stats

همسران

  • راهکارهایی برای رفع خستگی از زندگی و ساختن محیطی پرانرژی در خانه

    گوشی‌های هوشمند و تلفن‌های همراه یکی از نمادهای زندگی امروزی است و در هر خانه‌ای به تعداد اعضای آن خانوار معمولا انواع گوشی پیدا می‌شود و خوشبختانه یا متاسفانه به همان اندازه که رسیدگی به نیازها و امور روزمره ما را آسان کرده وابستگی شدیدی هم به همراه داشته است و درست به همین دلیل همواره حواس‌مان به شارژ این دستگاه‌ها هست، گوشی‌هایی که حسابی ما را به خود وابسته کرده اند اما قطعا نه به اندازه عزیزان‌مان و در راس آن کسی که شریک زندگی‌مان در روزهای سخت و آسان بوده است.

  • آشنایی با خطرات افراط در امور زناشویی

    در این گزارش خطرات افراط در امور زناشویی و مضرات آن تشریح شده است.

  • ژنی مرگبار که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

    آلزایمر یکی از بیماری‌های ترسناک، اما شایع در عصر مدرن است که براساس پژوهش‌ها در چند سال آینده به یک اپیدمی جهانی تبدیل می‌شود.

  • آیا نامزدم روانی است؟

    یکی از سوالات مهم برای بیماران روانپزشکی و خانواده ایشان این است که آیا می‌شود درباره بیماری روانپزشکی فرد به نامزد یا خواستگار فرد بیمار چیزی نگفت؟

  • چگونه رفتار ناشایست کودکمان را تغییر دهیم؟

    هیچ پدر و مادر و کودک بدون مشکلی وجود ندارند؛ چراکه کودکان همیشه آن‌طور که والدین می‌خواهد، رفتار نکرده و والدین احساس می‌کنند نمی‌توانند رفتار کودک خود را تغییر دهند و ‌آشفته و درمانده می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

  • آیا همه زوج‌ها باید بررسی ژنتیک شوند؟

    • پنج شنبه 30 شهریور 1396 00:15
    • سلامت

    آمار رسمی کشور بیانگر آن است که روزانه 80 و سالانه 30 تا 40 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می‌شوند که 40 درصدشان، معلولیت‌ خود را از عوامل ژنتیک دریافت می‌کنند. تقریبا همه می‌دانیم که یکی از زمینه‌های مشکلات ژنتیک، ازدواج‌ فامیلی است و با وجود این، همچنان 45 درصد ازدواج‌‌ها در ایران فامیلی است.

  • زنگ خطر برای رابطه زناشویی‌

    اگر زندگی شما پس از سال‌ها از آن عشق اولیه فاصله گرفته و به یک مسئولیت عاطفی و وظیفه برای نگهداری از یکدیگر تبدیل شده و هیجان جایش را به روزمرگی داده است و اگر شما آن کسی هستید که متوجه این همخانگی شده‌اید می‌فهمید که رابطه شما چیزی کم دارد حتماً یکی از این نشانه‌ها را در رابطه احساس می‌کنید.

  • تشدید اختلالات جنسی با بیماری‌ها/اختلالات جنسی، ناشی از چه عواملی است؟

    سلامت خانواده، ثبات و پایداری آن تحت تاثیر عوامل متعددی است که مسائل جنسی زوجین ازجمله مهم‌ترین آنهاست.

  • قرص های ضدبارداری چاق کننده هستند / داروی پیشگیری از بارداری مردانه وجود ندارد

    یک داروساز گفت: خانم هایی که داروهای ضد بارداری مصرف می کنند مراقب افزایش وزن شان باشند چرا که این دسته از داروها اشتها آور بوده و باعث چاقی می شود و چاقی به خودی خود، که مادر بیماری ها محسوب شده مشکلات جدی چون بیماری های قلبی و عروقی را به همراه دارد.

  • خیانت به همسر مغز را پیر می‌کند

    مطالعات جدید محققان دانشگاه ویسکانسین نشان می‌دهد که زندگی در شرایط سخت خانوادگی و تحمل استرس‌های طولانی‌مدت در سرعت گرفتن فرایند فرسودگی مغز موثر است.

  • تصاویر دلبندان شما

    پارسا طاهری

  • مشاوره

    نگین

    سلام روزخوش. من دختری۱۶ ساله هستم كه متاسفانه چند سالیه نمازامو یكی درمیون میخونم یا نمیخونم. هر سری تنبل بازی درمیارم كه از یه روز دیگه شروع میكنم....یه روز اول میخونم دیكه نمیخونم.خواستم از شما كمك بگیرم.بلكه تونستم نمازامو سروقت بخونم.خیلی ممنون.

    سلام.تنها راه حل ، تهیه برنامه ای است تا بر اساس آن بتوانید عمل كنید.قرار هم نیست از روز اول همه را اجرا كنید.گام به گام پیش بروید تا عادت كنید.باید یادداشت كنید چه عواملی مانع اجرای تصمیم تان می شوند.آنها را برطرف كنید.از همه مهم تر این كه باید بخواهید این مشكل برطرف شود.تا زمانی كه واقعا نخواهید ، امكان پذیر نخواهد بود. پس ابتدا تصمیم جدی بگیرید و سپس كارهایی كه گفتم را انجام دهید.با افزایش تعداد دفعات نماز خوانی به خودتان جایزه دهید.موفق باشید. لیلاكامرانی، كارشناس ارشد روان نشاسی بالینی

    zi

    سلام.من یه برادر بزرگتر از خودم دارم كه خیلی به تیپ و ظاهرش میرسه.ماه پیش بود كه دوتا شلوار ، سه چهار تا لباس خرید ولی دوباره میخواد بخره و خانوادمم بدون چون و چرا قبول میكنن.اما من....خودتون میدونین این روزا مانتوها و پوشاك گرون شده.مادرمم خیاطی بلده.گیر میده من باید برات درست كنم.بخدا ۹۰درصد لباسامو مامانم دوخته.خب منم دوست دارم از بیرون بخرم. بعضی مدلارو نمیشه مثه بیرون دراورد.حالا من تا یه پالتو یا چیزی میخوام كه كمی گرونه میگه خودم برات میدوزم.وضع مالی مونم خداروشكر خوبه.لباسا و شلوارایی كه داداشمم میخره ارزونم نیستن.چیكار كنم كه مادرم یه خرده برا منم دست و دلباز تر شه.(واقعیتش یه خرده سخت پسندم مادرم اینو بهانه میكنه كه نمیتونم تو خیابون باهات دور بچرخم) با دوستامم نمیذاره.خواهرمم واقعا سرش شلوغه.گاهی اوقات میگم هر چی دیدم میخرم اما واقعا دلم نمیاد . همینطورشم حس میكنم ولخرجم درصورتی كه نیستم ولی یه عذاب وجدان خاصی دارم. لطفا كمكم كنین.

    سلام.در پی شیوه تربیتی درمورد شما ،‌باید بگویم به گونه ای بوده است كه با بیان خواسته دچار عذاب وجدان می شوید.این خوب نیست.این كه چه شده و چه بوده را كاری نداریم مهم این است شما خواسته تان را بدون هیچ گونه عذاب وجدانی بیان كنید.نكته دیگر این كه مادرها به راحتی می توانند مانتو و پالتو و لباس زنانه بدوزند ؛ اما لباس مردانه فرق می كند.جین و تی شرت به گونه ای نیست كه بتوان در خانه آنها را دوخت.پس حق با مادرتان است كه ایشان بخرند و برای شما بدوزند.از طرف دیگر شما باید در انتخاب تان دقت كنید.نوع خرید رفتن تان را تغییر دهید تا باعث خستگی همراه تان نشوید.اگر تلاش كنید موانع را بردارید ،‌خب دیگران راحت تر با شما همراه خواهند شد.مساله دیگر ،‌حسادت كردن شماست. درك می كنم كه دلتان می خواهد برابر برادرتان شما نیز خریدكنید.اما همیشه این گونه نمی شود.گاهی شما فرصت دارید برای خرید و گاهی ایشان. حالا اگر كفه ترازو بعضی اوقات به یك طرف سنگینی می كند ،‌اشكالی ندارد.اگر الان من از برادرتان بپرسم ،‌ایشان می گویند خواهرم بیشتر خرید می كند و مادرم مدام برایش لباس می دوزد.این گله كردن ها طبیعی است بین فرزندان و شرایط دو جنس متفاوت نیز متفاوت است. توصیه می كنم درخواست هایتان را بنویسید و اولویت بندی كنید.آنها را كه می توانید حذف كنید، حذف كنید.بعد در زمان مناسب به مادر یا خواهرتان بگویید تا برنامه ریزی كنند و همراه شما به خرید بیایند.با كمی تدبیر و صبوری این مشكلات حل می شوند.موفق باشید. لیلاكامرانی،‌كارشناس ارشد روان شناسی بالینی

    خسته

    سلام خیلی از خودم خسته شدم هر جا میرم مسخرم میكنن ازبچگی تا الان كه تو محیط كارم طرز حرف زدنم راه رفتنم چهره ام خیلی ذلم شكسته دیگه تحمل ندارم نگید كه حرف مردم برات مهم نباشه چون با ایم مردم دارم زندگی میكنم تحقیر توهین تمسخر سرزنش خانواده دوست فامیل اشنا همكار و همكلاسی دیگه عزت نفس و اعتماد بنفسی برام نمونده انگیزه ندارم برای زندگی كاش زودتر همه چیز تموم شه

    سلام.زمانی كه این متن را می نوشتید خیلی ناراحت و عصبانی بوده اید.دیگر این قدر هم شرایط بدی ندارید كه همه شما را مسخره كنند.مگر می شود از پدر و مادر بگیر تا همكار آدمی را مسخره كنند. احتمالا خیلی حساس هستید و آنچه اب میل تان نباشد شما را به هم می ریزد.این به هم ریختگی آنقدر شدید است كه به همه چیز و همه كس تعمیم می دهید.انتظار توجه بیشتر دارید.دلتان می خواهد مورد توجه و مركز نگاه باشید.شاید بگویید نه.اما ناخودآگاه شما این گونه است.وگرنه چگونه یك انسان از كودكی این حس را تجربه كرده تا به بزرگسالی رسیده است.شما در همان كودكی به اندازه ای كه دلتان می خواسته دیده نشده اید. دیگران توجه داشته اند ، اما نیاز شما را برطرف نمی كرده است.حال همان حس را دنبال خودتان كشانده اید تا به اینجا رسیده اید. تلاش كنید برای افزایش اعتماد به نفس تان.باید آن را تقویت كنید.در پی افزایش اعتماد به نفس تان، عزت نفس نیز تغییر می كند. شما باید بدانید دیگران یا همان مردم به قول عام نباید تعیین تكلیف كنند كه شما چگونه باشید و چگونه رفتار كنید.هیچ وقت نمی توان نظر همه مردم را جلب كرد و همه نگاه مثبت داشته باشند.هر كی نظر خودش را دارد.همه یك چیز را دوست ندارند.همه یك غذا و رنگ را نمی پسندند و هر كس نظر خودش را دارد و شما نمی توانید تلاش كنید تمام نظرات را به سوی خودتان جلب كنید.اصلا نباید این كار را بكنید.این است كه می گوییم نظر مردم نباید مهم باشد.شما باید آنچه را فكر میكنید درست است و دوست دارید انجام دهید.چرا دیگران به سمت شما نیایند؟ اینها تغییراتی است كه باید صورت گیرد.پس خودتان را خوب بشناسید.بررسی كنید ببینید چه ویژگی های مثبت و منفی ای دارید. مثبت ها را تقویت كنید و منفی ها را تغییر دهید.این خودشان ،‌گام ابتدایی شما برای بالا رفتن اعتماد به نفس است.سپس گام های بعدی را بردارید.در زیر مختصری تمرین هایی به شما می گویم. در گام اول باید بخواهید تغییر كنید و فرد دیگری شوید. میزان بهبودی اعتمادبه‌نفس شما به میزان خواستن، انگیزه، توجه، احساس مسئولیت و پشتكار شما بستگی دارد. خودشناسی: باید تصویرهای نادرستی را كه در ذهنتان دارید، بشكنید. باید یك تصویر واقعی داشته باشید. بدین منظور، روی یك كاغذ جنبه‌های مثبت و منفی خود را در همه‌ی زمینه‌ها‌ی جسمی، روحی، رفتاری، افكار و احساسات بنویسید. اگر خودتان را همان طور كه هستید بشناسید و همه‌ی جنبه‌های ضعف و قوت‌تان را بپذیرید، گام بزرگی برای بهبود اعتمادبه‌نفس خود برداشته‌اید. به چالش كشیدن: پس از آن، افكار، احساسات و رفتارتان را ارزیابی كردید. با خودتان به گفت‌وگو بنشینید و درست و غلط بودن آن‌ها را سبك و سنگین كنید. خودكنترلی: سخت‌ترین و آخرین گام را محكم بردارید. احساسات منفی را مهار كنید. بر افكار و احساسات‌تان مسلط باشید و آن‌ها را به كنترل خود درآورید. شیوه‌ی تفكرتان را تغییر دهید. سخت‌گیر نباشید. شتاب‌زده نتیجه‌گیری نكنید. در هیچ موردی پیشگیری نكنید. مثبت باشید و از كلمات منفی اجتناب كنید. برای خودتان و تواناییهای‌تان ارزش قائل باشید. به خودتان احترام بگذارید. از جهت جسمی و ظاهری به خودتان برسید و ورزش كنید. خوابتان را منظم كنید. خودتان باشید. روابط اجتماعی از جمله رابطه با دوستان و اقوام خود را تقویت كنید. سعی كنید همیشه لبخند بزنید. راحت راه بروید و بنشینید. سرتان را بالا نگه دارید و موقع گفت‌وگو به چشمان طرف مقابل نگاه كنید. تمرین اول : نوشتن جملات مثبت و هرروز این جملات را جلوی آیینه حداقل به مدت 10 دقیقه به خودتان بگویید . تمرین دوم : یك آگهی تبلیغاتی برای خودتون درست كنید یك فیلم كوتاه یا یك نوشته زیبا از توانایی های خودتون و هرروز چند بار به آن نگاه كنید یا بخونید . تمرین سوم : مراقبت از جسم خود بدین صورت كه هرروز استحمام كنید ، شاداب مرتب باشید ، 8 ساعت خواب شیرین شبانه داشته بآشید ، صبحانه كامل میل كنید و در طی روز نیز میوه و سبزیجات میل نمایید و از خوردن چای یا قهوه درطی روز اذت ببرید. تمرین چهارم : به خودتان برسید. به وضع ظاهر خود برسید، كفش هایتون را واكس بزنید ، مسواك بزنید، تمرین های پوگا انجام بدید، لباس های مد روز بپوشید ولی افراط نكنید ، بانظم باشید و شلخته نباشید . تمرین پنجم : تبسم زدن و لبخند زدن عامل دیگری است كه موجب افزایش اعتمادبه نفس می شود . تمرین ششم : هنگام صحبت كردن با مخاطبین به چشمانشان آنها نگاه كنید.موفق باشید. لیلاكامرانی،‌كارشناس ارشد روان شناسی بالینی