گالری‌های تهران در آخرین روزهای فروردین‌ماه و در حال و هوایی بهاری به استقبال نمایشگاه‌های تازه‌ای رفته‌اند.
کد خبر: ۵۵۴۸۸۱
گالری‌های تهران در آخرین روزهای فروردین‌

فضای گالری‌های تهران در آخرین روزهای فروردین‌ماه برای آثار تازه‌ای آماده می‌شود و رفته رفته به استقبال دومین ماه از فصل بهار می‌روند.

گالری‌های خانه هنرمندان

گالری‌های خانه هنرمندان ایران تا پنجم اردیبهشت‌ماه در اختیار سه نمایشگاه است که به مناسبت هفته طراحی گرافیک ایران برپا شده و به نمایش بیش از ۲۰۰ اثر  از هنرمند طراح جهانی اختصاص دارد.

این سه نمایشگاه با موضوع «سونامی ژاپن» و «محیط زیست» و نمایشگاهی از آثار «فرانسوا کاسپر» طراح فرانسوی در گالری‌های مختلف خانه هنرمندان ایران برپاست.

گالری گلستان جمعه این هفته ۳۰ فروردین ماه میزبان عکس‌های عزیز ساعتی فیلمبردار شناخته شده سینماست که با عنوان «با کیمیایی در تهران» برگزار می‌شود و به بخشی از دنیای سینمایی مسعود کیمیایی در آثاری چون «تیغ و ابریشم»، «دندان مار» و «رد پای گرگ» می‌پردازد.

این نمایشگاه تا چهارم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

گالری اثر

گالری اثر نیز این هفته ۳۰ فروردین‌ماه نخستین نمایشگاه خود را در سال جدید برپا می‌کند که به نمایش آثار گلناز طبیب زاده با عنوان «جعبه پاندورا» اختصاص دارد.

طبیب زاده از سه سال پیش، فعالیت خود را روی مجموعه «جعبه پاندورا»آغاز کرده و در این نمایشگاه آثاری را با تکنیک میکس مدیا روی بوم در سایزهای متفاوت ارایه داده است.

او در این مجموعه، معیارهای از پیش تعیین شده جامعه را به چالش کشیده و می‌کوشد تا به وسیله آشکار کردن لایه‌های متفاوت و اصلاح شده افراد، طبیعت حقیقی آنان را فاش کند.

نمایشگاه نقاشی «جعبه ی پاندورا » تا 18 اردیبهشت 92 در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان بر فروشان، پلاک 16دایر خواهدبود و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری شکوه

گالری شکوه در تازه‌ترین نمایشگاه خود جمعه ۳۰ فروردین‌ماه پذیرای نمایشگاهی از آثار نوشین زرنانی خواهد بود.

نوشین زرنانی در نمایشگاهی از آثار نقاشی، حجم و ویدئو آرت خود؛ ۱۲ نقاشی با تکنیک میکس مدیا در سایز‌های متفاوت از ۱۰۰ در ۱۱۰ سانتی متر تا ۳۰۰ در ۱۷۰ سانتی متر را به معرض تماشا خواهد گذاشت.

او از کلاه آهنی و لباس رزم به عنوان نمادی از قدرت استفاده کرده و این نشانه‌ها را در تقابلی دو سویه با سلف پرتره‌هایش قرار داده، وی در کنار تابلوهای نقاشی از هشت اثر حجمی با فرم کلاه‌های آهنی، نیز برای القا بهتر سوژه به مخاطب بهره گرفته، این نمایشگاه ماحصل دو سال کار مداوم هنرمند است تا با فضای شاعرانه و زنانه آثار، المان‌هایی را ترکیب نماید تا عنصر قدرت را به چالش بکشد.

دو ویدئو آرت که براساس همین موضوع ساخته شده‌اند ازآثار دیگر زرنانی در این نمایشگاه است که عوامل قدرت، چون نخ تسبیحی این آثار را به هم متصل کرده است.

نمایشگاه نگهبان چشمه تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک ۱۹ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.

گالری ساربان

گالری ساربان همچنان میزبان نمایشگاه آثار «خط منقش» است که این نمایشگاه تا ۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

نمایشگاه «خط منقش» شامل ۲۲ اثر از ۱۰ هنرمند است؛ پیمان پیروی، علیرضا جوادی، روح اله حسین‌زاده، هادی روشن ضمیر، علیرضا سعادتمند، غلامحسین فرخ نسب، عظیم فلاح، علی گنجی، مهرداد مشهور و سعید نقاشیان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که هرکدام با دو تا سه اثر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۹ اردیبهشت همه روزه بجز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک هشت مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

گالری راه ابریشم نیز همچنان نمایشگاه «مان» شامل آثار عکس و ویدئو هنرمندانی چون فرزانه قدیانلو، صدف یزدانی، مهسا بیگلو، ستاره سنجری، مهسا علافر و رویا نوری‌نژاد را بر دیوار خود دارد.

رامیار منوچهرزاده درباره این نمایشگاه نوشته است: «نمایشگاه «مان» در حد توان پلی، واسطه‌ای یا امکانی برای معرفی نسل نو که تلقی جدیدی از این رسانه دارد. در بستر آکادمیک شکل گرفته و در صدد یافتن راههایی برای درک زبان عکاسی است.

برای این نمایشگاه دوستان یک به یک و از میان فارغ التحصیلان هنر انتخاب شدند که هرکدام به نوعی دغدغهٔ عکاسی را داشتند.

موضوع نمایشگاه منزل و محل سکونت بود که دوستان می‌بایست در یک زمان بندی مشخص، بدون هیچ محدودیتی از لحاظ ابزاری و با رویکردی متفاوت، زندگی درون خانه‌ای و چهار دیواری حصار کشیده شده را به تصویر می‌کشیدند.

این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

گالری شیرین

این هفته گالری شیرین در گالری شماره یک میزبان نمایشگاه نقاشی خط ابراهیم الفت و در گالری شماره دو میزبان نمایشگاه نقاشی نسیم میرزایی است.

ابراهیم الفت در این نمایشگاه آثار خود از سال 2011 تاکنون را به گالری گلستان آورده است. در این نمایشگاه 19 تابلو در اندازه‌های مختلف با نور به نمایش در می‌آید.

او در معرفی نمایشگاهش آورده است: بچه که بودم بر خلاف بقیه بچه‌ها شب را دوست داشتم، نه به خاطر تاریکی، به خاطر نورهای جور وا جوری که در خانه‌ها و مغازه‌ها و خیابان‌ها روشن می‌شد: سفید، زرد، سبز و... عیدهای مذهبی را هم به خاطر همین دوست داشتم؛ چه چراغونی‌های قشنگی: رنگ و وارنگ، ریز و درشت، کم نور و پرنور... این علاقه با من همراه بود تا اینکه یک روز که داشتم یک تابلوی کوچک می‌کشیدم بی اختیار آن را پشت نور لامپ اتاقم گرفتم و همه آن خاطرات برایم زنده شد، شور و هیجان در وجودم ایجاد شد که باعث شد از آن به بعد نور را جزئی از تابلوهای هنری خودم بکنم. فرم کارها همان فرم اختصاصی من، «wave» است؛ با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و با نورهای متفاوتی که پشت آنها در بکس نوری کار گذاشته شده، تابلوها همگی روی بوم اجرا شدند و از رنگ‌های اکرلیک و مرکب در آن استفاده شده در تابلوی نوری همه چیز پشت نور کاملا معلوم است...

اما در گالری شماره دو شاهد آثار نقاشی نسیم میرزایی هستیم. این هنرمند آثار یک سال اخیرش که شامل 9 تابلو است را به نمایش گذاشته است. این تابلوها با موضوع درخت و تکنیک اکرلیک کار شده است.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: در دنیای سرعت و صدای امروز شاید کمتر کسی توجهی به زیبایی‌های اطراف خود داشته باشد. به طبیعتی که زنده است، حس دارد، نفس می‌کشد، آرام در اطراف ما به حیاط خود ادامه می‌دهند، سبز می‌شوند، خالی از برگ می‌شوند، می‌خوابند و بیدار می‌شوند و گاهی برای همیشه به خواب می‌روند. به محیط اطراف ما رنگ می‌دهند بی هیچ منتی. من سعی در پر رنگ کردن این نقش در نقاشی‌های خود داشتم، درختانی پر از رنگ و شور زندگی.

این نمایشگاه که از 23 فروردین ماه افتتاح شده است تا چهارم اردیبهشت ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 در گالری شیرین واقع در ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک 9 حضور پیدا کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها