پیام وزیر ارشاد به جشنواره بین‌المللی خلیج فارس

صلح و دوستی در موج‌موج خلیج همیشه فارس موج می‌­زند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس نوشت: برای آنانیکه در کشتی خرد، کلاه خویش را به احترام ایران عزیز از سر بر می دارند، صلح و دوستی در موج‌موج خلیج فارس موج می­ زند.
کد خبر: ۵۵۵۵۹۴
صلح و دوستی در موج‌موج خلیج همیشه فارس موج می‌­زند

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل است:

برموج تو تا اوج عزت می­توان رفت / تا انتهای مرز غیرت می­توان رفت

نام خلیج فارس تمجید حماسه است / تا مجد در تاریخ ملت می­توان رفت

 پروانه همت از پیله باور سر برآورد و به شوق دیدار شمع ارادت عزتمداری ملت پر در آورد و پرواز را به شیوه­ای دگر بهانه دیدار کرد.

از شمال شرق خورشید رضا آغاز صبح و روشنی بخش زمین بود و جنوبیان به دو خورشید عادت داشته اند و اینک بازتابی از آن، از آئینه دریای نیلگون  فلک نما،سرخ­گون تجاوزگران فرعونْ عاقبت، و نقره فام شام مهتابی و آبگینه­ی سلام نگاه نجیب مردمان به زیارت محبت زجاجین سینه چون آبگینه­ی اهل ادب و فرهنگ و تاریخ یکایک استانها، انعکاس می­یابد.

دریا گاه شوری اش را چاشنی سفره زمین می کند و رنگی از شوره زار بر ساحل گسترده خویش می­زند و کمتر کسی از این خوان، انتظار نان دارد اما دریای بیکرانه خلیج فارس در طول تاریخ، سفره دوستداران وطن و حفره­ی دشمنان میهن بوده­ است به دوست خیر و برکت بخشیده و بردشمن شرار پاشیده ! نه اسکندرش به فتح گشود و نه پرتغالیان را میزبانی نمود.

در این حماسه معاصر هم، خصم کینه توز صیاد سفره ماهی نبود که نهنگانش می­ربود.

آرامش این دریا از مرزبانان نهنگ آسا، حاصل آمد؛ که ساحل خلیج فارس برای شنای بیگانگان ، کوسه های قاتل دارد.

اگر ساحل نشینان تمامی خلیج فارس در سایه کوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمیده­اند مباد آنکه خود را در سایه چتر جهانخواران دیده­اند.

این دریا! آرامش را اینک از ساحل انقلاب اسلامی وام گرفته است.

صلح و دوستی در موج موج آن موج می زند برای آنانیکه در کشتی خرد، کلاه خویش را به احترام ایران عزیز از سر بر می دارند. این دریا طوفانی هم دارد که تابلوی گمبرون را که چون خرچنگ بر دامان عزت و اعتبار ایران خدشه افکنده بود به زیر بکشد و بندرعباس بنامدش.

«جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارسی اگر بعد ملی پیدا می­کند و سراسر ایران عزیز را در می­ نوردد و نطفه ارادت در سینه هنرمندان متعد و با ایمان می بندد و به تبسم قبول برچهره بیش از 25 هزار اثر هنرمندانه، می خندد جز این نیست که:

از آن به دیر مغانش عزیز می­دارند / که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست

در این سواحل عشق، عاشقانه جان دادند آنانیکه عزت این ملک و ساکنانش را سرخ گون­تر از خون خود می­طلبیدند و از خود بریدند تاکس و ناکس از پس خیانت و دنائت ، این شاهراه آبی را  نبرد، چه شهدای گرانبار انقلاب اسلامی و چه جانباختگان عالیمقدار تاریخ این سرزمین !

برای گردانندگان همت و برای گردآمدگان عزت آرزو می­کنم.

توفیق ، رفیق طریق اعتبار و افتخار یکایک شما ملت بزرگوار باد.

سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا 10 اردیبهشت ماه در سراسر کشور و مراسم پایانی آن در استان هرمزگان برگزار می‌شود.    

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها