را کلاه‌مخملی و قیصر فوتبال ایران می‌نامید و در حالی که کت و شلواری با مدلی قدیمی پوشیده بود و کلاه شاپو به سر داشت و می‌گفت استادیومی است. در میان ثبت‌نام‌کنندگان دیروز فرد دیگری هم بود که لیسانس پرستاری داشت و خود را متخصص مواد منفجره می‌نامید.

البته براحتی قابل پیش‌بینی است که چنین افرادی نمی‌توانند مصداق اصل 115 قانون اساسی باشند که ویژگی‌های رئیس‌جمهور را بیان کرده است و ثبت‌نام این‌گونه افراد معضلی است که در تمام دوره‌های انتخابات شاهد هستیم و هنوز راه‌حلی برای آن اندیشیده نشده است.

از دیگر حواشی اولین روز ثبت‌نام نامزدها، انتخاب رنگ سبز از سوی مصطفی کواکبیان برای ستاد انتخاباتی‌ خود‌بود.

باقری لنکرانی هم در پاسخ به پرسشی که رنگ ستاد انتخاباتی‌اش چیست گفت هنوز در این زمینه فکر نکرده است.

پیش از این هم رنگ بنفش به عنوان رنگ ستاد انتخاباتی حسن روحانی و رنگ فیروزه‌ه‌ای به‌عنوان رنگ ستاد محسن رضایی و رنگ قرمز به‌عنوان رنگ ستاد روح‌الله احمدزاده اعلام شده بود.

با توجه به کثرت نامزدها در این دوره از انتخابات به نظر می‌رسد نامزدها اگر می‌خواهند برای ستاد خود رنگی انتخاب کنند، باید سریع‌تر این کار را انجام دهند زیرا در صورتی که دیر بجنبند احتمالا در انتخاب رنگ به مشکل می‌خورند.

انتخاب رنگ برای ستادهای انتخاباتی در کشور ما از سال 84 آغاز شد و در انتخابات سال 88 به‌صورتی گسترده تجربه شد. تجربه‌ای که خاطره خوبی از آن در خاطرها نمانده است.

حسین نیکپور - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها