اژدهای کومودو بزرگترین و مخوف ترین سوسمار روی زمین است که تنها در جزیره کومودو و جزیره دیگری در اندونزی یافت می شود. برای موزیک متن این فیلم حیات وحش آهنگ «هیچ کس نمی خوابد» با صدای لوچیانو پاواروتی خواننده فقید و مشهور اپرای جهان انتخاب شده است.
کد خبر: ۵۵۲۹۱۵
حمله اژدها به گوزن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تون نایل، اژدهای کومودو یک شکارچی کامل و هراس آور است. این جانور به غیر از انسان مسلح و همجنسان خودش هیچ دشمن دیگری ندارد.برخلاف آنچه که برخی می پندارند اژدهای کومودو یک بازمانده دوره دایناسورها نیست ولو اینکه هیبتش شبیه این حیوانات ماقبل تاریخ باشد.

قدمت اژدهای کومودو حتی کمتر از برخی سوسمارهای دیگر است. زیست شناسان در مورد بسیاری از خصوصیات اژدهای کومودو هنوز با ابهامات زیادی مواجه هستند.

این سوسمار بزرگ چگونه قادر است طعمه ای ده برابر سنگین تر از خود را فقط با یک گاز از پای درآورد؟ آنچه که مسلم است بزاق این جانور شکارچی حاوی باکتری های عفونت زایی است که پس از ایجاد جراحت در طعمه اش در هوای مرطوب و گرم  محل گاز گرفتگی به سرعت چرک کرده و عفونت وارد خون حیوان می شود.

اژدهای کومودو  کافی است شکار خود را گاز گرفته و سپس بی آنکه خود را خسته کند سر فرصت به سراغ لاشه آن برود.

یک اژدهای کومودو پس از گشت و گذاری در ساحل وارد بیشه زار شده و با مشاهده گوزن بلافاصله از غفلت حیوان استفاده کرده و به سوی اش حمله می کند. کومودو قبل از اینکه گوزن فرصت فرار پیدا کند پایین پای عقبش را گاز می گیرد.

گوزن که زخمش عفونت کرده برای التیام یافتن وارد آب دریا می شود اما کار از کار گذشته است. او هیچ شانسی ندارد و مدتی بعد در خشکی جان می دهد.

کومودو سر فرصت به سراغ لاشه شکارش می آید و خوردن آن را آغاز می کند. سوسمار بزرگ با آرواره های قوی  پوست و گوشت لاشه را دریده و قطعه بزرگی از امعا و احشا را بیرون می کشد.اژدهای کومودو هیچ چیز را هدر نمی دهد سم ها، پوست و استخوانها  همه بلعیده می شوند.

آهنگی که برای این فیلم تماشایی حیات وحش انتخاب شده به نوبه خود می تواند جالب باشد. آواز لوچیانو پاواروتی خواننده فقید و مشهور اپرای جهان با همراهی ارکستر فیلارمونیک لندن .

این فیلم  تماشایی حیات وحش را با هم ببینیم و آواز پاواروتی را بشنویم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
غغص
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
عالی
زهزا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
بسیار جالب ودیدنیه ولی خیلی چندش آوره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها