هفته بیست و یکم لیگ دسته اول؛

پیکان بازی بزرگ را به راهیان باخت

تشریح پرونده تبانی در لیگ دسته یک از سوی رئیس کمیته انضباطی

اعلام نتیجه تبانی فرصت زیادی می‌خواهد

اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید نباید در صدور حکم تبانی در دسته یک عجله کرد.
کد خبر: ۵۵۸۹۳۷
اعلام نتیجه تبانی فرصت زیادی می‌خواهد

اسماعیل حسن‌زاده درباره پرونده تبانی در رقابتهای دسته یک گفت: دیروز و در آخرین ساعات اداری، پرونده مربوط به تخلفات لیگ یک که ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال مشغول پیگیری و رسیدگی به آن بودند به کمیته انضباطی ارجاع شد و در ورودی کمیته انضباطی ثبت شد. بنده هم به همراه سه نفر از اعضای کمیته انضباطی نزدیک به دو ساعت محتویات پرونده را مطالعه کردیم. این پرونده دو بخش دارد که بخش اول مربوط به ستاد رسیدگی به تخلفات است که گویاست. بخش دوم، بخشی است که نیاز به تحقیق دارد که زمان‌بر است. البته در بخش اول ستاد رسیدگی به تخلفات، اطلاعات مختلفی را از اشخاص حقیقی و حقوقی بدست آورده و اسناد و مدارکی هم در کار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پرونده از مصادیق ماده 41 آیین نامه مربوط به تبانی است، در اجرای این ماده، کمیته انضباطی از رئیس فدراسیون فوتبال، تقاضای تشکیل یک هیات کارشناسی متشکل از سه از نفر از اشخاص مجرب و متخصص کرده است. این نامه به رئیس فدراسیون فوتبال نوشته شده است.

حسن زاده ادامه داد: کمیته انضباطی با بررسی همه موارد به صورت مستقیم وارد خواهد شد و به بازیهایی که احتمال تبانی در آنها مشخص است وارد می شود و اشخاص مرتبط با این موضوع را به کمیته انضباطی دعوت می کند که رضا شاهرودی و افشین پیروانی در قدم اول دیروز به کمیته انضباطی آمدند و یک سری اسناد و مدارک اطلاعات خوبی به کمیته انضباطی ارائه کردند. در این باره کمیته انضباطی هر جا لازم ببیند با هماهنگی‌هایی که با نهادهای مربوطه می‌شود اشخاص دیگری را هم به کمیته انضباطی دعوت خواهد کرد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه گفت: اطلاعات قابل توجهی از رسانه‌ها و اسناد موجود در تحقیقات ستاد رسیدگی به تخلفات بدست آمده که بر اساس این اطلاعات، افراد مورد نظر به صورت قانونی به کمیته انضباطی دعوت می‌شوند. یک تاکید هم دارم، کسانی که از اتفاقات مشکوک منجر به تبانی اطلاعاتی دارند و حقایق را می دانند، اگر به کمیته انضباطی مراجعه نکنند، اما بعدا مشخص شود که اطلاعاتی داشته‌اند و به کمیته انضباطی نداده‌اند، تنبیه می‌شوند. کمیته انضباطی با نهادهای حراستی در استانها و شهرستانها ارتباط و تعامل مستقیم دارد و تا کنون از افرادی که متهم یا مشکوک به تبانی بوده‌اند، بازجویی‌های لازم به عمل آمده است.

حسن زاده ادامه داد: محور ما قانون است و به خاطر اجرای قانون و صیانت از فوتبال پاک، رقابت‌های پلی‌آف لیگ برتر و لیگ یک به تاخیر افتاده که امیدواریم کمیته مسابقات و باشگاههای درگیر پلی آف شرایط را درک کنند و نهایت همکاری را انجام دهند. البته می‌دانیم دوستانمان در رقابتهای لیگ‌های برتر، یک و دو و سه می‌خواهند هر چه زودتر بازی‌های پلی‌آف انجام شود اما کمی صبر و حوصله کنند تا بتوانیم ریشه ناپاکی‌های لیگ یک و اصلا فوتبال باشگاهی ایران را شناسایی کنیم. ضمن اینکه کمیته انضباطی هم با صبر و حوصله و دقت وارد کار می‌شود و امیدواریم که در هفته آینده بتوانیم رای این پرونده را صادر کنیم. ضمن اینکه نهادهای مرتبط هم به شدت پیگیر قضیه هستند و وارد ماجرا شده‌اند. ضمن اینکه نهادهای حراستی همه چیز را در تهران و شهرستانها زیرنظر گرفته‌اند و مدارکی که به ما تحویل داده شده، شامل یک سری مدارک شامل پرینت تلفن‌ها، پرینت پیامک‌ها و دیگر اسناد در مسیر تحقیقات قرار گرفته‌اند و در اختیار کمیته انضباطی قرار دارند.

رئیس کمیته انضباطی گفت: من یک بار دیگر از همه کسانی که در این موارد اطلاعاتی دارد به خاطر اجرا شدن عدالت و احقاق حقوق کسانی که بی دلیل ضربه خورده اند، وارد کار شوند و به ما اطلاع دهند. کمیته انضباطی با صبر و حوصله، همه موارد را بررسی می کند و نتایجش را اعلام خواهد کرد. از دوستان رسانه‌ای هم می‌خواهیم اگر اسناد و اطلاعاتی کتبی و شفاهی در این‌باره دارند به کمیته انضباطی مراجعه کنند واز طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیگیر اتفاقات و نتایج پرونده باشند.همه اخبار از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اعلام خواهد شد. باز هم تاکید می کنم که صدور این حکم فرصت زیادی را می‌طلبد که امیدواریم پس از بررسی کامل، حکم را صادر کنیم. لازم به تاکید است که کلیه اطلاعات این پرونده فقط از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال ارائه می شود و رسانه ها به اخبار دیگری که منتشر می شود توجهی نداشته باشند.

حسن زاده در پایان گفت: این پرونده یکی از حساس ترین و مهم ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران است که امیدواریم به نتیجه برسد و دوستان از ما عجله در صدور رای را خواستار نباشند تا حکم درخوری در این باره صادر شود.

به گزارش ایسنا، در حالی حسن‌زاده اعلام کرده که مشخص شدن وضعیت تبانی به فرصت زیادی نیاز دارد که پیش از این دیگر مسوولان فدراسیون فوتبال وعده داده بودند تا پایان این هفته حکم تبانی اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها