مدیران 6 شبکه تلویزیونی روز گذشته با دست پر به جمع خبرنگاران رسانه های مختلف آمدند تا از برنامه های تابستان امسال در تلویزیون بگویند.
کد خبر: ۶۸۳۷۱

در این جلسه که اداره آن به عهده هنردوست ، معاون ارتباطات و امور بین الملل سازمان صدا و سیما بود ، هر یک از مدیران شبکه ها در سخنانی برنامه های کاری خود را تشریح کردند. محمد رضا جعفری جلوه ، مدیر شبکه اول سیما نخستین مدیری بود که از برنامه های جدید این شبکه در تابستان خبر داد. ساخت و تولید برنامه ای در قالب یک مجله تصویری با نام «دخترانه» یکی از برنامه های این شبکه است . او گفت : علت ساخت این برنامه جبران کم توجهی به این قشر از جامعه است . دو سال قبل برنامه سیب گلاب را برای این گروه داشتیم و سال قبل برنامه دختران و امسال هم مجله دخترانه . به گفته جعفری جلوه ، بعد از ظهرها هم در برنامه ای به نام یخ در بهشت به مسائل همه جوانان پرداخته می شود. البته در این میان برنامه کبوتر دات کام که محصول گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیماست نیز به مسائل جوانان و نوجوانان خواهد پرداخت. شبکه اول سیما عصر روزهای دوشنبه و پنجشنبه فیلم سینمایی نمایش می دهد. ضمنا مدیر شبکه یک سیما از پخش برنامه ای طنز در عصر روزهای تابستان با نام «نیمکت» و نیز مجله «تصویری عطش» نام برد. برنامه «دوستانه» نیز با حضور چهره های سرشناس همچنان ادامه خواهد داشت و سه سریال تلویزیونی «قصه های مزرعه کوچک» ساخته سیروس مقدم ، «روزهای به یاد ماندنی» کار مشترک همایون شهنواز و تورج منصوری و سریالی به کارگردانی محمد رضا زهتابی با نام «فصل زرد» ، برنامه های ویژه نمایشی این ایام است که کم و بیش ، اخبار مربوط به آنها را در شماره های گذشته روزنامه جام جم خوانده اید. در این روزها البته شاهد دو سریال خارجی دیگر هم خواهید بود، این سریالها یکشنبه ها و جمعه پخش خواهد شد. جمعه ها نیز برنامه جدیدی در راه است . برنامه ای به نام «محله» جایگزین برنامه «زندگی جاریست» خواهد شد و اگر علاقه مند به مسابقه هستید ، می توانید هر روز بیننده یک مسابقه زنده باشید و جمعه ها هم زمانی را برای تماشای مسابقه عصر گاهی «ترنج» خالی کنید.

شبکه 2 ، 25 فیلم جدید پخش می کند

رضا پورحسین ، مدیر شبکه 2 سیما در ابتدای صحبت هایش گفت : پرکردن اوقات فراغت با موضوع خلاقیت در تعارض است و نباید برنامه های تلویزیونی ، اوقات فراغت جوانان را اشغال کنند زیرا در این روزها ، خلاقیت جوانان بروز می یابد و بهتر است اوقات فراغت جوانان را غنی و متنوع کرد. او با اشاره به سابقه فرهنگی شبکه 2 ، بر این مساله تاکید کرد که محور برنامه های شبکه 2 سیما ، پرداختن به رده سنی کودک و نوجوان است . پخش چند مسابقه ، برنامه انیمیشن و افزایش بخش برنامه های کودک ، تنوع موضوعی برنامه ها و پخش برنامه مجله صبحگاهی ورزشی ، از برنامه های جدید شبکه 2 سیماست ، البته جشنواره فیلمهای تابستانی هم چند شبی است که میهمان بینندگان این شبکه شده و تا پایان تابستان در مجموع حدود 81 فیلم سینمایی جذاب را پخش خواهد کرد که 25 فیلم آن جدید است . این فیلمها جدای از برنامه هایی است که قرار است روزهای سه شنبه ، جمعه و در مناسبت های تعطیل به نمایش درآید. ضمنا شبکه 2 سیما ، بخش ویژه ای را نیز به نمایش فیلمهای کمدی اختصاص داده است . از ابتدای شهریور نیز این شبکه سریالی را با عنوان «روزگار» که محصول کشور سوریه است و حال و هوایی خانوادگی دارد ، پخش می کند.

مهران مدیری و ایستگاه جابرآباد در شبکه 3

اطلاعات مربوط به شبکه 3 سیما را اصغر پورمحمدی ، مدیر این شبکه ارائه کرد. 11 برنامه جدید در کنار برنامه های عادی این شبکه ، با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و با انگیزه ایجاد روحیه نشاط ، شادابی ، کار و فعالیت ، انگیزه ساخت این برنامه هاست .«بچه ها بیایید ورزش کنیم» نام یکی از این برنامه هاست که در آن ، بیشتر مساله نرمش مطرح می شود. «خانوما سلام» برنامه دیگری است که به مسائل مربوط به پیشرفت علمی خانمها در عرصه های مختلف جامعه پرداخته می شود. این برنامه ها صبحها از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد. ظهرها ساعت 12 نیز سریال درخواستی خارجی پخش می شود و ساعت 15 تا 17 نیز به پخش برنامه های درخواستی دیگر اختصاص دارد. برنامه ویژه جوانان این شبکه «کوله پشتی» نام دارد و ساعت پخش آن 5 بعدازظهر است ؛ هدف از نمایش آن ، ترویج علم و تفکر علمی است . ساعت 18:30 هم زمان ملاقات بینندگان با خشایار مستوفی و سایر شخصیت های سریال طنز «زیر آسمان شهر» یک است. برنامه طنز شبکه «سه و نیم» سریال طنز جدید داریوش کاردان است که با حال و هوایی اجتماعی و انتقادی پخش خواهد شد. 22:30 زمان پخش برنامه مهتاب است و از ساعت 1:30 بامداد تا 4 صبح ، یک جنگ تفریحی پخش خواهد شد. مدیر شبکه 3 ، دیروز از پخش برنامه طنز جدید مهران مدیری با نام ایستگاه جابرآباد و پخش سریالی با نام «و خداوند عشق را آفرید» به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه نیز خبر داد.

سال فیزیک و شبکه 4

در این جلسه مدیر شبکه 4 سیما حضور نداشت و دارابی به نمایندگی از مدیر این شبکه برنامه هایش را معرفی کرد. او با اشاره به نامگذاری سال 2005 به نام فیزیک ، از محور قرار گرفتن مسائل مربوط به این علم در برنامه های این شبکه سخن گفت . معرفی برندگان جایزه نوبل ، پخش برنامه ای درخصوص بازیهای سنتی ایرانی ، نمایش برنامه ای درباره خانه های ایرانی و برنامه ای جذاب درباره ایل بختیاری ، برخی از کوشش های انجام شده برای پربار کردن ایام تابستان مخاطبان این شبکه است . این شبکه برنامه های دیگری درباره دین ، مسائل شرعی و شرق شناسی نیز دارد و در نهایت دو مسابقه ادبی هنری دیگر که یک روز در میان پخش می شوند.استادان نوگرا ، نقد تئاتر ، برنامه ای با نام «ویتنام از نگاه هالیوود» ، معرفی چهره های ماندگار ، سری جدید برنامه سینما 4 و... برخی دیگر از برنامه های این شبکه هستند.

اکسیژن شبکه تهران برای تهرانی ها

حسین حرمی درباره برنامه های تابستانی شبکه تهران اطلاعاتی را ارائه کرد. او گفت : در ایام تابستان ، برنامه صبح تهران جایگزین برنامه «و اما امروز» و «شهر سلامتی» می شود. ساعت 10 تا 11 به پخش برنامه پیک تابستان اختصاص دارد و صبحها نیز برنامه ای درباره سینما برای کودکان و نوجوانان پخش می شود. حرمی از پخش دوباره برنامه «جمعه تعطیل نیست» خبر داد و اضافه کرد: سریال 90 قسمتی «اکسیژن» برنامه دیگر این شبکه در ایام تابستان است و البته برنامه طنز دیگری با نام «به گیرنده ها دست نزنید» را نیز به کارگردانی مهدی مظلومی در دست نگارش داریم . در این ایام ، جدول پخش فیلمهای سینمایی این شبکه از پنجشنبه به چهارشنبه منتقل شده است . ضمنا محمود شهریاری هم در برنامه ای مستند قرار است مشاغل تهران را به بینندگان این شبکه معرفی کند. غلامرضایی ، مدیر تامین برنامه های خارجی سیما هم اعلام کرد این اداره کل 106 عنوان فیلم سینمایی جدید برای نمایش در این ایام تدارک دیده است.

شبکه قرآن دارای آنتن مستقل می شود

صدر ، مدیر شبکه سیمای قرآن نیز که حضورش در این میزگرد خبری با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی همزمان شده بود به پخش روزانه بیش از 11 ساعت برنامه از این شبکه بر روی شبکه 2 اشاره کرد و وعده داد که سیمای قرآن بزودی صاحب آنتن مستقل خواهد شد. برنامه های این شبکه برای ایام تابستان متنوع است که از جمله آنها می توان به اجرای طرح جامع ریحان با عنوان «غنچه های انتظار» ، مسابقه قصه های قرآنی ، قرآن و زندگی ، ساخت برنامه نمایشی کلام نور بر اساس زندگی یکی از شخصیت های قرآنی و... اشاره کرد. این شبکه قرار است جشنواره مداحی جوانان زیر 16 سال را نیز برگزار کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها