خدمت؛ نشان افتخار شهید جمهور

آیت‌ا...سیدابراهیم رئیسی، یکی از حلقه‌های ارزشمند این زنجیره تعالی و تکامل مکتب اسلام بوده است که در زمانه خود براساس شناخت تکلیف دوران، عهدی با خدا ــ برای خدمت به مردم و افزایش کارآمدی نظام ــ بست.
کد خبر: ۱۴۵۷۷۰۳
نویسنده حسین افسری - گروه جامعه
 
وی هرچند به‌عنوان خادم‌الرضا(ع) اجر خود درجهت خدمت به ساکنان حرم الهی(ایران سربلند) وهمه محرومان عالم (به‌عنوان سید محرومان و مستضعفان) را در روزولادت آن حضرت دریافت کرداما باید اشاره کرد که به مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا ا...علیه فمنهم من قضى نحبه»(ازمؤمنان مردانى هستندکه به آنچه باخدا برسرآن پیمان بستند[از بذل جان و فداکارى] به‌راستى وفا کردند؛ پس برخى از آنان پیمان خویش به‌سرآوردند) وی از زمره افرادی است که به عهد خود با خداوند عمل کرد.

بالاترین سرمایه انقلاب اسلامی،آرمان بلند این انقلاب دینی برای تجلی توحید و ولایت درتمام ارکان انسان و اجتماع است و دراین راه خود را پیشقراول تمدن اسلامی می‌داند که ان‌شاءا... درقالب ظهور حجت عصر و زمان بروز و ظهور تام خواهد یافت. رد پای جریان تعالی و تکامل اندیشه اسلامی ناب محمدی را تا خانه حضرت‌زهرا(س) و غصب حق ولایت و واقعه عاشورا می‌توان ردیابی کرد اما این جریان به‌عنوان نماینده جریان حق، با همه ظلم‌های ساختاری و روندی جریان باطل به رشد و تعالی درونی ادامه داده است. هریک از مراحل تعمیق مکتب تشیع، اقتضائات واهداف ویژه خود راداشته و دارد. درگذشته‌های دور ونزدیک همه شهدای علم و فرهنگ اسلامی ایرانی وتمام مجاهدان دولت‌های شیعه (مثل سربداران) و قیام‌های مردمی (مثل میرزاکوچک‌خان، ثقه‌الاسلام، رئیسعلی دلواری) زمینه‌ساز رسیدن به مرحله انقلاب اسلامی بودند. 
 
خدمت صادقانه
درعصر آخرالزمان، مردی از تبار صدیقه طاهره(س)، نظام جمهوری اسلامی را بنا نهاد که خود را ادامه‌دهنده این مسیر صعب و سخت می‌داند و تجسم همه آرمان‌های بلند مکتب تشیع در این مسیر طولانی بوده است و انقلاب در این راه، در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی، بزرگان زیادی همچون رجایی، باهنر و هزاران شهید و ایثارگر امنیت، دفاع‌مقدس و مدافعان حرم و سلامت را تقدیم چادر حضرت‌زهرا(س) کرده است تا بتواند ذره‌ای از خاک نشسته بر آن را بتکاند و راه را برای قدوم مبارک آخرین حجت فاطمی کمی هموارتر کند. همه این جریان‌ها و عناصر را می‌توان زنجیره‌ای دانست که ماحصل تلاش خود را به نسل بعد از خود تقدیم کرده‌اند. پیوستن به این زنجیره از یاران اولیه حضرت‌علی(ع) تا یاران حضرت‌حجت(عج) از آرزومندی‌های هر باورمند این حوزه است. اکنون نظام اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که باید جامعه اسلامی و دولت اسلامی را توسعه و تکمیل کند. در این راه، بزرگ‌ترین عامل و مؤلفه، از طریق خدمت صادقانه براساس تدبیر و عقلانیت اسلامی است.

این راه ادامه دارد
باهمه تلخی این واقعه، کماکان مهم‌ترین رکن هدف علاقه‌مندان این نظام و انقلاب، راه تعالی جامعه اسلامی در رسیدن به قله بزرگ تمدن اسلامی است.هرچند با ازدست‌دادن رئیس‌جمهور وهمراهان پرتلاش و مردمی، ضایعه بزرگی بر نظام اسلامی وارد شده است. اما بازهم به مصداق آیه فوق راه خدمت به مردم و انقلاب هیچ‌وقت تعطیل نخواهد شد و این راه توسط کسانی که «ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا»(وبرخى انتظار برندوهیچ‌گونه دگرگونى[درعهد و پیمان] پدید نیاوردند)ادامه داشته وادامه خواهد یافت. مهم‌ترین عامل ذهنی اکنون ما باید، کمک به تعجیل فرج امام‌زمان(عج) از طریق تکامل انقلاب اسلامی باشدواین راه از خدمت صادقانه، الهی و پرتلاش مبتنی برعقلانیت اسلامی می‌گذرد ودکتر رئیسی هم یکی از بزرگان این راه بوده و مهم آن است که این پرچم توسط تک‌تک مومنان و باورمندان این راه محکم‌تر از گذشته ادامه یابد.

خدمت بالاترین افتخار
با وجود تاثر و تالم همه علاقه‌مندان انقلاب، کشتی انقلاب اسلامی به لطف الهی هم‌اکنون توسط کشتی بانی هدایت و راهبری می‌شود که خود از جان‌فداکنندگان این راه بوده است واین کشتی درتلاطم‌های عظیم جریانات سلطه و استکبار جهانی، اکنون به اقیانوس‌پیمای باوقار و بزرگی تبدیل شده است.همراهی وهم‌قدمی با این کشتی‌بان، مهم‌ترین عامل حفظ تعادل این کشتی عظیم است.مردم رکن بنیادین این انقلاب بوده وهماره مورد تاکید ویژه امامین انقلاب بوده وهستند.خدمت به این مردم بالاترین افتخار درنظام تمدنی امام زمانی است و جایگاه آیت‌ا...رئیسی هم از این عامل نشأت گرفته است.پیرو نظرحضرت امام‌خمینی(ره)درواقعه شهادت شهید رجایی و باهنر باید قائل باشیم حتی با شهادت آیت‌ا...رئیسی،راه‌شان ادامه خواهد یافت وامیدواری به آرمان،بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب است و روزهای آتی، نیازمند صبر، تدبیر و تلاش جدی وعمیق مومنان جبهه انقلاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها