استقبال آذری ها از کنسرت آیهان

حرکات موزون کودکان روی سن تالار وحدت +عکس

کنسرت موسیقی هاشم اسلامیان ملقب به آیهان دوشنبه شب اول شهریورماه در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۰۷
حرکات موزون کودکان روی سن تالار وحدت +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، آیهان که به تازگی نخستین آلبوم مستقل خود را با نام «مارال» به بازار موسیقی ارائه کرده اسفند ماه سال گذشته هم در تالار وحدت اجرای برنامه داشت، اما این اجرا نخستین اجرای اختصاصی او با عنوان «آیهان» بود؛ هرچند که در این کنسرت نیز گروه نوازندگی ریحان به رهبری حجت مبذول، آیهان را را همراهی کردند.

آیهان در این کنسرت به زبان آذری با مخاطبان صحبت می‌کرد و جمع قابل توجهی از مخاطبان آذری زبان بودند.

این خواننده اجرای خود را با قطعه «آی ما‌شاالله» آغاز کرد و گروه حرکات موزون با تشویق حاضران روی صحنه آمده و به اجرای برنامه پرداختند. این گروه از کودکان 5 تا 8 ساله تشکیل شده بود که هماهنگ با هم حرکت می کردند.

آیهان در ادامه سه قطعه آذری با نام‌های «یاشا آذربایجان»، «آذربایجان مارالی» و «اسن یللر» را اجرا کرد که از سوی آذری‌زبانان حاضر در تالار وحدت تشویق شد.

در ادامه آیهان با تمجید از موسیقی‌ آذری گفت: «این آثار ماندگار، آهنگ‌های محلی بسیار زیبا و خاطره‌انگیز موسیقی آذری هستند که حفاظت و مراقبت از آنها وظیفه همه ماست. من با اجرای این آثار، همیشه سعی کرده‌ام که دِین خودم را به خالقان این قطعات ادا کرده باشم.»
قطعه «مارال» از یکی ساخته‌های آذر بلبل‌اغلو که غلام‌رضا صادقی آن را تنظیم کرده است اجرای بعدی آیهان برای مخاطبان بود.

گروه ریحان که معمولا در آثارش رنگ و لعاب سنتی موسیقی آذری به وفور دیده و شنیده می‌شود، در این اجرا از افکت‌های الکترونیک نیز برای موسیقی آذری خود استفاده کرد تا فضای متفاوت‌تری را برای مخاطبان ایجاد کند. قطعات «افسوس»، «نیگرانام»، «دیلاور»، «ماهور» و یک قطعه بی‌کلام، به عنوان آثار دیگر از رپرتوار این کنسرت در بخش‌های مختلف اجرا شد.

اجرای قطعه ماندگار «ساری‌گلین» که یکی از شاهکارهای موسیقی فولکلور است، از بخش‌های دیگر این کنسرت بود. ساری‌گلین به معنای عروس مو طلایی، از آثار محلی ایرانی، آذربایجانی و ارمنی است که تاکنون هنرمندان بزرگی نظیر عالیم قاسم‌اف و قدیر رستم‌اف و... آن را به صورت استودیویی و یا در کنسرت‌های مختلف اجرا کرده‌اند و اجرای هر کدام آن‌ها نیز به گونه‌ای ویژه مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

پس از اجرای این سه قطعه قدیمی موسیقی آذربایجان، آیهان یک قطعه دیگر از آلبوم خود که «سئوه سئوه» نام داشت را به مخاطبانش تقدیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها