وزیر ورزش جلسه هیات اجرایی را ترک کرد

افشارزاده:اختلافات را رسانه ها مطرح می کنند

درخواست ایران برای میزبانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ؛

اختصاص بودجه 45 میلیاردی به کمیته

ایران به طور رسمی برای میزبانی سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی درخواست داد.
کد خبر: ۵۵۶۶۲۲
اختصاص بودجه 45 میلیاردی به کمیته

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اعلام خبر درخواست ایران برای میزبانی سومین دوره بازی‌های همبستگی‌ کشورهای اسلامی به جای اندونزی، اظهار کرد: روز گذشته نامه‌ای را به مقر بازی‌ها در عربستان ارسال کردیم. با توجه به این که اندونزی نتوانست میزبان این دوره از رقابت‌ها باشد و از آنجایی که تقاضایی برای برگزاری این بازی‌ها وجود ندارد، ما اعلام کردیم که آمادگی لازم را برای میزبانی این رویداد داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان کوتاه پیش‌رو ایران می‌تواند شرایط برگزاری این بازی‌ها را مهیا کند؟ خاطرنشان کرد: چرا نمی‌توانیم بازی‌ها را برگزار کنیم؟ در دوره دوم به دلیل مسایل و مشکلاتی که پیش آمد نتوانستیم میزبان باشیم اما این بار می‌توانیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید، درخواست ایران پذیرفته می‌شود؟ تاکید کرد: نمی‌دانم می پذیرند یا نه. ما پیشنهاد دادیم باید منتظر باشیم که هیات اجرایی بازی‌های کشورهای اسلامی تشکیل شود تا درخواستمان مورد بررسی قرار گیرد.

افشارزاده با تاکید بر این که امکانات و ظرفیت برگزاری این رویداد در ایران وجود دارد، اظهار کرد: امکانات و تجهیزات ایران خوب است و مشکلی از این بابت نداریم. در رشته‌های وزنه‌برداری، دوومیدانی، والیبال و بسکتبال کمبود سخت‌افزاری نداریم، فقط تا حدودی نیاز به باسازی و نوسازی وجود دارد.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا برای گرفتن میزبانی این بازی‌ها با وزارت ورزش و جوانان مذاکره شده است؟ به ایسنا گفت: قبلا در مورد مزایای گرفتن میزبانی با هم صحبت‌هایی داشتیم، اما در این باره بحثی میان کمیته‌ و وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته، اما برای این بازی‌ها قطعا هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان این که پیگیر تایید اساسنامه ارسالی به IOC هستیم یادآور شد: سه شنبه دو هفته‌ قبل اساسنامه را برای IOC ارسال کردیم، اما فعلا پاسخی نگرفته‌ایم، منتظر جواب هستیم. نامه نگاری کردیم که زودتر پاسخ دهند. حدود 10 روز از ارسال اساسنامه می گذرد که چهار روز آن تعطیلات بوده و در واقع شش روز کاری است که آاساسنامه پیشنهادی برای IOC فرستاده شده است.

وی در واکنش به اظهارنظر علی آبادی مبنی بر این که بعید است انتخابات کمیته ملی المپیک در اردیبهشت ماه برگزار شود، تصریح کرد: هیچ بحثی برای تعیین تاریخ جدید مطرح نشده. من فعلا نمی‌دانم که انتخابات در اردیبهشت انجام می‌شود یا نه. در حال حاضر باید منتظر جواب کمیته‌ بین‌المللی المپیک باشیم.

افشارزاده با بیان این که اردوهای بازی‌های داخل سالن آسیا آغاز شده، تصریح کرد: ورزشکاران مشغول تمرین هستند. فدراسیون ها برای حضور در این بازی‌ها مشکلات مالی ندارند. همه اعتباری که در اختیار داشتیم به آنها تخصیص دادیم و منتظر بودجه جدید برای توزیع مجدد در میان آنها هستیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان درباره بودجه سال 92 این کمیته به ایسنا گفت: ما در فاز اول 75 میلیارد تومان را پیشنهاد دادیم که با این مبلغ مخالفت شد. در فاز دوم مبلغ 45 میلیارد تومان پیشنهاد شد که مورد پذیرش قرار گرفت. بودجه سال گذشته کمیته ملی المپیک در بخش جاری 25.5 میلیارد تومان بود که با توجه به اهمیت بازی های المپیک 30 میلیارد تومان دیگر به ما کمک شد که البته بخشی از این اعتبار هنوز در اختیار کمیته قرار نگرفته است. در سال جاری ما بازی های کشورهای اسلامی، داخل سالن و رزمی و المپیک نوجوانان را در پیش داریم و بر همین اساس مبلغ 45 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها