امتحانات پایان ترم نیمسال دوم تحصیلی چند دانشگاه کشور به دلیل حوادث اخیر لغو شده بودند که تاریخ برگزاری مجدد این امتحانات مشخص شده است.
کد خبر: ۲۶۲۵۷۵

امتحانات برخی دانشگاههای کشور در هفته پایانی خرداد و اول تیر ماه به دلیل حوادث اخیر لغو شدند. برخی دانشگاهها این امتحانات را به طور کامل لغو و به تعویق انداختند و برخی دیگر نیز جهت ایجاد تسهیلات برای دانشجویان برگزاری آزمونها را لغو نکرده ولی اجازه دادند دانشجویان در صورتی که نمی توانند در‌ جلسه امتحان حضور یابند در امتحان مجدد شرکت کنند.

در هفته اخیر برنامه جدید امتحانات دانشگاهها اعلام شده است هر چند که برخی دانشگاهها مانند دانشگاه تهران زمان برگزاری امتحانات را به شهریور ماه موکول کرده و هنوز برنامه دقیقی اعلام نکرده اند.

رئیس دانشگاه شیراز در رابطه با تاریخ برگزاری امتحانات لغو شده دانشگاه شیراز گفت: امتحانات لغو شده این دانشگاه در اوائل شهریور ماه طبق برنامه ای که دانشگاه اعلام می کند برگزار می شود.

محمد هادی صادقی اضافه کرد: تاریخ و زمان بندی دقیق برگزاری امتحانات لغو شده هفته آخر مرداد ماه توسط شورای دانشگاه به دانشجویان اعلام می شود.

طبق اعلام دانشگاه شیراز این مصوبه شامل دانشجویان دانشکده منابع طبیعی داراب، واحد بین الملل قشم و دانشکده آموزشهای الکترونیکی نمی شود.

آغاز امتحانات لغو شده دانشگاه صنعتی اصفهان از 9 تیر ماه

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به مهر گفت: برنامه زمان بندی امتحانات به دانشجویان اعلام شده است و امتحانات از 9 تا 17 تیر ماه برگزار می شوند.

علیرضا قربانی افزود: خدمات دانشگاه مانند خوابگاه و سلف سرویس نیز در دوران امتحانات به دانشجویان ارائه می شوند.

امتحانات لغو شده دانشگاه بوعلی همدان از 7 تا 11 تیرماه برگزار می شوند

اداره کل آموزش دانشگاه همدان نیز برنامه زمان بندی برگزاری امتحانات برگزار نشده روزهای 24 تا 27 خرداد ماه این دانشگاه را اعلام کرده است.

این امتحانات شامل امتحانات دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد، کشاورزی،علوم پایه، شیمی و مهندسی است که طبق برنامه می بایست از تاریخ  24 الی 27 خرداد ماه برگزار می شد اما به 7 تا 11 تیر ماه موکول شده است.

بنابر اعلام دانشگاه بوعلی همدان امتحانات در همان ساعات قبلی برگزار خواهد شد و دانشجویان جهت اطلاع از جزئیات مربوط به امتحانات خود می توانند به دانشکده خود مراجعه کنند.

دانشگاه هنر برای دانشجویان غائب امتحان مجدد برگزار می کند

بر اساس آخرین مصوبه شورای دانشگاه هنر در خصوص امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 88- 87 با توجه به پایان برگزاری امتحانات طبق تقویم دانشگاه در تاریخ پنج شنبه چهارم تیرماه برای آن دسته از دانشجویان که موفق به شرکت در امتحانات نشده اند امتحانات از روز شنبه 14 شهریورماه لغایت 26 شهریورماه 88 مجدداً برگزار شود که برنامه تفصیلی این امتحانات از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

همچنین زمان استفاده از خوابگاهها شنبه 6 تیرماه به پایان رسیده است و دانشجویان ساکن خوابگاه موظف هستند تا خوابگاه خود را به طور کامل تخلیه و تحویل دهند.

امتحانات پایان ترم دانشگاه هنر از روز شنبه 26 خرداد ماه آغاز شده ولی از آنجا که برخی دانشجویان نتوانسته اند در امتحانات هفته اول شرکت کنند این امتحانات تکرار می شود.

البته رئیس دانشگاه هنر در گفتگو با مهر برگزاری امتحان مجدد برای دانشجویان غایب در امتحانات را تنها در صورتی که دلیل موجه ارائه دهند مجاز خواند.

برنامه جدیدی برای برگزاری امتحانات دانشگاه ارومیه اعلام نشده است

حسن صدقی گمچه نیز در رابطه با برنامه برگزاری امتحانات در دانشگاه ارومیه گفت: بنا به تصویب شورای دانشگاه امتحانات پایان ترم دانشگاه ارومیه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است و برنامه جدید امتحانات هنوز اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود: امتحانات دانشگاه تا روز سه شنبه برگزار شده اما از روز چهار شنبه 27 تیرماه لغو شده است.

آغاز امتحانات دانشگاه خواجه نصیر از 8 تیر ماه

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز از برگزاری امتحان مجدد برای تمامی دانشجویانی که با دلیل موجه در امتحانات شرکت نکرده اند خبر داد.

سید محمد تقی بطحایی در رابطه با تصمیم دانشگاه برای غایبان در امتحانات گفت: برای رعایت حال دانشجویان از دانشجویانی که در امتحانات شرکت نکرده اند امتحان مجدد خواهیم گرفت. امتحانات لغو شده هفته نخست نیز بعد از هشتم تیر ماه برگزار می شوند.

 بررسی غیبت دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی

معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امتحانات روز شنبه 23 خرداد ماه را لغو کرده بود که امتحانات این روز 6 تیرماه برگزار شد.

سید صدرالدین شریعتی نیز در رابطه با روند برگزاری امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امتحانات دانشگاه از روز نخست به شکل کاملا منظم برگزار شده است.وظیفه ما برگزاری امتحانات است اما دانشجویانی هم بوده اند که در امتحانات شرکت نکرده اند که در حال حاضر از تعداد این دانشجویان و دلیل عدم حضور آنها در امتحانات خبری نداریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در حال حاضر در حال ارزیابی هستیم  تا تعداد دانشجویان و دلیل عدم حضور آنها در امتحانات بررسی شود.

وی اضافه کرد: پس از بررسیها در رابطه با موجه و یا غیرموجه بودن حضور دانشجویان تصمیم گیری خواهیم کرد.

عدم شرکت در امتحانات مجدد دانشگاه سمنان موجب حذف درس می‌شود

رئیس دانشگاه سمنان از برگزاری مجدد امتحانات روز 26 خرداد این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورتی که دانشجویان در امتحان مجدد شرکت نکنند آن درس از لیست انتخاب واحد دانشجو حذف می شود.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در امتحانات روز سه شنبه 26 خرداد شرکت نکرده اند می توانند عینا طبق برنامه زمانبندی همان روز در روز پنجشنبه 11 تیرماه در امتحان مربوطه مجددا شرکت کنند.

خیر الدین افزود: عدم شرکت دانشجو در امتحان مجدد، موجب حذف درس خواهد شد.

برگزاری امتحانات مجدد دانشگاه نوشیروانی بابل در روزهای 9، 10 و 11 تیر ماه

شورای دانشگاه نوشیروانی بابل نیز اعلام کرده است امتحانات روزهای 25، 26 و 27 خرداد ماه برای آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی نتواسته‌اند در امتحان شرکت کنند به ترتیب در روزهای 9، 10 و 11 تیرماه تکرار می شود.

برگزاری امتحان مجدد برای غایبان در دانشگاه کاشان

طبق اعلام دانشگاه کاشان نیز شرکت در امتحانات یکشنبه 24 خرداد تا پنجشنبه 28 خرداد در دانشگاه کاشان اختیاری بوده است و از دانشجویانی که در این امتحانات شرکت نکرده اند امتحان مجدد گرفته می شود که هنوز تاریخ این امتحانات اعلام نشده است.

برگزاری امتحان مجدد برای غایبان دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی نیز اعلام کرده است دانشجویان این دانشگاه که در امتحانات شرکت نکرده اند می توانند در امتحانات جایگزین شرکت کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی آن دسته از دانشجویانی که نتوانستند به هر دلیلی در امتحانات شرکت کنند می توانند در امتحانات جایگزین که به ترتیب روز از اولین روز بعد از پایان امتحانات سه شنبه دو تیر ماه تکرار آن آغاز شده شرکت کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه هر دانشجو تنها می تواند یک بار در هر امتحان شرکت کند و ساعت برگزاری امتحان همان ساعت اعلام شده در تقویم دانشگاه است.

امتحانات لغو شده دانشگاه صنعتی شریف از امروز آغاز می شوند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این باره گفت: کلیه امتحانات دانشگاه صنعتی شریف بر اساس برنامه جدید از امروز 8 تیرماه آغاز می شوند و تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

سهراب پور ادامه داد: برنامه دقیق تاریخ جدید امتحانات دانشگاه صنعتی شریف بر روی سایت دانشگاه قرار گرفته است.

برگزاری امتحانات لغو دانشگاه علم و صنعت در دو نوبت

بر اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت تعدادی از امتحانات لغو شده این دانشگاه از تاریخ 30 خرداد تا سوم تیر ماه برگزار شده است و تعدادی از این امتحانات نیز از تاریخ 20 الی 24 تیر ماه برگزار خواهند شد.

در همین راستا معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علم و صنعت موظف شده است امکانات مناسب به ویژه خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار دهد تا در فاصله زمانی باقیمانده شرایط مطلوب تری برای مطالعه دانشجویان و آمادگی برای امتحانات پایان ترم فراهم شود.

امتحانات دانشگاه امیرکبیر از 10 تیر ماه آغاز می شوند

براساس مصوبه شورای دانشگاه صنعتی امیرکبیر آزمونهای برگزار نشده این دانشگاه در مقطع کارشناسی از روز چهارشنبه 10 تیرماه الی اول مرداد ماه مطابق جدول زمانی که دانشگاه اعلام کرده است برگزار می شوند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها