تلاش قرمز ها برای جذب یک ستاره بزرگ

حسینی یک فصل دیگر در پرسپولیس می ماند

انگار رودررو‌شدن پرسپولیس و سپاهان در فینال رقابت‌های جام‌حذفی بهانه‌ای شده برای خیلی از حرف و حدیث‌ها و شایعه‌های زودتر از موعد مقرر آغاز شده. یکی از این گمانه‌زنی‌ها که بی‌ارتباط با نزدیک‌شدن به پایان فصل نیست، بازگشت سید‌جلال حسینی به سپاهان برای فصل آینده است؛ مدافعی که در تمام هفته‌های گذشته لیگ به نسبت سایر بازیکنان جدید پرسپولیس بیشتر به میدان رفته و در ثبات نسبی تیمش تاثیرگذار بوده است. سید‌جلال حسینی که شایعه‌های مربوط به بازگشت خود به اصفهان را رد می‌کند، با شناختی که از سپاهان دارد، معتقد است برای این تیم فرقی ندارد در کدام ورزشگاه بازی می‌کند. از این منظر هرچند برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی، شانس بزرگی برای پرسپولیسی‌ها به حساب می‌آید، اما برای سپاهان بدشانسی نیست، چون این تیم آنقدر تجربه دارد که در خانه پرسپولیس هم خطرناک ظاهر شود. با خط حمله خوبی که تیم کرانچار دارد، حتما دیدار با سپاهان آن هم در فینال جام‌حذفی برای خط دفاعی پرسپولیس که نقش اول آن را سید‌جلال حسینی به عهده دارد، سخت و نفسگیر خواهد بود. فرصتی که مدافع سرخپوشان معتقد است با تمام دشواری‌هایش نباید از دست برود، چون همبازیانش خیلی وقت است منتظرند جشن قهرمانی بر پا کنند. در گفت‌و‌گو با سید‌جلال حسینی از مسائل مختلفی حرف زدیم که پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.
کد خبر: ۵۵۷۶۵۷
می خواهند من هم بی حاشیه نمانم

باز هم پرسپولیس و سپاهان به هم رسیده‌اند، آن هم یک دیدار حساس در فینال. تفاوت این بازی با دو مسابقه دیگر را در چه می‌بینید؟

سپاهان واقعا یکی از تیم‌های خوب لیگ در سال‌های اخیر بوده که جایگاه قهرمانی داشته و با تجربه‌ای که دارد برای هر بازی برنامه‌ریزی می‌کند. در مقابل، پرسپولیس هم با همه بدشانسی‌هایی که این فصل تجربه کرده، در جام‌حذفی کارنامه متفاوتی داشته که قابل مقایسه با بازی‌های لیگ نبوده است. می‌توانم بگویم ما از اول مدعی جام‌حذفی بودیم تا ناکامی‌های لیگ را جبران کنیم، فرق دیدار با سپاهان در جام‌حذفی و لیگ هم همین انگیزه‌ای است که برای قهرمانی داریم.

بازی در آزادی کفه ترازو را به نفع شما سنگین می‌کند. این‌طور نیست؟

به هر حال قرعه‌کشی انجام شده است. پرسپولیس هم از ابتدا قرعه‌های سختی داشت و در همه بازی‌ها، ما مهمان بودیم. البته این نکته را هم باید در نظر بگیریم که به هر حال پرسپولیس در تمام شهرهای ایران طرفدار دارد، ولی برگزاری بازی در آزادی این امکان را فراهم می‌کند تا تماشاگران بیشتری بتوانند از نزدیک بازی را ببینند. به نظر من، این اتفاق از بدشانسی‌های سپاهان نیست چون این تیم را می‌شناسم و تجربه هم نشان می‌دهد در خانه حریفان اتفاقا دردساز می‌شود. امیدوارم همین‌طور که در قرعه‌کشی خوش‌شانس بودیم، در جریان بازی هم بتوانیم برنده باشیم و جام قهرمانی را بگیریم.

روندی که پرسپولیس در دو بازی اخیر داشته نزولی بوده، در حقیقت برابر داماش و ذوب‌آهن از کیفیت بازی تیم شما کاسته شده بود.

در بازی با داماش با مشکل زمین چمن مصنوعی و کشیده‌شدن بازی به وقت اضافه و تحلیل رفتن نیروی بچه‌ها روی زمین نامناسب روبه‌رو بودیم. قبول دارم که برابر ذوب‌آهن تیم همیشگی نبودیم، اما ذوب‌آهن به دلیل این‌که خطر سقوط را احساس می‌کرد، کار ما را سخت کرده بود، هم بازیکنان این تیم دوندگی بی‌امانی داشتند و هم ما با تمام وجود بازی کردیم تا حرف و حدیثی درست نشود. مساوی هم فکر می‌کنم با توجه به این شرایط، عادلانه رقم خورد.

مسابقه‌های لیگ هنوز هم برای پرسپولیس حکم دیدار تدارکاتی برای جام‌حذفی دارد یا این انگیزه را هم ندارید؟

خیلی‌ها به ما می‌گویند لیگ را دست‌کم می‌گیرید، اما این‌طور نیست. ما تلاش خود را به کار می‌بندیم، اما روال لیگ طوری بود که به مرور نا امید شدیم. اگر بخشی از امتیازهای نیم فصل اول را هم گرفته بودیم، حالا برای رتبه‌های بالای جدول یا حتی قهرمانی می‌جنگیدیم، به هر حال هیچ‌کس نمی‌خواست این اتفاق بیفتد، وقتی خودمان را در چنین وضعی دیدیم، مصمم شدیم جام‌حذفی را بگیریم، حالا هم که به فینال رسیده‌ایم، سپاهان یا هر تیم دیگری فرق نمی‌کند، باید برنده باشیم.

شرایط پرسپولیس و سپاهان برابر نیست، فکر نمی‌کنید نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا باعث افت روحی تیم کرانچار برای فینال می‌شود؟

سپاهان تیمی سازمان یافته است که در روزهای سخت می‌تواند بحران را مدیریت کند. برای بازی‌های بزرگ اتفاق‌های قبل از مسابقه تعیین کننده نیست، بلکه هر تیمی که در میدان بهتر بتواند تمرکز داشته باشد، تحت تاثیر جو قرار نگیرد و از فرصت هایش درست بهره ببرد، نتیجه می‌گیرد. وقتی دو تیم بزرگ در فینال هستند، کسی نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که فلان تیم برنده می‌شود. در حقیقت شانس هر دو تیم برای بردن برابر است.

نقطه قوت سپاهان از دید بازیکنی که سال‌ها تجربه حضور در این تیم را دارد، چیست؟

در حال حاضر فکر می‌کنم سپاهان خط حمله هماهنگ و خوبی دارد که می‌تواند با سرعت خوبش پیش بیاید. ما باید راه بستن این هجوم‌ها را پیدا کنیم و اجازه ندهیم به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند.

پس روز سختی در خط دفاع دارید؟

دقیقا همین‌طور است، نه تنها برای این بازی بلکه در همه بازی‌هایی که حساسیت آن بالاست، کار تیمی در دفاع مهم است، چون یک لحظه غفلت باعث می‌شود موقعیت جبران‌ناپذیری برای حریف ایجاد شود.

این فصل با همه فراز و نشیب‌هایش برای سید‌جلال حسینی نسبت به سایر بازیکنان جدید بهتر گذشت. جدا از مسائل فنی، کم حاشیه‌تر هم بودی. برای رسیدن به این هدف چه کردید؟

طبیعی است که نتایج هیچ‌کدام ما را راضی نکرد. حالا امیدوارم قهرمانی جام‌حذفی مرهمی باشد، به هر حال هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند جایگاه تیم‌ها چه می‌شود. من از این‌که پیراهن پرسپولیس را پوشیده‌ام، همیشه افتخار کرده‌ام و ناراضی نبوده و نیستم، چون تاریخ نشان‌‌دهنده بزرگی پرسپولیس است و با افت‌های مقطعی، کوچک نمی‌شود. انصافا هواداران هم خیلی صبور بودند و حمایت کردند و پاسخ به محبت آنها فقط یک جام قهرمانی است که هنوز برای آن شانس داریم.

پس موضوع مذاکره با سپاهان و بازگشت احتمالی به اصفهان چیست. حقیقت دارد؟

شاید چون دیدند فقط جلال حسینی حاشیه نداشته، این شایعات را درست کردند که من هم بی‌نصیب نباشم، من نه با کسی حرف زده‌ام و نه تصمیم تازه‌ای دارم، هنوز هم که لیگ تمام نشده و فقط به پرسپولیس و موفقیت آن در جام‌حذفی فکر می‌کنم.

نظرتان در مورد تعطیلاتی که برای پرسپولیس پیش آمده و مورد اعتراض کادر فنی تیم بوده، چیست؟

این‌که ممکن است ما از شرایط آرمانی و مسابقه دور شویم منطقی است، اما به هر حال باید با این شرایط کنار بیاییم و سعی کنیم این‌طور نشود. شخصا فکر می‌کنم به استراحت کوتاهی نیاز داشتیم، فعلا باید برای بازی با ملوان آماده شویم و بعد هم کار را در فینال تمام کنیم؛ باید با این برنامه کنار بیاییم.

در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم، نتایج ناامید‌کننده تیم‌های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا، هواداران فوتبال را نگران کرده است. به نظرتان تیم ملی به جام‌جهانی می‌رود؟

متاسفانه سرنوشت تیم ما دست خودمان نیست، سه بازی باقیمانده در خرداد را باید بدون توجه به این موضوع به پایان ببریم. بیشترین امتیاز را بگیریم و منتظر نتیجه بقیه تیم‌ها بمانیم، الان وقت حمایت است و هر کس باید به نوعی سهم خود را ادا کند تا بعد انتقادها مطرح شود و برای حل مشکلات فوتبال اقداماتی صورت گیرد.

سارا احمدیان ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها