حیدری: سوارکاری مظلوم واقع شده است

اسب ها به دنبال یارانه!

سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای دریافت یارانه علوفه و نگهداری اسب‌ها گفت: یک سال است دنبال یارانه اسب‌ها هستیم ولی این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.
کد خبر: ۵۵۴۴۶۹
اسب ها به دنبال یارانه!


محمود حیدری در خصوص بی‌سرانجام ماندن تلاش‌های وی و همکارانش برای دریافت یارانه اسب‌ها ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این باره پیگری‌های زیادی داشتیم. ما معتقدیم که نگهداری و پرورش اسب یک نوع سرمایه گذاری است و اگر برای بخش‌های دیگر مثل صنعت گاو و گوسفند یارانه تعلق می‌گیرد چرا در بخش اسب این کار صورت نگرفته است.
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: به هرحال اگر قرار است اسب‌های ورزشی را توسعه دهیم و در میادین بین‌المللی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم، باید مشکلات را کاهش دهیم.
سرپرست فدراسیون سوارکاری افزود: سوارکاری و آموزش آن جزو آموزه‌های دینی ما است و بزرگان دین در خصوص این ورزش تاکید فراوان دارند. رهبر معظم انقلاب هم در خصوص سوارکاری و چوگان توصیه‌های خوبی داشته‌اند.  به همین دلیل باید خدماتی که ارائه می‌شود، متناسب با این رشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه اسب هم مثل یک صنعت دامداری است که انتظار می‌رفت وزارت جهاد و کشاورزی در این باره حمایت‌های لازم را به عمل بیاورد چرا که با انجام طرح هدفمندی یارانه‌ها به یک باره قیمت علوفه، جو و سایر نیازهای نهادهای دامی چندین برابر شد و سوارکاران با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.
حیدری در پایان گفت: تولید و پرورش اسب ارزش افزوده بالایی دارد. متاسفانه کار خیلی سخت شده و بسیاری از افراد سرمایه گذاری‌های خود را برای پرورش اسب‌های مسابقه‌ای کاهش داده‌اند. تصورم این است که سوارکاری کشور مظلوم واقع شده و با این روند انگیزه‌ها برای حضور در این عرصه از بین می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها