رئیس مرکز مدیریت بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت از پیوستن آزمایش فشارخون به ویزیت پایه پزشک خانواده خبر داد و گفت: اگر امکانات و تجهیزات به موقع می‌رسید تا ۶۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مورد سنجش فشارخون قرار می‌گرفتند.
کد خبر: ۵۶۰۰۷۷
آزمایش فشارخون به ویزیت پایه پزشک خانواده پیوست

 کوروش اعتماد در نشست خبری که به مناسبت اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانی‌ها در سازمان نظام پرستاری برگزار شد، افزود: پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر از جمله تکالیف وزارت بهداشت در قالب برنامه پنجم توسعه است که ما را موظف کرده در راستای تحقق شعار انسان سالم محور توسعه پایدار حرکت کند و از بار این بیماری‌ها در کشور بکاهد.

وی ادامه داد: طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانی‌ها با هدف فرهنگ‌سازی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر از روز گذشته در تمام مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و برخی ستادهای اجرایی همچون ادارات و استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها آغاز شده است و تا دو هفته دیگر ادامه می‌یابد.

اعتماد تصریح کرد: برای اجرای این طرح جلسات مشترکی با سازمان نظام پرستاری از سال گذشته آغاز و برنامه‌های علمی به صورت مشترک تدوین شد و در سال جاری به زیرمجموعه‌های مربوطه از جمله دانشگاه‌ها ابلاغ شد و هدف آن غربالگری قد، وزن و فشار خون افراد بالای 30 سال تعیین شد تا افراد در معرض خطر شناسایی شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: به همین منظور اطلاعات استخراج شده از اجرای این برنامه در پرونده الکترونیک سلامت ثبت می‌شود و افرادی که فشار خون بالای آنها تشخیص داده شود، به سطوح درمانی بالاتر ارجاع و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: فراهم شدن بسترهای لازم برای اجرای این طرح، نیازمند اعتباراتی است که تاکنون محقق نشده است. بنابراین اجرای این برنامه تا زمانی که جمعیت مورد نظر را پوشش دهد ادامه می یابد و ممکن است تا بیش از دو هفته نیز به طول بیانجامد.

اعتماد گفت: هنوز ظرفیت فیزیکی در اختیار ما قرار داده نشده اما فقط این برنامه را در مدت زمان یک هفته دنبال نمی‌کنیم بلکه در فرصت مشابه اگر امکانش بود جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهیم.


وی گفت: آگاهی مردم نسبت به فشارخون کم است و لازم است نسبت به ارتقای آن اقدامات لازم انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها