فیلم های"داستان های ناتمام"،"خانه ای در غبار" ،"جامانده"،"قصه داوود و قمری"،"آسمان محبوب"،"شکار"،"به همین راحتی"،"فولاد سرد"،"پل "،"بازجویی در کافه تهران" ،"برادران عروس"،"عبور در غبار"،"شاه کلید" ،"دیوار" ، "وارونگی"، هفت سین"و "در جست و جوی بهشت"از میان حدود 40 تله فیلم تولیدات مرکز سیمافیلم انتخاب شده اند تا در اختیار هیات گزینش جشنواره فیلم فجرقرار بگیرند.
کد خبر: ۳۷۴۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازسایت خبری سیمافیلم،17 تله فیلم از تولیدات اجتماعی مرکز سیمافیلم به بخش ویدئویی بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

"داستان های ناتمام"ساخته صادق پروین آشتیانی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان اشاره کرد که عباس امیری،جلیل فرجاد،مهدی صبایی،سعید داخ،حسین سلیمانی،شهروز ابراهیمی،نگین صدق گویا و رامین راستاد در آن ایفای نقش کرده اند.
"داستان های ناتمام"،درباره مقدار زیادی پول است که به طرق مختلف و به شکلی غیر متعارف از شخصی به شخص دیگر رسیده و در این میان، هرکس با قربانی کردن دیگری،پول ها را تصاحب می کند و...

"خانه ای در غبار" به کارگردانی احمد امینی و به تهیه کنندگی ناصر عنصری است و بازیگران آن عبارتنداز: یکتا ناصر،کورش تهامی،اسماعیل شنگله،پوراندخت مهیمن و پرستو صالحی.
این تله فیلم نوعی پسیکودرام بوده و داستان زنی را روایت می کند که تازه ازدواج کرده و به دنبال کشف گذشته خویش است.

"جامانده"ساخته بهروز شعیبی و تهیه کنندگی امیر واجد سمیعی است که بابک حمیدیان،ژاله صامتی، مینو زاهدی،سیامک ادیب،سعید ابراهیمی فر، بهرنگ توفیقی،مهدی باطبی،سجاد دیرمینا و بازیگر خردسال،ارشیا صادقی در آن حضور دارد.
این فیلم تلویزیونی درباره خانواده پرجمعیت آقا حجت،سرایداریک شرکت است.او برای اولین بار همراه خانواده به یک عروسی اعیانی مربوط به مهندس کامران،رئیس شرکتی که در آن کار
می کند ،دعوت می شود.برای آن ها در مسیر رفت و برگشت و حضور در مهمانی حوادث بامزه ای رقم می خورد که پایه و اساس فیلم را تشکیل می دهد.

"قصه داوود و قمری"به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی کیانوش عیاری است و هومن سیدی، حدیث میرامینی،حسین راضی،شورا قنبری،رضا مولایی،سیمین اسدی،بهروز پناهنده و... بازیگران آن هستند."قصه داوود و قمری"داستان یک صدابردار سینما (داوود) را روایت می‌‌کند که به دنبال ضبط صدای قمری است،اما...

"آسمان محبوب" داستان زندگی دکترجوان و مطرحی به نام شایان را روایت می کند که در اوج موفقیت کاری و اجتماعی خود متوجه می شود که بیماری لاعلاجی دارد.به همین دلیل از کار و زندگی روزمره کناره می گیرد و در گریزی که از شهر و کارش دارد،سر از روستایی در می آورد که وقایع غیر مترقبه ای را برای او رقم می زند.
علی مصفا،لیلا حاتمی ،فریده سپاه منصور و قربان نجفی و مانی حقیقی ازبازیگران این تله فیلم هستند که داریوش مهرجویی،کارگردان و یحیی منصور موید تهیه کننده آن است.

"شکار" با بازی کوروش تهامی،میر صلاح حسینی و سعید حران اف،بهمن دان،امیر آتشانی،روناک یونسی و محمد نادری به تصویر کشیده شده و داستان آن درباره دسیسه ای حساب شده و اتهامی ناگهانی است که قهرمان داستان را به اثبات بی گناهی اش وا می دارد.سعید سالارزهی این فیلم تلویزیونی را کارگردانی و همایون ایزد پناه تهیه کرده است.

*"به همین راحتی"ساخته مجید حسین شیرودی و تهیه کنندگی ناصر عنصری است.شیرودی در این تله فیلم از بازی بیژن امکانیان،نسرین مقانلو،فلورا سام، کیوان محمود نژاد،مریم خدارحمی و ملیسا دولتخواهی استفاده کرده تا داستان زندگی فردی به نام آقا محسن را به تصویر بکشند.قهرمان داستان این فیلم تلویزیونی پس از فوت همسر اولش به طور پنهانی ازدواج کرده است و اکنون اعضای خانواده او بدون آنکه از قضیه ازدواج مجددش اطلاعی داشته باشند، تصمیم گرفته اند برای آقا محسن که خود را به شدت درگیر مسائل کاری کرده و بیشتر اوقاتش را بیرون از خانه می گذراند،همسری جدید برگزینند،اما ...

"فولاد سرد"با مضمونی اجتماعی،داستان دو برادر به نام‌های صابر و سعید را روایت می کند که برادر بزرگ تر(صابر)به عنوان آهنگر قدیمی محله مشغول کار است و سعید هم به عنوان سربازنیروی‌ انتظامی در کلانتری محل ، انجام وظیفه می‌کند.اتفاقاتی باعث درگیری این دو می‌شود که حوادث قصه را پیش می‌برد.
شاهرخ دولکو این تله فیلم را کارگردانی و حسین طاهری آن را تهیه کرده است.
در "فولاد سرد" بابک کشوری( جابر)،مریم کاویانی( مرضیه )،مجتبی رجبی(سعید )،مینا جعفر زاده ( مادر جابر )،قاسم زارع (صابر)،فرشید زارعی فرد( سرهنگ پناهی )،حسن اسدی(سرگرد نیری)،کاظم افرند نیا( خسرو خان)،افشین سنگ چاپ(ناصر خان)،سیامک حلمی( صفدر )، شاپور کلهر( قاسم )،علیرضا شریفی(حشمت) و محمود زاج فروش( عاقد ) ایفای نقش کرده اند.

"پل "به کارگردانی شاپور شهبازی و تهیه کنندگی مجید پریخواه،بلوغ شخصیتی یک نوجوان را محور اصلی داستان نشان می دهد که طی مسائل و مشکلات مالی،وضعیت خانواده او از سطحی نسبتا مرفه به شرایطی فقیرانه تغییر می کند.او محله و مدرسه اش را عوض می کند و دراین میان با دوستی با همکلاسی های جدید و وارد شدن به محیط کار،به نوعی بلوغ شخصیتی دست می یابد.
علیرضا جلالی تبار و آزاده ریاضی و گروهی از بازیگران کودک و نوجوان در این فیلم تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

*"بازجویی در کافه تهران" ساخته شاهد احمدلو و تهیه کنندگی حسین طاهری با بازی مهدی سلطانی،هومن برق نورد،بابک کشوری،علیرضا مهران،الهام شکیب،نسیم آریا،شهاب الدین حسین‌پور،عباس موسوی،مجید علیزاده،نوید توکل‌نیا،حسین پورزاهدی،مجتبی سلمانی،پروین میکده و... همراه است و مضمونی پلیسی،معمایی دارد و درباره احمد کاویان،سرگرد اداره آگاهی است که با وجود مخالفت همکارانش،موفق می شود قاسم که به تازگی به قتل پیرزنی ثروتمند متهم شده با حکم قاضی آزادمی شود تا تحقیقاتش را کامل کند.در روند پی گیری پرونده،سرگرد کاویان به هوشنگ برادر زاده مقتول ظنین می شود و...

"برادران عروس" درباره دختری است که در کانون اصلاح و تربیت به سر می برد.او روزی همراه یکی از مددکاران به شهرخود برمی گردد و متوجه می شود که نامزد او قرار است با شخص دیگری ازدواج کند. و...
کارگردان این فیلم تلویزیونی،مسعود آب پرور و تهیه کننده آن علی اصغر حکیمی است و بازیگران آن عبارتند از:امیر دلاوری،پرنیا ایزدیار،سجاد قره گوزلو، افشین کتانچی و کتانه افشار.

"عبور در غبار" به کارگردانی حجت الله سیفی است و در آن احمد نجفی،علی دهکردی،شهرام عبدلی،صادق هاتفی،حدیث تهرانی،سمیرا حسن پور،مهرداد فلاحتگر و ابوالفضل همراه و ...ایفای نقش کرده اند.
این تله فیلم داستانی با موضوع قاچاق سوخت در کشور را روایت می کند که  آن را محمد کاظم سعیدی تهیه کرده است.

"شاه کلید" داستان پسری نوجوان به نام نوری را روایت می کند که پدر خود را از دست داده و در مغازه شیشه بری کار می کند و در مدرسه شبانه روزی درس می خواند.او که در شغل پدرش،کلید سازی مهارت دارد،از سوی همکلاسی هایش برای بازکردن یک گاو صندوق اجیرمی شود،اما نوری نمی پذیرد و همین موضوع عواقبی را برای او پیش می آورد.
کارگردان این فیلم تلویزیونی،حسین تبریزی و تهیه کننده آن سعید سالارزهی است.
بازیگران "شاه کلید" از این قرارند:کیهان ملکی،جعفر دهقان،هستی مهمایی،میلاد کی مرام،متین حیدری نیا،حشمت آرمیده،سیامک اشعریون،فاطمه طاهری و...

"دیوار"به کارگردانی مانی حقیقی،داستانی دارد که به ارتباط حمید و پدرش می پردازد.
آن هاسال هاست که یکدیگر را ندیده اند.پدر حمید 20سال پیش او را به دلیل دورشدن از جنگ و خسارت های ناشی از آن،راهی آلمان می‌کند و دراین مدت با وجود سوءتفاهم هایی که میان پدر و پسر ایجاد شده بود،دعوتنامه ای از سوی حمید برای پدر ارسال می شود.پدر هم به آلمان می رود و آنجا با مسائلی برخورد می کند که راه حلی برای آن ها نمی یابد و ...
سیامک پورشریف،این تله فیلم را در آلمان و تهران تهیه کننده کرده است که مسعود رایگان،تانیا فورنارو،مهدی معین زاده،مهدی رحیم زاده و کورش معصومی از بازیگران آن هستند .

"وارونگی" با بازی عبدالرضا زهره کرمانی،آشا محرابی،مرتضی ضرابی،امیر باران لویی،حسین پهلوان زاده،ایرج مفیدی و حسین فردین مهر همراه بوده است.
این فیلم تلویزیونی درباره فرخ است که در یک کارگاه کار می کند و نامزدی دارد که می خواهد با او ازدواج کند،اما او طی اتفاقی از مسیر اصلی زندگی خود خارج می شود و حالا دو راه را پیش رو دارد:بازگشت به خویشتن یا افتادن در راه خلاف.
"وارونگی" را علیرضا رزازی فر کارگردانی و مهدی شفیعی تهیه کرده است.

 "هفت سین" شخصیت های داستان های نیمه تمام یک نویسنده را به تصویر می کشد که به سراغ اومی آیند و از این نویسنده می خواهند که قصه شان را به سرانجام برساند .
هومن برق نورد،محمود جعفری،آشا محرابی،رویا میرحلمی و ...بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.
رضا حامدی خواه این فیلم تلویزیونی را کارگردانی و تهیه کرده است .

"در جست و جوی بهشت"ساخته بیژن میرباقری است و در آن الهام کردا،زهره صفوی،فتح الله طاهری،سحر دولتشاهی،پریوش نظریه،کامران ملکی و... به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم را محمد داوودی تهیه کرده و سرگذشت کسانی است که دست تقدیر آن ها را در برابر هم قرار می‌دهد، بی‌آنکه خود از این موضوع  آگاه باشند.

بیست و نهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر از تاریخ 16 لغایت 26  بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود  که این فیلم های تلویزیونی در کنار آثار دیگری از تولیدات مرکز سیمافیلم  برای حضور در این رویداد فرهنگی به دبیرخانه آن ارسال شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها