کد خبر: ۵۵۹۳۳۹
صدای انفجار در بسکتبال غرب آسیا

چند دقیقه بعد از آن‌که صدای مهیب انفجار در خیابان‌های اطراف هتل اقامت مهرام در بیروت به گوش رسید زنگ تلفن اتاق سرپرست تیم به صدا درآمد و از آن‌سوی سیم از طرف مسئولان برگزارکننده‌ رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های آسیا اطلاع داده شد که فینال این بازی‌ها بنا به‌دلایل امنیتی و ترور وسام الحسن، رئیس اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان برگزار نشده و به زمان دیگری موکول می‌شود. فینال باشگاه‌های بسکتبال آسیا در فصل رقابت‌های 2012 برگزار نشد و هنوز کسی از سرنوشت این مسابقه اطلاعی ندارد. این در حالی است که تیم‌های غرب آسیا دوباره خود را برای بازی‌های نهایی جام باشگاه‌های آسیا در سال 2013 آماده می‌کنند.

تیم‌های ایرانی پتروشیمی بندرامام و فولادماهان در این بازی‌ها حضور دارند که بجز تیم اصفهانی، تیم جنوبی تدارک بهتری برای بازی‌ها دیده است، اما آیا بسکتبال در غرب آسیا به سرنوشت فینال بازی‌های سال قبل دچار می‌شود؟

انفجارهای هفته گذشته در عراق و حملات تروریستی در این کشور، فضای برگزاری بازی‌های غرب آسیا را ملتهب کرده است. اگر چه برخی معتقدند برگزاری بازی‌های امسال در دهوک و منطقه‌ کردنشین شمال خطری تیم‌ها را تهدید نمی‌کند، با این حال نگرانی‌ زیادی برای شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها وجود دارد؛ بویژه برای تیم‌های ایرانی.

در شرایطی که اوضاع ناآرام منطقه با انفجارهای شهرهای بزرگ به سرنوشت بازی‌های بسکتبال در غرب آسیا گره خورده، تیم فولادماهان پیشنهاد میزبانی بازی‌های منطقه را مطرح کرده است تا به این ترتیب بی‌میلی تیم‌ها برای شرکت در بازی‌های عراق ثابت شود. مسابقه‌های بسکتبال غرب آسیا که زمانی از پرجاذبه‌ترین بازی‌ها در سطح آسیا به‌شمار می‌رفت اکنون به‌دلیل ناآرامی‌های سیاسی منطقه هر روزش با اتفاق تازه‌ای روبه‌روست و در این شرایط پیش‌بینی برگزاری بازی‌ها با حضور تیم‌های منطقه کار دشواری شده است. خروج تیم‌های سوریه‌ای، انصراف تیم‌های مدعی مهرام و الریاضی لبنان و تعلل بازیکنان خارجی تیم‌ها برای ورود به تیم‌های منطقه، تهدیدی جدی برای بازی‌های غرب آسیاست که برگزاری جام را از جنبه‌های کمی و کیفی در معرض خطر قرار داده است. دامنه این بی‌ثباتی تا حدی است که در فاصله کمتر از 15 روز به آغاز بازی‌های دهوک عراق، هنوز تعداد تیم‌های شرکت‌کننده مشخص نیست و هنوز تیم‌هایی مانند فولادماهان تلاش می‌کنند میزبانی رقابت‌ها را از عراقی‌ها بگیرند تا بلکه بازی‌های غرب آسیا در فضای امن ایران برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها