فرزاد موتمن با فیلم‌های «هفت پرده» و «شب‌های روشن» در سینمای ایران شناخته شد. او که دانش‌آموخته سینماست، ژانرهای متنوع سینمایی را با فیلم‌هایی چون باج‌خور، بیداری، جعبه موسیقی و پوپک و مش ماشاالله تجربه کرده است ولی طرفدارانش همچنان منتظر ساختن فیلم‌های شبیه «شب‌های روشن» از او هستند.
کد خبر: ۵۵۴۱۳۱
از «شب‌های روشن» تا «سراسر شب»

موتمن در فاصله دو سال دوری از سینما، سریال و تله‌فیلم ساخت و دنیای تلویزیون را تجربه کرد. حالا او قصد دارد با ساخت فیلمی در حال و هوای «شب‌های روشن» به سینما بازگردد. با او درباره کارهای تازه‌اش گپ کوتاهی زده‌ایم.

شما بعد از «پوپک و مش ماشاءالله» فیلم دیگری در سینما نساختید. آیا قصد دارید سال 92 به سینما برگردید؟

امیدوارم بعد از دو سه سال دوری از سینما، بتوانم یک فیلم بسازم. فیلمنامه‌ای دارم با عنوان «سراسر شب» که برخلاف همیشه، فیلمنامه‌اش را خودم نوشته‌ام. همچنین بیش از پنج طرح سینمایی نوشته امیر افشار را در دست دارم که امیدوارم امکان ساختشان فراهم شود.

چرا طی این مدت فیلمی نساختید؟

شرایط سینما برای فیلم ساختن مناسب نیست، یکی از دلایلی که فیلم نساختم همین بود. حالا امیدوارم شرایط کمی مناسب شده باشد.

حال و هوای «سراسر شب» با فیلم «شب‌های روشن» شباهت دارد؟ چون عنوان هر دو تقریبا شبیه هم است.

بله، اتفاقا اشاره‌هایی به فیلم «شب‌های روشن» در آن شده است ولی شبیه هم نیستند. «سراسر شب» یک درام اجتماعی است که اکنون برای گفتن داستانش کمی زود است. حدود سه ماه است که روی این فیلمنامه کار می‌کنم و این اولین فیلمنامه‌ای است که خودم می‌نویسم، چون همیشه آثار فیلمنامه‌نویسان دیگر را کار کرده‌ام. به همین دلیل این فیلم دقیقا تصوری است که از سینما دارم و همان چیزی است که فکر می‌کنم سینماست.

طرح‌های امیر افشار چطور؟

طرح‌های امیر افشار بیش از اینهاست، حدود شش طرح با او دارم. قبلا هم می‌خواستم فیلمنامه «خوابگردها» نوشته افشار را بسازم که امکانش فراهم نشد و پروژه متوقف شد. الان یک فیلمنامه فوق‌العاده با عنوان «یه شبه مهتاب» نوشته است که شب گذشته خواندن آن را تمام کردم و شیفته‌اش شدم، فیلم یک درام جنایی و عاشقانه است که واقعا جذاب است. طرح دیگری هم با عنوان «سرمه» نوشته که یک درام با کاراکترهای جوان است که قصه‌اش در زمان کوتاه یک ساعته می‌گذرد و یک درام خیابانی است.

کدامیک از این طرح‌ها را می‌سازید؟

هرکدام که یک آدم پولداری دوست داشته باشد و سرمایه‌گذاری کند!

هنوز در دانشگاه تدریس می‌کنید؟

ترم قبل در دانشگاه اصفهان درس می‌دادم ولی ترم‌های دانشگاه‌ها کمی تغییر کرده است و منتظرم ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

از اکران «بیداری» چه خبر؟

اصلا از فیلم «بیداری» خبر ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها