بازیکن ایرانی در لیگ دسته دوم سوئد می درخشد

تعریف و تمجید سوئدی ها از آتشکده

بازیکن جدید ایرانی - سوئدی تیم ملی فوتبال در مصاحبه ای به دوران فوتبالی خود اشاره کرده و همچنین بازی برای تیم ملی ایران را افتخار بزرگی برای خود دانسته است.
کد خبر: ۵۵۲۷۵۱
ویلیام آتشکده: بازی برای تیم ایران افتخار بزرگی است


«ویلیام فیلیپ سیروس آتشکده» مصاحبه مفصلی را با سایت persianfootball انجام داده که آن را از نظر می‌گذرانید:

*می توانید در خصوص دوران بازیگری خود از کودکی تا حال برای ما بگویید؟
- از زمانی که چهارساله بودم فوتبال بازی می‌کنم. فوتبالم را با یک باشگاه کوچک به نام "آزالیا بی‌کی" آغاز کردم و سپس به تیم "آی اف ال گوته‌بورگ" پیوستم. هشت سال در آکادمی آنها به فوتبال خود ادامه دادم و سپس در سال ۲۰۰۹ به تیم اول این باشگاه پیوستم. تا سال ۲۰۱۰ در آنجا بودم و سپس در ژانویه ۲۰۱۱ به تیم "اوربرو اس کی" پیوستم.

* سبک بازی خود را چگونه تشریح می‌کنید. نقاط قوت بازی خود را بیان کنید؟
- من یک بازیکن سریع و تکنیکی و یک گلزن خوب هستم.  معمولا در پست مهاجم مرکزی بازی می‌کنم و کمی هم نسبت به عمق تمایل دارم.

* فکر می‌کنید در چه بخش‌هایی باید فوتبال خود را ارتقا دهید؟
- به نظرم در تمام بخش‌ها نیاز دارم که بیش از پیش ارتقا پیدا کنم.

* آیا می‌توانید فارسی صحبت کنید؟
- تقریبا همه چیز را می‌فهمم و کمی هم می‌توانم صحبت کنم اما در حال یادگیری زبان فارسی هستم و خیلی زود قادر خواهم بود که این زبان را به روانی صحبت کنم.

* آیا تا به حال به ایران سفر کرده‌اید؟
- متاسفانه هرگز فرصت نداشته‌ام که در ایران حضور پیدا کنم اما همیشه به فکر حضور در آنجا هستم.

* اقوام شما بیشتر در کجای ایران ساکن هستند؟
- خرمشهر و تهران.

* آیا شما‌ شناختی از فوتبال ایران دارید؟
- نه چندان زیاد اما بعضی از چیز‌ها را در مورد فوتبال ایران می‌دانم به عنوان مثال رقابت بزرگ بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس.

* کدام بازیکنان حال حاضر یا پیشین فوتبال تحسین شما را بر می‌انگیزند؟
- من سبک فوتبال لیونل مسی را خیلی دوست دارم و همین طور زلاتان ابراهیموویچ. این دو سبک متفاوتی از فوتبال ارائه می‌کنند و شما می‌توانید چیزهای زیادی از آن‌ها بیاموزید.

* آیا شما طرفدار یک تیم خاص ایرانی هستید؟کمنت
- نه هنوز. البته در خصوص دربی‌های تهران چیزهای زیادی شنیده‌ام. بازی کردن مقابل هواداران بیشمار حتما جالب خواهد بود.

* شما یک بار در گفتگو با رسانه‌های سوئدی اعلام کردید که بازی برای تیم ملی سوئد گزینه منطقی‌تری خواهد بود اما شما تیم ایران را برگزیدید. آیا این اظهارنظر دروغ بود و یا شما نظر خود را تغییر دادید؟ و یا وقتی که فهمیدید نمی‌توانید به تیم ملی سوئد دعوت شوید، پیشنهاد ایران را پذیرفتید؟

- من هرگز در‌ها را به روی ایران نبستم اما هر دو تیم در نظر داشتند که مرا دعوت کنند و من می‌خواستم همه گزینه‌ها را در دست داشته باشم. زمانی که دیدم سوئدی‌ها مرا دعوت نمی‌کنند به دعوت کارلوس کی‌روش پاسخ مثبت دادم و افتخار می‌کنم که چنین تصمیمی گرفتم. فکر می‌کنم برای من به عنوان یک بازیکن موقعیت خوبی است که بتوانم در تیم ملی ایران بازی کنم.

* هدف شما با تیم ملی ایران چیست؟
- صعود به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا.

* در سیستم 3-3-4 شما کجا راحت‌تر بازی می‌کنید؟
- خیلی راحت‌تر خواهم بود که به عنوان مهاجم مرکزی بازی کنم اما در حال حاضر در این پست بازیکنان خیلی خوبی داریم.

* آیا بازی برای تیم زیر ۲۳ سال ایران (المپیک) یک گزینه بود؟
- البته آن هنوز هم یک گزینه است. اگرمن دعوت بشوم و با بازی‌های باشگاهی‌ام تداخلی نداشته باشد می‌توانم با این تیم بازی کنم.

* آیا شما برای پیوستن به تیم ملی ایران با امید نظری صحبت کردید؟
- نه من هنوز با او صحبت نکرده‌ام.

* نحوه استقبال از شما در ایران چطور بود؟
- در اردوی ایران خیلی از من استقبال کردند و همه به میزان زیادی به من کمک کردند. بازیکنان رابطه خیلی خوب و دوستانه‌ای با من داشتند.

* به طور کل قدرت فوتبال ایران را در قیاس با فوتبال سوئد برای مثال چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا آنجا تفاوت‌های اصلی در نوع دیدگاه‌های بازی از جمله تکنیک، تاکتیک و انضباط وجود دارد؟

- فکر می‌کنم بازیکنان ایرانی تکنیکی‌تر از بازیکنان سوئدی هستند. اما بازیکنان سوئدی به لحاظ فیزیکی قوی‌ترند. بازیکنان بسیاری از ایران در فوتبال اروپا دوران خوبی را تجربه کرده‌اند البته من در خصوص تاکتیک و انضباط نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم چون هنوز چیزی ندیده‌ام.

* ایران پس از شکستی که مقابل ازبکستان متحمل شد در شرایط دشواری قرار دارد. شما شانس ایران را برای صعود به جام جهانی برزیل چقدر ارزیابی می‌کنید؟
- گروه ما هنوز زنده است و من فکر می‌کنم و امیدوارم که ایران بتواند قدرتمندانه به کار خود پایان دهد. این برای هواداران و کشور اتفاق بزرگی خواهد بود.

* در کنار رقابتهای جام جهانی آیا بازی برای تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا که در سال ۲۰۱۵ در استرالیا برگزار می‌شود برای شما یک رویا خواهد بود؟
بازی برای تیم ملی همیشه یک رویاست. بنابراین در هر مسابقه‌ای که شما با پیراهن تیم ملی کشورتان به میدان بروید به مانند رویایی است که محقق شده و باید از آن لذت ببرید.

* آیا چیز دیگری هست که بخواهید بگویید؟
- برای همه ایرانی‌ها  سال خوبی را آرزو می‌کنم و باید بگویم فوتبال بدون هواداران هیچ است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها