وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نام گذاری سال 1392 به نام حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی با اشاره به ساخت 7000 کیلومتر انواع راه و راه‌آهن اعم از بزرگراه، آزادراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی در سال گذشته از احداث 15 هزار و 323 کیلومتر انواع راه در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۱۹۰
تکمیل بیش از 15هزار کیلومتر انواع راه در سال 92

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین از وزارت راه وشهرسازی، علی نیکزاد در حاشیه مراسم سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان راه پیش بینی شده 10 هزار کیلومتر در حوزه راه و روستایی احداث می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با با تسلیت به مردم زلزله زده بوشهر با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن بازسازی مناطق زلزله زده بوشهر را آغاز می‌کند بر عدم تخریب جدی واحد‌های مقاوم سازی شده در منطقه زلزله زده تاکید کرد.

نیکزاد افزود: از لحظه اول وقوع زلزله، همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی در این شهر مستقر شدند و به دلیل ریزش کوه همه امکانات آواربرداری و باز شدن جاده‌ها در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم مقام سازی واحد‌های مسکونی روستایی، تصریح کرد: از تعداد یک میلیون و 200 هزار واحد تمام شده، 600 هزار واحد نیمه تمام است که در بازدیدهای پس از زلزله آذربایجان شرقی دیده شد که در فاصله 50 متری خانه‌ها، واحدهای مسکونی که مقاوم سازی شده بودند، خسارت جانی و مالی نداشتند اما در همین فاصله واحدهایی که مقاوم سازی نشده بودند، خسارت مالی و جانی زیادی داشتند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هر ساله پیش از دولت نهم و دهم سالی 18 تا 20 هزار واحد توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی می شد که در این دو دولت گفته شد سالانه 200 هزار واحد در مقاوم سازی شوند که در عرض کمتر از هشت سال تعداد دو میلیون و 120 هزار واحد مقاوم سازی، کپرنشینی و بازسازی زلزله‌های مختلف همچون آذربایجان، جنوب کرمان و ... انجام شد.

نیکزاد در ادامه با اشاره به بازسازی آذربایجان شرقی در عرض 90 روز، تصریح کرد: بالغ بر 30 هزار واحد اعم از کانکس، واحدهای دائمی 60 متری برای اسکان و واحدهایی برای دامها در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: ادامه بازسازی و مقاوم سازی‌ها 600 هزار واحد روستایی نیمه تمام در برنامه است که 200 تا 300 هزار واحد تا پایان امسال تمام میشود.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به پایان سفرهای نوروزی، اظهارداشت: پیش از سال نو پیش‌بینی 60 میلیون جابه‌جایی با قطار، هواپیما و حمل و نقل جادهای صورت گرفت که این سفرها از طریق شناورها، هواپیما، قطار و در جاده به 61 میلیون سفر رسید.

نیکزاد افزود: در حالی که برخی جابه‌جایی‌ها نیز با خودروهای سواری صورت گرفته این آمار به تعداد 138 میلیون جابه‌جایی رسید.

وی درباره افزایش نرخ بلیت‌ها گفت: هر ساله از 24 اسفند تا 16 فروردین 20 درصد به قیمت بلیت اتوبوس افزوده می‌شود و پس از این مدت به حالت اولیه برمی گردد که در این باره رییس سازمان راهداری توضیحاتی ارائه کرده است اما اگر تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته شود ارتباطی به افزایش قیمت در نوروز ندارد و براساس مصوبات اعلام می‌شود.

افتتاح پروژه ‌های مسکن مهر تا پایان سال

نیکزاد دیدگاه خود در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی این گونه عنوان کرد که حماسه اقتصادی پیش نیاز حماسه سیاسی است و اگر بتوانیم در آنچه که تکلیف است تلاش کنیم رفاه، آسایش و امنیت برای مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه سیاسی خلق خواهیم کرد.

وی برنامه‌های بخش مسکن در سال جاری را بیان کرد و افزود: ساختمان‌های نیمه تمام مسکن مهر تا پایان سال به اتمام می رسد و همچنین بازسازی مناطق زلزله زده و مقاوم سازی مسکن روستایی تمام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بخش مسکن روستایی یک میلیون و 250 هزار واحد مقاوم سازی شدند که از تعداد کل مسکن‌های احداث شده میلیون یک میلیون و 50 هزار واحد در شهرها، 520 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 150 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 50 هزار واحد در بافت فرسوده و 330 هزار واحد در شهرهای جدید انجام شده و مقاوم سازی 200 هزار واحد در مسکن روستایی نیز در دستور کار است.

نیکزاد برنامه‌های حمل و نقل کشور را به توسعه ناوگانهای حمل ونقل، توسعه واگنهای باری و مسافری، بازسازی و نوسازی وسایل نقلیه مسافری و باری همچون نوسازی اتوبوس، کامیون و تریلر و توسعه شناورهای دریایی عنوان کرد.

  عضو کابینه دولت دهم افزود: توسعه راه‌های اصلی راه‌آهن و بالا بردن ظرفیت های زیرساختی در مدل های حمل و نقل است و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می خواهیم با نوآوری تاثیری در کار، با توجه به این که در ماه‌های پایانی دولت هستیم پرشتاب‌تر در روزهای اول و با تاکید بر این شعار، کارها را در دستور کار قرار دهیم.

نیکزاد درباره آمار منتشر شده سال 90 از وضعیت خانه‌ها اظهارداشت: سال 91 اعلام شد 21.6 خانه در کشور و 21.2 خانوار در کشور داریم که برای اولین بار بعد از 60 سال تعداد خانه‌ها بیش از خانوار در کشور است.

وی با اشاره به این که در ابتدای دولت 1.5 میلیون خانه کم داشتیم و اکنون 400 هزار خانه اضافه داریم، افزود: در این زمینه دولت و بخش های دیگر همه با هم تلاش کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف این است که برای جوانان خانه‌هایی ابتدایی و متوسط در استانهای بزرگ و کوچک درنظر گرفته شود اما دلیل محقق نشدن کامل این کار این است که تولید واحدها در دست کسانی است که می خواهند کار اقتصادی کنند و مسکن به عنوان کالای اقتصادی نمی‌نگرنند. بر همین اساس مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات در معاملات مکرر تاکید می‌شود.

نیکزاد با اشاره به تحویل واحدهای مسکن در استانهای کشور به ویژه استان تهران، افزود: در شهر جدید پردیس 90 هزار واحد آغاز به کار کرده که اکنون در حال سفت کاری است، شهر جدید پرند با آغاز 95 هزار واحد و تحویل هر ماه 10 هزار واحد، هشتگرد با ساخت 45 هزار واحد و آماده بودن 10 هزار واحد و شهر اندیشه با ساخت 2000 واحد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در کنار همه این ساخت و سازها شهرداری تهران آماری از 22 ماه گذشته مبنی بر صدور پروانه ساخت اعلام کرده که این واحدها نیز اکنون درحال ساخت است و در کنار ساخت و سازهای مسکن مهر در کوچه ها و خیابانها ساخت وسازهای زیادی انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها