رئیس جمهور در مراسم افتتاح سد و فاز اول نیروگاه گتوند:

سالانه 4.5 میلیون متر مکعب به حجم ذخیره آب کشور اضافه می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با افتتاح سد گتوند، برنامه‌های اصلی مربوط به رودخانه کارون تکمیل می‌شود و سالانه 4.5 میلیون متر مکعب به حجم ذخیره آب کشور اضافه خواهد شد، تصریح کرد: ‌با اجرا و احداث این سد، تولید برق و مصرف آب در تمام فصول سال هماهنگ خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۵۴
سالانه 4.5 میلیون متر مکعب به حجم ذخیره آب کشور اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در جریان افتتاح سد گتوند و فاز اول نیروگاه 2 هزار مگاواتی این سد با تأکید بر اینکه توان داخلی نشان آینده روشن، توانستن و عظمت ملت ایران است،‌ گفت: معتقدم ملت ایران هر چیزی را که بخواهد می‌تواند به دست آورده و از آن استفاده کند، چرا که امروز توانستن نشانه پیشرفت، کرامت و عظمت این ملت است.

احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پروژه‌هایی که امروز در سطح استان خوزستان افتتاح شد، از جمله جاده مهم و پرتردد آبادان به ماهشهر و 4 مجموعه پتروشیمی در این شهرستان، گفت: سد گتوند بزرگترین سد خاکی کشور است که به لحاظ فنی، زمین‌شناسی و مطالعات ساختار زمین‌ از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده و متخصصان ایرانی توانستند این کار بزرگ را به خوبی طراحی و اجرا کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با افتتاح این سد، برنامه‌های اصلی مربوط به رودخانه کارون تکمیل می‌شود و سالانه 4.5 میلیون متر مکعب به حجم ذخیره آب کشور اضافه خواهد شد، تصریح کرد: ‌با اجرا و احداث این سد، تولید برق و مصرف آب در تمام فصول سال هماهنگ خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دریاچه سد گتوند دارای 90 کیلومتر طول است که می‌تواند، موجب ایجاد منطقه گردشگری بسیار خوبی در این منطقه شود، تصریح کرد: در کنار این سد، پروژه نیروگاه 2 هزار مگاواتی گتوند قرار دارد که فاز اول آن با ظرفیت هزار مگاوات دارای 4 توربین 250 مگاواتی است.

طراحی و ساخت توربین تولید برق 250 مگاواتی در کشور

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران کشوری در حال پیشرفت است و دائماً نیاز به تولید برق دارد، توانمندی متخصصان کشور در طراحی توربین تولید برق 250 مگاواتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: پیش از این توربین‌های مورد نیاز در نیروگاه‌های برق‌آبی از خارج کشور تأمین می‌شد و طی سال‌های اخیر طراحی این توربین‌ها در خارج از کشور و ساخت آن در داخل انجام می‌‌شد، ولی امروز با توانمندی متخصصان تمام مراحل طراحی و ساخت این توربین‌ها در داخل کشور صورت خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که فاز بعدی نیروگاه گتوند توسط توربین‌های 100 درصد داخلی هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس‌جمهور همچنین ضمن تبریک ساخت این سد به ملت ایران، متخصصان و همه کسانی که در مسیر احداث این سد، تلاش کرده‌اند، گفت: ساخت سد گتوند و نیروگاه آن نشانی از توانمندی متخصصان داخلی کشور در انجام کارهای بزرگ است.

احمدی‌نژاد همچنین با حضور در یادمان جانباختگان عرصه سازندگی به مقام شامخ همه کسانی که در حوادث کاری سد گتوند جان خود را فدا کرده‌اند، ادای احترام کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها