«پرانتزباز» یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های رادیو نمایش است که هر روز از ساعت 19 تا 19 و 30 دقیقه تازه‌ترین اتفاقات دنیای سینما و نمایش را برای شنوندگانش مرور می‌کند. معمولا برنامه‌های گفت‌وگومحوری که به سینما می‌پردازند به‌دنبال نقد و تحلیل آثار هنری هستند.
کد خبر: ۵۵۶۸۹۴
پرانتزی که هر روز باز و بسته می‌شود

اما پرانتزباز روی اخبار و اتفاقات تمرکز می‌کند و نظر افراد مختلف را درباره یک ماجرا جویا می‌شود. مارال دوستی، تهیه‌کننده برنامه قالب این کار را مستند خبری می‌داند و بر این نکته تاکید می‌کند که پرانتزباز به‌دنبال قضاوت نیست و می‌خواهد داوری را به شنوندگان واگذار کند.

این برنامه همچون خبرگزاری‌ها خیلی سریع عمل می‌کند و حتی از صفحات هنری روزنامه هم جلوتر است؛ ضمن این که تلاش می‌کند در تمام اتفاقات مهم وارد شود و حرف ناگفته‌ای باقی نگذارد.

در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، پرانتزباز یکی از برنامه‌های ثابتی بود که به‌صورت روزانه اخبار جشنواره را پوشش می‌داد. در ایام معمولی سال نیز پرانتزباز همیشه سوژه‌ای برای پرداختن دارد.

این سوژه ممکن است حذف یک سکانس از فیلم متعلق به شبکه خانگی باشد یا توقیف یک فیلم و پرکار شدن یک بازیگر.

این برنامه سعی می‌کند صندلی اجرا را به هنرمندان مشهور و محبوب بسپارد. به عنوان مثال چند بار صابر ابر، شبنم مقدمی، خاطره حاتمی و بهنوش بختیاری اجرای پرانتزباز را عهده‌دار شده‌اند.

محمد بحرانی، صداپیشه ببعی و همساده هم یک بار این فرصت را پیدا کرد که مجری پرانتزباز شود.

این برنامه هر بار با ابتکاری شنوندگانش را غافلگیر می‌کند. مثلا در جشن یک‌سالگی رادیو نمایش، برنامه رادیویی «پرانتزباز» در محوطه فرهنگسرای اندیشه به‌صورت زنده و با حضور مردم اجرا شد.

همچنین در روزهایی که غرب کشور لرزید، مجری «پرانتزباز» در جهت همدردی با مردم زلزله‌زده آذربایجان، برنامه را به زبان آذری اجرا کرد. پرانتزباز به حاشیه‌های اخبار نیز توجه زیادی نشان می‌دهد.

اخبار داغ مربوط به استعفای مدیران، مخالفت‌ها و قهر و آشتی‌های هنرمندان در پرانتزباز بازتاب وسیعی پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها