کالین دیویس رهبر ارکستر سمفونی لندن که از سال 1995 رهبری این ارکستر معتبر جهانی را به عهده داشت در سن 85 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۵۵۴۲۸۶
درگذشت کالین دیویس رهبر ارکستر سمفونی لندن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارکستر سمفونی لندن در بیانیه ای اعلام کرد که کالین دیویس رهبر این ارکستر معتبر روز یکشنبه در سن 85 سالگی درگذشت. در این بیانیه از نقش برجسته  کالین دیویس در موسیقی کلاسیک بریتانیا قدردانی شده است.

این بیانیه افزوده است: همواره از او با تحسین و علاقه فراوان یاد خواهد شد.

سر کالین دیویس برای نخستین بار در سال 1959 ارکستر سمفونی لندن را رهبری کرد. او از سال 1995 مقام رهبر اصلی این ارکستر معتبر را تا زمان مرگ به عهده داشت. در تاریخ ارکستر سمفونی لندن او نخستین رهبر ارکستری بود که این مدت طولانی آن را رهبری کرده بود.

کالین دیویس بزرگ‌ترین کارشناس آثار هکتور برلیوز آهنگساز فرانسوی بود. وی در سال 1980 عنوان شوالیه را دریافت کرد و در جریان دوران حرفه ای اش جوایز بسیاری از جمله دو « گرمی آواردز»، یک مدال موسسه سلطنتی فیلارمونیک و یک گرامافون آوارد را به دست آورد.

علاوه بر این، کالین دیویس با ارکستر های معتبری از جمله ارکستر سمفونی بوستون، ارکستر فیلارمونیک نیویورک و ارکستر سمفونیک رادیو دیفیوژن باویر همکاری کرده بود.

به مناسبت درگذشت این استاد مسلم موسیقی کلاسیک؛  قطعه ای کوتاه از « روکیئم»  برلیوز را که در ژوئن سال 2012 در کلیسای اعظم سن پل لندن ضبط شده بود ، برای علاقه مندان موسیقی کلاسیک پخش می شود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها