پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با حضور ۳۰ هنرمند شامل ۲۰ هنرمند ایرانی در بخش دانشجویی و اصلی، هفت هنرمند خارجی و سه هنرمند مدعو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۶۰۲
پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران برگزار می‌شود

پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران 10 تا 21 اردیبهشت‌ماه در پارک نوروز واقع در مجموعه آب و آتش برگزار می‌شود.

در این دوره 30 هنرمند حضور دارند که شامل 20 هنرمند ایرانی در بخش دانشجویی و اصلی و هفت هنرمند خارجی است و سه هنرمند دیگر نیز در بخش مدعوین حضور خواهند داشت.

شورای انتخاب آثار پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران متشکل از سیمین اکرامی، کورش گلناری، محمدحسین عماد، محمدرضا ذبیح‌الله‌زاده و ریما اسلام مسلک، آثار 10 هنرمند ایرانی را در بخش اصلی این سمپوزیوم شامل محمد مروستی، مرضیه میرمطهری، مهدی رنگچی، مهدی آشوری، فاطمه مجیدی، سمانه ریحانی، علی وزیری، پژمان علومی، مرتضی باقری مصلح آبادی و رضا حسن زاده انتخاب کردند.

همچنین هفت هنرمند بین المللی شامل پتر پتروف، رومن میدو دیمیتروف، نیکولای یوتوف هر سه از بلغارستان، فرناندو آلوارز پرز از اسپانیا، لنی راتناساری ویچرت از اندونزی، کریستین ری از اروگوئه، گواجاردو روبیو از شیلی نیز در این دوره حضور دارند.

در بخش دانشجویی نیز 10 هنرمند پذیرفته شده اند که عبارتند از: مجید فرهمند، حمیدرضا صادق زاده، عنایت صحرایی، مرضیه دربانیان، مریم آقا سید محمد کشمیری، معصومه کریمی آذر، فروز آزادی طهرانی، فریدون پرستار، سهیلا فلاح و بهنام آخربین.

در بخش دانشجویی این سمپوزیوم، یک گرده درخت راش به قطر تقریبی 55 تا 65 سانتیمتر و طول تقریبی 180سانتیمتر در اختیار دانشجویان مجسمه ساز قرار می‌گیرد تا به ارائه اثر خود بپردازند.

اسامی سه هنرمند مدعو هنوز اعلام نشده است.

پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با چوب از 10 تا 21 اردیبهشت ماه در پارک نوروز واقع در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود.

این رویداد هنری همزمان با روز خلیج فارس افتتاح می‌شود که عنوان یادواره خلیج فارس برای این دوره از سمپوزیوم انتخاب شده است و طی 10 روز این سمپوزیوم با حضور مردم برپا خواهد شد.

سمپوزیوم مجسمه سازی با چوب به صورت غیر رقابتی با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار هنری، برگزار می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها