کد خبر: ۵۵۹۵۵۸
برتری جویی والیبال در جام باشگاهها

نسل تازه والیبال یک طلای دیگر را این‌بار از آوردگاه باشگاه‌های آسیا برای مردم ایران به ارمغان آورد. طلایی که سرمربی و بازیکنان، وعده آن را پیش از پایان بازی‌ها در تهران داده بودند و روز دوشنبه در فینال تماشایی با الریان قطر به آن عمل کردند.

نسل کنونی والیبال ایران خاطره‌های نسل ستارگان دهه قبل را به یاد می‌آورد. زمانی که بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، محمود افشاردوست، محمد ترکاشوند و پیمان اکبری با صلابت به توپ ضربه می‌زدند، والیبال ایران عرصه‌های توپ و تور آسیا، از رده‌های سنی گرفته تا باشگاه‌ها و بازی‌های ملی را فتح کرده بود. امسال مانند سال‌های اخیر در رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک، باز هم شاهد هنرنمایی بازیکنانی همچون محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف بودیم تا نسل تازه والیبال ایران قدرت خود را به نمایش گذاشته و با سایر ملی پوشانی که دارد، این نکته را به رقبا ثابت کند که نسل متحول شده والیبال در اندیشه موفقیت‌های تازه است. با وجود این والیبال باشگاه‌های آسیا و موفقیت‌های تیم‌های ایرانی در آن، طعم شیرینی از برتری‌جویی والیبال ایران با مردان بلندقامتش را در ورزش ایران و آسیا به همراه دارد.

از زمان برگزاری بازی‌های باشگاهی آسیا با عنوان «مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا» و با احتساب مسابقه‌های امسال، ایرانی‏ها در مجموع 9 بار جام قهرمانی را از آن خود کرده‎اند. پیش از این یک‌بار صنام و هفت بار هم پیکان قهرمان مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا شده بودند و امسال هم کاله برای نخستین بار به این عنوان دست یافت. از مجموع هفت قهرمانی پیکان، شش بار قهرمانی به صورت متوالی به دست آمده و از این حیث ایران با فاصله زیاد نسبت به دیگر کشورهای آسیایی رکورددار است. علاوه بر این، چهار مدال نقره و دو مدال برنز هم حاصل حضور نمایندگان ایران در مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیاست. با این اوصاف ایران با مجموع 15 مدال در صدر دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها قرار دارد. بعد از باشگاه‌های ایرانی، کره جنوبی با دو طلا و یک نقره، قزاقستان با یک طلا، سه نقره و دو برنز و چین با یک طلا، یک نقره و چهار برنز در مکان‌های بعدی ایستاده‌اند که به نظر نمی‌رسد فاصله قابل توجه والیبال ایران با سایر رقبا به این راحتی‌ها قابل جبران باشد.

محمد رضاپور ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها