هادی فاعور نوجوان خوش‌صدای شیعه و اهل سوریه‌ است. مردم عرب‌زبان منطقه، او را با عنوان «منشد المقاوم» یعنی «خواننده مقاومت» می‌شناسند. حالا او پدیده محبوب و معاصر موسیقی مقاومت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۷
«هادی فاعور»؛ پدیده معاصر موسیقی مقاومت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم شاید روزگاری معیار یک هنرمند برای شهرت و محبوبیت میان مردم و مطرح شدن در رسانه‌های مختلف را تنها عوامل ظاهری و سطحی و نگاه عوام فریبانه جریان‌های قدرت تشکیل می‌دادند. ولی در چند سال گذشته اتفاقاتی که در رسانه‌ها و جریانات حامی مقاومت افتاده است، چیز دیگری را نشان می‌دهد. از زمانی که با حمله گروه‌های تکفیری و تروریستی کشورهای اسلامی در معرض تهدید قرار گرفته‌اند و با جنگ بزرگی که حامیان استکبار در دنیا به راه انداخته‌اند. به غیر از اتفاقات سیاسی و اجتماعی کشورهای منطقه، معادلات فرهنگی و ترکیب هنرمندان محبوب مردمی هم در دنیا تغییر کرده است.

این روزها خط مقاومت اسلامی شیعیان از ملیت‌های مختلف در سوریه و عراق تشکیل شده است و روایت مدافعین حرم اهل بیت(ع) در جغرافیای اسلام دستخوش بسیاری از محصولات فرهنگی گروه‌های مقاومت شده است. بخشی از کارهای هنری مقاومت حتی قدمتی بیش از این حرف‌ها دارد و اقدامات مردمی در زمینه بیداری اسلامی و جنگ‌های سلطه گرانه صهیونیسم در لبنان و فلسطین باعث شکوفایی آن‌ها شده است.کار فرهنگی برای ترویج فرهنگ جهاد نیاز ضروری گروه‌های مقاومت است که جبهه وسیعی را در جهان تشکیل داده‌اند. از سوریه و عراق گرفته تا یمن و لبنان و غزه؛ در این مسیر هنرمندان، شاعران و پژوهشگرانی که در موضوع خط مقاومت فعالیت می‌کنند مورد توجه و قضاوت مردم قرار می‌گیرند. سرودن اشعار حماسی، ساخت نماهنگ‌ها و ترانه‌ها و انیمیشن‌هایی با مضامین مقاومت بخشی از این کار فرهنگی است.

در زمینه موسیقی حماسی، خوانندگان عرب زبانی همچون یوسف شعیتو، شیخ حسین اکرف، علی برکات و پدیده‌ای به نام هادی فاعور از جمله رویش‌های مقاومت اسلامی در منطقه هستند که اجرای آن‌ها طرفداران بسیاری میان مردم کشورهای مختلف پیدا کرده است.
این ابراز ارادت به رزمندگان مقاومت به عنوان کسانی که امنیت را برای کشورهای منطقه به ارمغان می‌آورند صرفا مورد حمایت خوانندگان شیعه و مسلمان نبوده است بلکه موارد بسیاری از خوانندگان زن و مسیحی دیده شده است که برای ابراز علاقه و احترام خود به مقاومت، قطعه‌ای را اجرا کرده و یا سخنانی را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

به عنوان مثال بسیاری از خواننده‌های لبنانی که شاید هیچ التزام دینی هم نداشته باشند، جزو علاقمندان سید حسن نصرالله محسوب می‌شوند. خیلی‌ها در میان جنگ33 روزه 2006 یا مستقیم یا از طریق رسانه‌ها به سید حسن نصرالله پیام دادند که او را دوست دارند و از مقاومت پشتیبانی می‌کنند و حاضرند از اموالشان برای کمک به مقاومت هزینه کنند.

در سال 2006 خواننده زن مسیحی لبنانی، «جولیا بطرس» در آلبوم خود به نام «اتعودنا علیک» آهنگ مشهوری به نام «احبّایی» در پاسداشت سید حسن نصرالله سرود که متن آن بر اساس پیام تلویزیونی نصرالله به مبارزان حزب الله در جنوب لبنان پس از جنگ 33 روزه بود. کلیپ این آهنگ در ویرانه‌های شهر بنت جبیل فیلمبردای شد. درآمد حاصل از فروش این آهنگ، سه برابر پیش بینی‌های انجام شده به 3 میلیون دلار رسید که تمام آن به خانواده‌های کشته شدگان لبنانی جنگ با اسرائیل و رزمندگان شهید حزب الله در جنگ 33 روزه و عملیات نهر البارد تقدیم شد.

در سال 2007 هم «علاء زلزالی»، خواننده لبنانی آهنگی با عنوان «یا نصرالله» درباره دبیرکل حزب الله لبنان سرود. ضمنا دو سال گذشته بود که ناهض حتر در روزنامه الاخبار از علاقه نُهاد ودیع حداد معروف به «فیروز» (خواننده لبنانی معروف) به سید حسن نصرالله که توسط فرزندش زیاد الرحبانی (پسر بزرگ فیروز که خود موسیقیدان و هنرمند است) در مصاحبه‌ای از آن پرده برداشته شده است، نیز نوشته است.
اما همانطور که گفته شد، پدیده جدید و مورد اقبال مردم، «هادی فاعور» نوجوان خوش صدای شیعه سوریه‌ای است. او متولد شهر فوعه در کشور سوریه است. فوعه و کفریا همان دو شهر شیعه نشینی هستند که سال‌هاست در محاصره تروریست‌های تکفیری از جمله داعش هستند. دو روستای فوعه و کفریا با بیش از 40 هزار نفر جمعیت بیش از چهار سال در برابر دیدگان جامعه جهانی و حمایت برخی کشورهای عربی و منطقه از عناصر مسلح در محاصره قرار داشت. مردم آن رنج و سختی این حصر را برای آزادی از شر ظالمان به جان خریده‌اند. مدتیست که مداحی‌‌ها و ترانه‌های حماسی فاعور در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و سایت‌های مختلف دست به دست می‌چرخد و طرفداران زیادی از کشورهای مختلف را جذب خود کرده است. مردم عرب زبان منطقه، هادی فاعور را با عنوان «منشد المقاوم» یعنی «خواننده مقاومت» می‌شناسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها