یک گروه موسیقی از استان خراسان رضوی در دو فستیوال آلمانی و استونیایی شرکت و در آن‌ها تلفیقی از قطعات و تصانیف موسیقی شمال و جنوب خراسان و موسیقی دستگاهی ایران را اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۷۰
گروه موسیقی مشهدی در دو فستیوال آلمان و استونی

به گزارش جام جم آنلاین، سالار مرتضوی - سرپرست گروه موسیقی بامداد مشهد - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: این گروه موسیقی پیرو دعوت دو فستیوال معتبر موسیقی در شهرهای لیبمورگ آلمان و تالین استونی حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: ما همچنین قصد برگزاری کنسرت موسیقی در شهر کایزرسلاترن آلمان را داریم؛ این کنسرت ۲۹ ماه می توسط انجمن فرهنگی ایرانیان برگزار می‌شود.

او بیان کرد: هفتمین فستیوال بین‌المللی موسیقی هارمونی - لیندن هولتز هاوزن از ۲۴ تا ۲۸ ماه می در آلمان برگزار خواهد شد. این فستیوال به‌دلیل داشتن فضای خاص هنری و شاخه‌های رقابتی متنوع موسیقیایی، شهرت خاصی دارد و به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فستیوال‌های موسیقی در دنیا شناخته شده است.

مرتضوی گفت: اعلانات بین‌المللی آواز (International choral bulletin- ICB) این فستیوال را به مسابقات المپیک تشبیه کرده است. ششمین دوره این فستیوال در سال ۲۰۱۱ با حضور بیش از ۱۸۰ گروه از ۳۸ کشور مختلف و با حمایت مستقیم صدر اعظم آلمان برگزار شد.

سرپرست گروه موسیقی «بامداد» همچنین گفت: فستیوال موسیقی مشرق زمین (Oriental Music Festival - Estonia) در کشور استونی نیز ۳۱ می تا ۳ جون برگزار می‌شود. استونی از سال ۱۹۹۲ میزبان شناخته‌شده‌ترین موزیسین‌ها و نوازندگان از هند، صربستان، خاورمیانه، آسیای میانه، خاور دور و جنوب شرق آسیا بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: فستیوال موسیقی مشرق زمین برجسته‌ترین رخداد موسیقیایی در منطقه بالتیک است و عاشقان موسیقی در سال‌های قبل شاهد هنرنمایی گروه‌های بزرگ و موزیسین‌های شناخته‌شده‌ای مانند راوی شانکار، آنوشکا شانکار، ژیوان گاسپاریان، عالیم قاسیموف و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی مشرق زمین در این فستیوال بوده‌اند.

مرتضوی افزود: شرکت در این برنامه‌ها، فستیوال‌ها و کنسرت‌ها قطعا اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت اما هیچ‌گاه برای ما جای برگزاری کنسرت در زادگاه و شهرمان را نخواهد گرفت. به‌عنوان یک موزیسین مشهدی امیدوارم روزی امکان ارائه این قطعات و اجرای کنسرت موسیقی برای همشهری‌های خوبم در مشهد عزیز نیز فراهم شود.

اعضای گروه «بامداد» مشهد را سالار مرتضوی (نوازنده دف، همخوان و سرپرست گروه)، امیر گوهریان (نوازنده تار وهمخوان)، بابک شایق (نوازنده سنتور)، رضا شریعتی و علی ظفری (نوازندگان کمانچه)، نفیسه طباطبایی (نوازنده نی)، امیررضا نقوی (نوازنده عود)، امید ناگهانی (نوازنده تمبک و همخوان) و فرشته مدرس‌زاده (همخوان آواز) تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها