یک سایت انگلیسی با بررسی عملکرد "اشکان دژاگه" در فولهام، این بازیکن ایرانی را در نخستین سال حضور در لیگ برتر موفق خواند و گفت باید به عنوان برترین بازیکن فصل این تیم برگزیده شود.
کد خبر: ۵۵۴۸۰۵
دژاگه باید بازیکن فصل فولهام شود


اشکان دژاگه هفته گذشته و در پیروزی 3 بر 2 مقابل کویینزپارک رنجرز از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد و تا پایان فصل قادر به همراهی فولهام نخواهد بود. این بازیکن اگرچه به مانند بازیکنانی چون "دیمیتار برباتف" و "برد هانگلند" شاید شناخته شده نباشد اما در این فصل از رقابتها بازیکن مهمی برای فولهام بوده و مسئولان و هواداران تیم در نبود وی، دلشان برایش تنگ می‌شود.
"مارتین یول" تابستان با انعقاد قراردادی که بهای آن منتشر نشده، دژآگه را از ولفسبورگ به خدمت گرفت. این بازیکن ایرانی پنج فصل را در ولفسبورگ سپری کرده بود و 150 بار با پیراهن این تیم به میدان رفته بود. دژآگه با ولفسبورگ قهرمان بوندس لیگا شد و بازیکن تاثیرگذاری برای این تیم بود.
بر پایه گزارش teamtalk، او همچنین در تیم زیر 21 سال آلمان بازی کرده اما ترجیح داد در سطح ملی برای ایران به میدان برود؛ جایی که او در دیدار با قطر که به تساوی 2 بر 2 در فوریه 2012 به پایان رسید، هر دوگل ایران را به ثمر رساند.
درحالی که برباتف که پیش‌تر نامش ذکر شد با 13 گلی که در این فصل از رقابتها به ثمر رساند و نیز نوع نمایش خود تحسین‌های زیادی را برانگیخت، دژآگه به طور مرتب در هر بازی نمایش بسیار خوبی داشته است. او پاهای سرشار از تکنیک دارد و از دویدن به سوی زمین حریف و گذشتن از حریفان هراسی به دل راه نمی‌دهد.
دژآگه در کنار مدافع آخر فولهام "ساشا رایتر" ترکیب خوبی را در سمت راست زمین تشکیل داده است (همانگونه که در ولفسبورگ زوج خوبی بودند). او در بسیاری از بازی‌های لیگ برتر در خط میانی از امتحان خود سربلند بیرون آمده و همیشه زمانی که دفاع حریف تحت فشار است، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.
بازیکن ایرانی تیم فولهام در این فصل از رقابتها هنوز موفق به ثمر رساندن گلی نشده است و و این تنها نقص او در فصلی تاثیرگذار به حساب می‌آید. دژآگه یک پاس گل داده، 18 پاس کلیدی داده و 81 درصد از پاس‌هایش به مقصد رسیده است. مطمئنا فصل آینده عملکرد او بهتر خواهد بود.
دژآگه در 24 بازی فصل در ترکیب اصلی فولهام قرار داشته و عملکردش مورد توجه "مارتین یول" واقع شده است. سرمربی فولهام در خصوص مصدومیت دژآگه با ناراحتی حرف می‌زند: "این خبر نا امیدکنده‌ای است. وقنتی شما به انگلستان می‌آیید، باید بتوانید خودتان را با لیگ برتر هماهنگ کنید و این کاری است که او موفق به انجامش شده است. ما به سرعت این بازیکن و توانایی حفظ توپش نیاز داریم. او دوبار موفق شد به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شود."
به گزارش مهر؛ وقتی قرار است در خصوص بازیکن سال فولهام تصمیم گیری کنید، فکرتان متوجه دژآگه می‌شود. برباتف هم در بعضی از موارد عالی بوده و "مارک شوارتزر" که با شیرجه‌های خود در بسیاری از بازی‌ها تیم فولهام را نجات داده است اما اشکان چیز متفاوت‌تری ارائه می‌کند. عملکرد تهاجمی و همواره مهیج، از اشکان یک بازیکن دوست‌داشتنی در کراون کاتج ساخته و باشگاه در آغاز فصل آینده بسیار خوشحال خواهد بود که این بازیکن را به خدمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها