انسان‌ها تقریبا یک سوم عمر خود را در خوابند، محل مناسب و لوازم خوب برای خواب، آرامش و آسایشمان را فراهم می‌کند و موجب می‌شود بدن انرژی لازم را برای ساعت‌های بیداری و کار به دست آورد. بنابراین بهتر است نگاهی دوباره به وسایل اتاق خواب بیندازید.
کد خبر: ۵۵۷۷۱۰

تختخواب
اولین و مهم‌ترین لوازم اتاق خواب، تخت و بهترین جنس برای تختخواب، چوب است.
تشک
تشک مناسب نه تنها خوابی راحت برایتان به ارمغان می‌آورد، بلکه سلامت بدنتان را برای ساعت‌های طولانی خواب شبانه تضمین می‌کند. تشک‌ها شامل مدل‌های ساده، فنری و طبی می‌شوند که بهترین آن‌ها از نظر پزشکان و متخصصان تشک‌های طبی هستند. این تشک‌ها از یک فوم سفت یک دست به اضافه یک لایه فوم نرم و نازک در سطح رویی تشکیل شده که بدن را هنگام خواب در یک سطح نگاه داشته و به خصوص از کمردرد جلوگیری می‌کند.
محافظ تشک
یک لایه ملحفه مانند است که تشک را به طور کامل می‌پوشاند و آن را از هرگونه گرد و خاک، لک و خیسی محفوظ نگاه می‌دارد. این محافظ‌ها قابل شست و شو هستند.
ملحفه
ملحفه‌های نخی و کتانی به دلیل تهیه شدن از الیاف طبیعی وسازگاری با پوست بدن بهترین نوع هستند. برای اتاق‌های کوچک بهتر است از ملحفه‌های یکدست و یکرنگ استفاده کنید تا اتاق شلوغ و کوچک‌تر به نظر نرسد. برای فصول بهار و تابستان رنگ‌های سرد و خنک مثل آبی و سفید، و برای پاییز و زمستان رنگ‌های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی استفاده می‌شود.
فرش
موکت‌هایی با پرزهای بلند و نرم اولین و بهترین گزینه برای اتاق خواب هستند. همچنین شما می‌توانید از قالیچه‌های نرم در دو طرف تخت استفاده کنید تا به خصوص در زمستان هر‌گاه پایتان را از تخت پایین می‌گذارید، یک پوشش گرم و نرم زیر پا‌هایتان داشته باشید.
میز آرایش
اگر جای کافی برای چنین میزی در اتاق نیست، می‌توانید با استفاده از کمدهای کشودار در سرویس بهداشتی وسایل آرایش و پیرایش را به آن مکان منتقل کنید و از آینه سرویس به راحتی استفاده کنید.
پاتختی
میزهای کوچک کشودار برای قرار دادن لوازم مورد نیاز هنگام خواب یا بیدار شدن مثل چراغ کوچک، ساعت، عینک، لیوان آب بسیار مناسبند. چراغ پاتختی به شکل آباژورهای رومیزی یا دیواری با یک کلید ساده و در دسترس روی سیم برق، خاموش و روشن می‌شوند.
این چراغ‌ها به ما کمک می‌کنند که هنگام آماده شدن برای خواب نور اصلی اتاق چشم را آزار نداده و هر زمانی از شب که بیدار می‌شویم یک نور نزدیک و در دسترس داشته باشیم. همچنین این چراغ کمک می‌کند تا ساعتی قبل از خواب در سکوت و آرامش به مطالعه بپردازیم.
پرده
بهتر است پرده‌ای ضخیم انتخاب کنید تا برای شما احساس آرامش ایجاد کند و همچنین هنگام خواب روز، از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری کند و فضایی مناسب برای استراحت فراهم آورد. رنگ پرده تاثیر بسزایی در زیبایی اتاق خواب دارد.
بهتر است از رنگ‌های یکدست و تیره مثل آبی نفتی و شکلاتی استفاده کنید. برای تزئین اتاق خواب، می‌توانید از شمع‌هایی با عطر دلخواه‌تان یا نقاشی‌هایی زیبا استفاده کنید. همچنین قرار دادن چند کوسن یا بالشتک نرم علاوه بر زیبا‌تر کردن رختخواب شما، کمک می‌کند تا بتوانید روی تخت به حالت نیمه نشسته مطالعه کنید.
کمد لباس‌ها
اگر کمد شما در دیوار‌ها و دیگر لوازم همخوانی داشته باشد و اگر جداگانه تهیه شده بهتر است همدست با دیگر وسایل باشد. درون کمد لباس باید جایی برای آویختن لباس‌های بلند مثل پالتو و لباس شب و جایی برای لباس‌های کوتاه مثل پیراهن، کت و شلوار و دامن‌ها باشد. برای لباس‌های تا شده، لباس‌های خواب، لباس‌های زیر و جوراب‌ها و روسری وشال‌ها، کشوهایی در طبقه‌های جادار در نظر بگیرید. همچنین داشتن طبقه‌هایی با ارتفاع قابل تنظیم برای قرار دادن کیف‌ها، کفش‌ها، حوله‌ها و ملحفه‌ها الزامی است.
>> هفت صبح
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها