کی فکرش را می‌کرد روزی برسد که مردم حوصله نداشته باشند خودشان را تکان بدهند تا چربی‌هایشان آب شود و دستگاه‌هایی بگیرند که آنها را تکان بدهد، بلکه چربی‌های نشسته بر شکم، پهلوها و ران‌هایشان به قول خودشان بسوزد؟
کد خبر: ۵۶۰۳۴۸

کی فکرش را می‌کرد آدم بتواند لم بدهد روی مبلش، کنترل تلویزیونش را دستش بگیرد و سیر آفاق و انفس کند و همزمان، دستگاهی هم باشد که ریز و سریع شکم گنده‌اش را تکان بدهد و عین گوشت کبابی داغش کند تا سرانجام کمر باریک شود؟

کی فکرش را می‌کرد کسی باور کند که چربی مثل بنزین سوختنی است تا چه رسد به آن که کسانی باور کنند دستگاهی هم برای سوزاندنش اختراع شده است؟ کی فکرش را می‌کرد روزی برسد که آدم‌ها بنشینند پشت میزهایشان و سرگرم کار شوند و در آن بی‌تحرکی قطر دور کمرشان هی بیشتر شود تا بتوانند پولی جمع کنند و دستگاهی بخرند که لاغرشان کند.

هیچ کس باور نمی‌کرد، اما اتفاق افتاده است و حالا مردم، پولشان را خرج خرید ویبراتورهایی می‌کنند که اصطلاحا به آنها می‌گویند چربی‌سوز و نه‌تنها واقعا لاغرشان نمی‌کند و میزان چربی بدنشان را کاهش نمی‌دهد، بلکه لرزش شدیدشان به مرور زمان ستون فقرات را کج و کوله می‌کند.

دیروز اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی درباره همین موضوع هشدار داد و گفت: حتی اگر ویبراتور با داغ کردن شکم باعث تبخیر آب میان‌بافتی شود و به نظر بیاید قطر کمر را کم کرده است یا با تکان‌های شدیدش، به قول پزشکان، چربی‌های شکم را جابه‌جا کند، همچنان خطرناک است، چون لرزش‌های دائمش باعث تغییر شکل ستون فقرات می‌شود.

ابراهیمی دیروز هشدار داد همان‌طور که پیش از او نیز پزشکانی هشدار داده بودند که این چربی‌های سرگردان در بدن حتما در نقاط دیگری جمع شده و باعث بدهیکل شدن می‌شــود و از سوی دیگر با تبخـــیر آب میان بافتی به سلول‌ها آسیب می‌زند، اما کجاست گوش شنوا؟

شما هم باور دارید که خیلی وقت‌ها ما خودمان را گول می‌زنیم؟ خیلی وقت‌ها هشدارها را عمدا نشنیده می‌گیریم که راه آسان‌تر را انتخاب کنیم، حتی اگر وجدانمان به ما نهیب بزند که آن راه به مقصد نمی‌رسد، مثل همین ماجرای ویبراتورها که می‌دانیم چاره دور کمرهای قطورمان نیست و علاج چربی‌های انباشته در بدن، فقط کم‌خوری و ورزش است، اما دانسته‌هایمان را کنار می‌زنیم، چون به خیالمان نشستن و لرزاندن شکم با دستگاه از دویدن صبحگاه و نصف کردن حجم برنج و نان و شکر مصرفی‌مان آسان‌تر است.

جام جم / مریم یوشی زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها