دبیرخانه سومین جشنواره و جایزه همایون خرم، فراخوان نحوه حضور هنرمندان و گروه‌های متقاضی شرکت در این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۰
فراخوان جشنواره و جایزه «نوای خرم» منتشر شد

به گزارش جام جم آنلاین دفتر امور رسانه‌ای سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) اعلام کرد، دبیرخانه این جشنواره و جایزه فراخوان نحوه حضور هنرمندان و گروه‌های سنی متقاضی شرکت در این رویداد موسیقایی را منتشر کرده است.

در فراخوان جشنواره و جایزه «نوای خرم» آمده است: موسیقی اصیل ایرانی همواره بخشی از هویت فرهنگ و هنر مشرق‌زمین بوده است. پیوند زیبای موسیقی فاخر ایرانی با آداب و سنن و شعر و ادب، میراثی ارزشمند برای مردم ایران‌زمین به ارمغان آورده است. به انگیزه حفظ و انتقال این میراث گران‌بها به نسل جدید جامعه و به پاس زحمات بزرگان این عرصه، به لطف پروردگار، دو دوره جشنواره و جایزه موسیقی «نوای خرم» را به یاد استاد شهیر موسیقی ایران، همایون خرم برگزار کردیم و اینک سومین دوره آن، با هدف ماندگاری و گسترش فرهنگ فاخر موسیقی اصیل ایران زمین، ارتقای بینش فرهنگی و هنری جامعه، ارائه‌ی الگوهای مناسب اخلاقی و حرفه‌ای و شناخت بیشتر هنرجویان نسبت به بزرگان هنری کشور و نیز بررسی میزان تأثیرپذیری آن‌ها از هنر این استادان، به همت مؤسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» و خانواده استاد همایون خرم، با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 15 تا 17 دی‌ماه 1395 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

براساس برنامه راهبردی جشنواره، در جشنواره امسال داوطلبان می‌توانند علاوه بر آثار استاد همایون خرم، آثاری از اساتید بنام علی تجویدی و روح‌الله خالقی را نیز اجرا کنند. این در حالی است که اضافه کردن آهنگ‌های هنرمند بزرگ و با احساس موسیقی ایران، استاد علی تجویدی، برای اجرا در این جشنواره علاوه بر زیبایی و ریشه‌دار بودن آثار ایشان، به‌دلیل نزدیکی سبک ملودی‌پردازی و آهنگسازی این هنرمند با استاد همایون خرم است.

همچنین درباره هنرمند و آهنگساز و پژوهشگر برجسته موسیقی ایرانی، استاد روح‌الله خالقی نیز علاوه بر اخلاق نیکو و دانش فراوان ایشان در زمینه موسیقی که تأثیر بسیار زیادی بر هنرمندان هم‌عصر و نسل خود گذاشت، خلق آهنگ‌های دلنشین و خاطره‌انگیز فراوان از جمله سرود ملی و میهنی «ای ایران» و همچنین تنظیم‌های بسیار زیبا برای ارکستر بزرگ و نوشتن کتب موسیقی که نقش بسزایی در پیشرفت و شناخت موسیقی ایران داشته و ... دلیل افزودن آهنگ‌های ایشان برای اجرا بوده است.

نوازندگان تمام سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب کمتر از 18 سال می‌توانند با اجرای یک اثر از ساخته‌های آهنگساز و نواسازان برجسته، استاد همایون خرم، استاد علی تجویدی و استاد روح‌الله خالقی به‌صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کنند. ضمن این‌که به‌منظور تشویق و پرورش استعدادهای کودک و نوجوان، چنانچه داوطلبان بر مبنای ملودی‌های اصیل ایرانی، آهنگی با کلام یا بی‌کلام ساخته باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

علاقمندان برای آگاهی از شرایط شرکت در جشنواره و فرستادن آثار خود می‌توانند به تارنمای ویژه این جشنواره به نشانی www.khorramfestival.com مراجعه کنند.

شرایط عمومی

- متولدان از تاریخ 30 دی ماه 1377 به بعد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

- رقابت در گروه‌های سنی 4 تا 18 سال خواهد بود.

شرایط اختصاصی

- اثر اجراشده باید یکی از موارد زیر باشد:

الف- اجرای یکی از ساخته‌های اساتید همایون خرم، علی تجویدی یا روح‌الله خالقی به‌صورت تک‌نوازی، تک‌خوانی، هم‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌خوانی و هم‌نوازی، گروه‌نوازی

ب- ساخت یک آهنگ با کلام یا بی‌کلام براساس ملودی‌های اصیل ایرانی (به این بخش امتیاز ویژه تعلق می‌گیرد)

- نوازندگان همه سازهای ایرانی، کلاسیک و ... مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

شرایط و نحوه ثبت‌ نام

- شروع ثبت‌ نام از 14 مردادماه 1395

- پایان مهلت ثبت‌ نام 11 آذرماه سال 1395خواهد بود.

- هر شخص می‌تواند در قالب اجرای فردی (تک‌نوازی، تک‌خوانی) یا گروهی (هم‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و هم‌خوانی) اقدام به ثبت نام مشخصات در سایت کند.

- داوطلبان ابتدا باید فرم مشخصات فردی/گروهی را تکمیل کنند.

- پس از وارد کردن اطلاعات فردی، نام کاربری و رمز عبور دلخواه، ‌یک ایمیل حاوی تأیید نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیک اعلام‌شده ارسال می‌گردد.

- نام کاربری و رمز عبور برای هر شخص/گروه یکتا بوده و برای مراحل بعدی باید نزد او حفظ شود.

- در مرحله بعد فرم مشخصات اثر اجراشده را تکمیل و فایل تصویری اجرا با پسوند MP4 یا MOV و اندازه حداکثر 50 مگابایت در جای مخصوص بارگذاری شود.

- در صورتی‌ که موفق به ارسال فایل تصویری از طریق اینترنت نشدند می‌توانند فرم ثبت‌ نام را تکمیل و فایل تصویری اجرای خود را با کیفیت ضبط مناسب و به صورت لوح فشرده (CD/DVD) به همراه نام کاربری ثبت‌ نام از طریق پست سفارشی به آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی‌فر، کوچه باربد، پلاک 30، طبقه سوم، کدپستی 1577714314 ارسال کنند.

توجه:

- فایل‌های غیرتصویری مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

- فایل‌های ارسالی مسترد نمی‌شود.

- مهلت ارسال آثار تا تاریخ 11 آذرماه 1395 بوده و غیرقابل تمدید است.

سایر نکات

- گروه‌های داوطلب می‌توانند با نام گروه، آموزشگاه‌ موسیقی یا مرکز آموزش موسیقی مربوط در این جشنواره شرکت کنند.

- «کارِ گروهی» و شرکت «آموزشگاه‌ها» امتیاز ویژه دارد و از آن‌ها تقدیر می‌شود.

- شرکت‌کنندگان می‌توانند رخدادها و اخبار جشنواره را از طریق تارنمای جشنواره پیگیری کنند.

- محل برگزاری جشنواره تالار وحدت خواهد بود.

- ارسال اجرا و ثبت‌ نام به منزله تأیید و اجرای آن در گزینش نهایی نخواهد بود.

- پذیرش اطلاعات و تصاویر دال بر پذیرش داوطلب در مرحله داوری و نهایی نخواهد بود. از نفرات برگزیده توسط هیات داوران برای شرکت و اجرای حضوری در مرحله نهایی جشنواره که در تاریخ‌های 15 و 16 دی‌ماه 1395 برگزار می‌شود، دعوت به عمل می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها