کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران در حالی برگزار شد که رهبر این ارکستر این اجرا را به کارگردان فقید سینما، عباس کیارستمی تقدیم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۰۹
ارکستر فیلارمونیک تهران برای عباس کیارستمی نواخت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در این اجرا که شامگاه چهارم خرداد در تالار وحدت تهران به رهبری آرش گوران روی صحنه رفت، افرادی مانند فردین خلعتبری، فریدون شهبازیان، شیرین یزدانبخش و هنرمندان دیگری حضور داشتند.

در این کنسرت دو اثر چهار موومانه «۴ فصل» با آهنگسازی «آستور پیاتزولا»ی آرژانتینی که از سوی آهنگساز صاحب نام روس «لئونید دسیاتنیکف» بازآفرینی شده،به اجرا درآمد. پدرام فریوسفی در این بخش به عنوان سولیست ویولن حضور داشت.

در بخش دوم کنسرت نیز «سمفونی برای ارکستر زهی» که به یاد نظامی گنجوی خلق شده است با آهنگسازی «فکرت امیرف» آهنگساز اهل کشور جمهوری آذربایجان نواخته شد.

به گفته اعضای این ارکستر، این دو اثر برای اولین‌بار در ایران به اجرا درآمدند.

«السیو پیانلی» نوازنده ویلنسل ایتالیایی نیز این ارکستر را همراهی می‌کرد.

رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در ابتدای بخش دوم این کنسرت در سخنانی کوتاه گفت: پس از این موسیقی زیبا توسط دوستان چندان زیبا نیست که من برای شما حرف بزنم، اما می‌خواهم اجرای امشب را به هنرمندی تقدیم کنم که هم جسمش و هم روحش سرشار از هنر است. من این اجرا را به عباس کیارستمی که همه چیزش هنر بود، تقدیم می​کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها