۶۰ سکه طلا جایزه بهترین آلبوم سال سهم همایون شجریان شد

برندگان جوایز جشنواره موسیقی فجر سی‌و یکم اعلام شدند

«جایزه باربد» برای اولین بار به ساختار این رویداد هنری اضافه شده و آثار برتر حوزه موسیقی انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۷
برندگان جوایز جشنواره موسیقی فجر سی‌و یکم اعلام شدند

به گزارش جام جم نوا، امسال بیش از 500 اثر تولیدشده در قالب آلبوم موسیقی از مهرماه سال 92 تا مهرماه سال 94 در تمامی سبک‌ها بررسی می‌شود و جایزه‌ی «باربد» با آرای بیش از 70 نفر از موسیقی‌دانان کشور انجام شده است.

جوایز بخش‌های زیر در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، اهدا شده است:

*جایزه ویژه بهترین آلبوم سال ( 60 سکه بهار آزادی): این جایزه به همایون شجریان برای آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» رسید.

همایون شجریان پس از دریافت این جایزه گفت: از علیرضا قربانی بخاطر حرف های خوبش سپاسگزارم و سهراب پورناظری عزیز که من و پدر را با اجرایشان شرمنده کردند. موسیقی همان طور که صدا و آواز است سکوت هم هست . آواز همان طور که از عشق و انسانیت و شرایط اجتماعی می گوید گاهی اوقات با سکوت نیز همان پیام ها را می گوید. من یاد گرفته ام به همه پیشکسوتان ادای احترام کنم به خصوص به پدر و مادرم . پدرم که تمام تار و پودم از اوست. اسم باربد و اختصاص یافتن بخش جایزه به این نام این نوید را به اساتید موسیقی ایران می دهد که اتفاقی در حال رخ دادن است. آلبوم نه فرشته ام نه شیطان را مدیون آهنگسازی خوب تهمورس پورناظری هستم و با تصنیف چرا رفتی روی شعری تز سیمین بهبهانی، مخاطبانی را پیدا کردیم که کودکان خردسال بودند. دلم می‌خواست اگر این کودکان، حوصله شان سر نمی رفت، کنسرت هایم را برای آنها، آزاد می گذاشتم.

*بخش موسیقی ایرانی

*بهترین آلبوم با کلام (20 سکه بهار آزادی): جایزه این بخش اهدا نشد!

*بهترین آلبوم بی‌کلام (10 سکه بهار آزادی): آلبوم «یقین گمشده» اثر اردشیر کامکار

*خواننده برتر (10 سکه بهار آزادی): علیرضا قربانی برای آلبوم قطره های باران این جایزه را از آن خود کرد. ضمن این که همایون شجریان و حمیدرضا نوربخش از نامزدی در بخش بهترین خواننده موسیقی ایرانی انصراف دادند.

علیرضا قربانی بعد از دریافت جایزه خود گفت: اینکه امسال شاهد برگزاری جشنواره موسیقی فجر با این شرایط هستیم اتفاق مبارکی است ولی انچه در این بین مهم است اعتماد سازی است که باید برای این جشنواره وجود داشته باشد و شرایط به گونه‌ای هدایت شود که جشنواره جاذبه داشته باشد و طوری باشد که خود هنرمندان جذب جشنواره شوند.

وی ضمن تجلیل از بزرگان موسیقی پیرامون شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی بیان کرد: این روزها مشکلی میان خانه موسیقی و برخی از منتقدان به وجود آمده که شرایط چندان مطلوبی نیست من از همه بزرگان خانه موسیقی می خواهم که با گوش شنوایی که دارند به جای طرح شکایت خود در محاکم قضایی شکایت خود را پس بگیرند و با گفتگو مشکل را حل کنند

*آهنگساز برتر (10 سکه بهار آزادی): هوشنگ کامکار برای آلبوم کوچ بنفشه ها
هوشنگ کامکار بعد از دریافت جایزه اش گفت: دوست داشتم جوان ها در جشنواره تشویق شود. در جلسات هم گفتم که بهتر است ما را تشویق کنید اما جوایز را به جوان ها بدهید. به هر صورت امیدوارم این مهم در سال های بعد محقق شود.

*بخش موسیقی نواحی

*تندیس بهترین آلبوم (20 سکه بهار آزادی): آلبوم شمال خراسان با هنرمندی سهراب محمدی

*بخش موسیقی فیوژن

*بهترین آلبوم با کلام (10 سکه بهار آزادی): گذر اثر سیاوش روشن

*بخش موسیقی کلاسیک

*بهترین آلبوم (20 سکه بهار آزادی): باغ ایرانی اثر شهرداد روحانی

شهرداد روحانی پس از دریافت جایزه بهترین آلبوم موسیقی کلاسیک گفت: این قطعه را برای پدرم ساخته بودم اما زمانی که این کار تمام شد پدرم رضا روحانی از دنیا رفته بود ولی مطمئن هستم حالا که میان ما نیست روحش با من است.

*بهترین آهنگساز (10 سکه بهار آزادی): امین هنرمند برای البوم شکوه های بی کلام

*جایزه ویژه ایران فرهنگی (10 سکه بهار آزادی): جایزه بخش ایران فرهنگی توسط حسن فریدون و محمدباقرنوبخت به سه آلبوم «شبگرد کولی باد» سهراب پورناظری و روبیک آرتوزوبیان، آلبوم «هزارتوی قفقاز» افشار نامور و فیروز ویسانلو و آلبوم «ری تا روم» سعید نایب محمدی اهدا شد.

این جایزه درحالی اعلام شد که هیچ لوح تقدیر و یا تندیسی برای تقدیرشدگان در نظر نگرفته شده بود و نمایندگان رییس جمهور تنها به دادن دست با این سه برگزیده اکتفا کردند!

*بخش موسیقی پاپ

*بهترین آلبوم (20 سکه بهار آزادی): «عشق یعنی» اثر فریدون آسرایی و بهروز صفاریان

بهروز صفاریان بعد از دریافت جایزه خود گفت: خیلی خوشحالم که موسیقی پاپ به دید مسولان هم در جشنواره موسیقی فجر جدی شد و از فرمایشات آقای وزیر هم بسیار خوشحالم و امیدوارم اتفاقات خوب هرچه زودتر بیفتد. فریدون اسرایی هم بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد :خوشحالم که موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر جایزه گرفت. من این البوم را به همه طرفداران تقدیم می‌کنم.

*بهترین آهنگساز(20سکه بهار آزادی): گروه چارتار برای آلبوم باران تویی

*بهترین خواننده (10 سکه بهار آزادی): محمد اصفهانی برای آلبوم شکوه

اصفهانی بعد از دریافت جایزه خود از دست سالار عقیلی گفت: از تمام کسانی که در باز کردن راه باریکی که میان مردم باز کردم ممننونم از استاد ملک محمود مسعودی از استاد علی جهاندار که ردیف را پیش او آموختم و از دو اسطوره خودم یعنی حسین خواجه امیری ذکر و محمد رضا شجریان تشکر میکنم.

*بخش پاپ-تلفیقی و سایر ژانرها

*بهترین آلبوم با کلام (20 سکه بهار آزادی): «ماه و ماهی» اثر حجت اشرف زاده و امین و آرش بیات

حجت اشرف زاده بعد از دریافت جایزه خود از دست گلاب آدینه گفت: از مردم هنر فهم ایران که به ما اعتبار دادند متشکرم اما جای پرویز مشکاتیان را در اینجا خالی می بینم.

*بهترین آهنگساز (10 سکه بهار آزادی): گروه دارکوب به سرپرستی همایون نصیری برای آلبوم نوکوب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها