محققان دانشگاه میسوری روشی را کشف کرده اند که می تواند امنیت غذایی را ارتقا داده و دفاع علیه بیوتروریسم را تقویت کند.
کد خبر: ۵۵۶۰۱۵
افزایش امنیت غذایی در برابر سموم

تکنیک ارائه شده توسط یک تیم از محققان دانشگاه میسوری به ریاست «شوبهرا گانگوپاجیا» می تواند آزمایش آلودگی غذا را تسریع، صحت آن را بیشتر کرده و می تواند به هشدارهایی که توسط حملات بیوتروریسم صورت می گیرید سرعت بخشد.

بیوتروریسم شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک است. این عوامل، باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌ هستند که ممکن است به شکل طبیعی ‌شان یا به فرم دستکاری شده انسان باشند و در جنگها استفاده می شود.

«سانگهو بوک» از محققان پسادکترا اظهار داشت: توقف سریع سموم می تواند به نجات جان انسانهای بسیاری منتهی شود، چه این سموم از فرآیندهای طبیعی حاصل شده باشند و چه از سوی حملات دشمنان در تروریسم زیستی شکل گرفته باشد، تکنیکهای ما برای تشخیص از نانوذرات استفاده می کند که یک صد برابر حساستر از شیوه ای است که امروز از آن با عنوان تست الیزا (ELISA) یاد می شود.

تست الیزا روشی عمومی در بیوشیمی غربالگری است که در اصل برای کنترل کیفیت در گیاه‌پزشکی بوجود آمد و سپس به عنوان روش تشخیص آزمایشگاهی در برخی بیماری‌های انسان بکار گرفته شد. تست الیزا یک آزمایش استاندارد برای کشف ویروس در خون است و استانداردی جهانی برای استفاده در بیمارستان‌ها٬ بانک خون و سازمان‌های انتقال خون بویژه در تشخیص ایدز تلقی می شود.

این محقق افزود: ما همچنین زمانی که برای تشخیص یک تهدید لازم است را به یک ساعت کاهش دادیم درحالی که این زمان در تست الیزا بین چهار تا شش ساعت متغیر است.

بوک یادآور شد که این تیم تحقیقاتی درحال حاضر این فناوری را با تمرکز روی «Clostriudium botulinum neurotoxin A» انجام می دهد، سمی که موجب مسوم شدن غذا می شود اما مهندسان و زیست شناسان این دانشگاه روی تطبیق این آزمایش برای تشخیص مواد شیمیایی خطرناکتر کار می کنند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها