خیار از نظر طب قدیم ایران، سرد و خنک‌کننده بدن بوده و برای رفع عطش و شادابی پوست استفاده می‌شود. مواد معدنی موجود در آن مانع ایجاد شکاف در ناخن‌های دست و پا می‌شود و ترکیبات آلفا هیدروکسی اسیدهای موجود در پوست خیار موجب روشن‌کنندگی پوست می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۹۷۵
طراوت پوست با لوسیون خانگی خیار

خیار به دلیل اثر خنک‌کنندگی، حرارت و التهاب پوست را کاهش می‌دهد و به‌‌‌ سبب خاصیت پاک‌کننده‌اش پوست را بسیار نرم و لطیف می‌کند.

خیار به کاهش تورم دور چشم و نیز حلقه‌های تیره‌ زیرچشم کمک می‌کند و شما می‌توانید از خیار به‌عنوان یک دستمال بسیار شگفت‌انگیز و طبیعی برای رفع خستگی و ‌‌پُف‌‌کردگی دور چشم‌ها همراه با آرامش کامل استفاده کنید.

به این ترتیب که دو عدد خیار را رنده کرده، با میزان مساوی ماست مخلوط کنید و اطراف چشم بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

اگر می‌خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ کنید، همه روزه از این لوسیون استفاده کنید: یک خیار معمولی را با دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آن یک لیوان شود. سپس آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود. بعد 50 گرم بادام خام و پوست‌کنده را آسیاب و با این آب مخلوط کنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف کنید. به محلول صاف شده 250 گرم الکل سفید و ده گرم گلاب اضافه کنید و کاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.

برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید: چهار، پنج عدد برگ نعنا را خرد کنید. خیار را پوست‌کنده و تخم‌های آن را خارج کنید. برگ‌های نعنا را به خیار اضافه کنید. سفیده تخم‌مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

کسانی که منافذ بازی روی پوست خود دارند، می‌توانند این روش را به‌کار ببرند: به اندازه مساوی تخم خیار، کدو و تخم خربزه را جداگانه کوبیده و به صورت پودر در آورید، بعد یک قاشق سوپخوری از هر کدام را با شیر حل کرده و آن را به‌هم بزنید تا مخلوط یکسانی به‌وجود آید، بعد آن را به صورت ماسک روی صورت گذاشته و بعد از نیم ساعت ماسک را برداشته و صورت خود را با آب بشویید.

کسانی که می‌خواهند چین و چروک صورتشان کم شود، می‌توانند برش‌های گرد خیار را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارند تا مواد حیاتی خیار جذب پوست صورت شود. می‌توانید آب یک عدد خیار را گرفته و در آن یک قاشق غذاخوری شکر حل کنید و سپس به صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با یک پارچه مرطوب صورت خود را تمیز کنید.

وحید کیانپور - کارشناس ارشد گیاهان و مواد اولیه دارویی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها