• جام‌جم از رواج خودنمایی‌های مجازی گزارش می‌دهد

    لاکچری بـازی با جیب خالـی

    زندگی‌شان به دو بخش کاملا مجزا تقسیم شده است؛ دو بخشی که از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد. از خروسخوان صبح تا نیمه‌های شب، عکس‌هایی از زندگی شخصی‌شان در فضای مجازی منتشر می‌کنند که حسرت را در دل بینندگانش می‌کارد. سبک زندگی لاکچری آنها هزاران لایک می‌خورد و خیلی‌ها در دلشان آرزو می‌کنند کاش جای آنها بودند. آنها هم دقیقا همین را می‌خواهند. همین حس حسرت دیگران نسبت به خودشان. اوضاع مالی خوبی ندارند، در خانواده‌های کاملا معمولی و حتی فقیر زندگی می‌کنند، اما خیلی خوب بلدند چطور انسانی دیگر با سطح اقتصادی عالی را در ذهن بقیه ترسیم کنند.

  • روان‌شناسی خرید کالاهای گرانقیمت

    این روزها بیشتر مردم سراسر دنیا به دنبال خرید کالاهای گرانقیمت و به اصطلاح برند هستند. البته نمی‌توان کیفیت این کالاهای لوکس را منکر شد، اما قیمت آنها گاهی سر به فلک می‌زند و برای خرید چنین کالاهایی باید ثروت و درآمد بسیار خوبی داشت. در غیر این ‌صورت، افراد را با بدهی‌های سنگین و عذاب‌آور مواجه می‌کند. با تمام این اوصاف باید گفت، افرادی هستند که تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند و با وجود درآمد کم ـ گاهی با قرض کردن ـ به خرید کالاهای لوکس و گرانقیمت می‌روند، اما واقعا چرا؟

  • کودک‌آزاری تکرار یک جرم خاموش

    اگر خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم، متوجه می‌شویم آزار و قتل اهورا، آخرین کودک‌آزاری نخواهد بود و همچنان با این دست خبرهای تلخ روبه‌رو خواهیم شد. کودک‌آزاری در ایران موضوع جدیدی نیست و طی سال‌های اخیر با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته مواردی فاش و رسانه‌ای شده است. بعد از هر کودک‌آزاری، بحث حقوق کودک و برخورد با والدین آزارگر مطرح می‌شود و خیلی زود، تب این موضوع بدون این که به نتیجه‌ای برسد، در جامعه می‌خوابد.