محققان به نقشه‌‌ راهی برای تولید واکسن موثر HIV دست یافتند

ایدز واکسن‌دار می‌شود

عضو کمیته کشوری ایدز با اشاره به کاهش موارد ابتلا به HIV‌/‌AIDSدر معتادان تزریقی مواد مخدر در زندان‌ها به دنبال اجرای برنامه های کاهش آسیب، بر لزوم حمایت های روحی، اقتصادی و اجتماعی از زندانیان مبتلا به این بیماری پس از پایان دوره محکومیت و بازگشت به جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۰۸۱۷
‌کاهش آمار ایدز در زندان‌ها

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با ایسنا گفت: هنوز هم بیشترین موارد HIV‌/‌AIDSدر کشور به دنبال استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی مواد مخدر، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مردانی تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که برنامه‌های کاهش آسیب در زندان‌ها، در معتادان تزریقی مواد مخدر و در بیماران مبتلا به هپاتیت B، Cو HIVرو به بهتر شدن است.

وی به اقدامات انجام شده در جهت تدوین برنامه جامع استراتژیک کنترل HIV‌/‌AIDSدر کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از این برنامه جامع در رابطه با بیماران HIV‌/‌AIDSدر زندان‌هاست که برنامه‌ای بلند مدت است و با تصویب آن می‌توان این مشکل را بیش از پیش حل کرد.

این متخصص عفونی افزود: بسیاری از مبتلایان به HIV‌/‌AIDSکه یا به دنبال استفاده از سرنگ مشترک یا به دنبال تماس جنسی به این بیماری مبتلا شده‌اند، با اتمام دوره محکومیت و آزاد شدن از زندان، زمانی که به جامعه وارد می‌شوند، متاسفانه بی‌پناه می‌مانند و به نخستین فردی که ممکن است ضربه زده و وی را مبتلا کنند، همسرشان است. متاسفانه این افراد برنامه‌های آموزشی مداومی ندارند و از طرفی هم ممکن است خود برای شرکت در این برنامه های آموزشی تمایلی نداشته باشند. بر این اساس حمایت، برنامه‌ریزی و آموزش‌های ویژه آنها پس از آزادی از زندان بسیار حائز اهمیت است و لازم است این افراد پس از آزادی از زندان از نظر روحی، اجتماعی و اقتصادی تامین باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها