«جام‌جم» از پیامک‌های مردمی ۱۶۲پس از سانحه و شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گزارش می‌دهد

حاج‌قاسم دیگری را از دست دادیم

تلویزیون؛ راوی آسمانی شدن شهید جمهور و یاران همراه

روایت اول از حادثه تلخ

شبکه‌های سیما به مناسبت سانحه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه به پوشش لحظه‌ای این سانحه پرداختند. همچنین با اعلام رسمی خبر شهادت رئیس جمهور نیز، برنامه‌هایی با محوریت شهدای خدمت روانه آنتن شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۶۸۳
 
از ابتدای اعلام خبر وقوع سانحه دلخراش بالگرد حامل رئیس جمهور وهمراهان ایشان، معاونت سیما با محوریت مرکز تولید و فنی و شبکه‌های سیما تمهیدات لازم را در دستور کار قرار داد، با برنامه‌ریزی صورت گرفته این عملیات رسانه‌ای همچنان ادامه خواهد داشت و مراسم‌ مرتبط با تشییع و خاکسپاری سید شهیدان خدمت، رئیس جمهور مردمی، شهید آیت‌ا... رئیسی و یاران همراه‌شان نیز به شایسته‌ترین نحو از شبکه‌های تلویزیونی سیما پخش خواهد شد. در ادامه به تشریح برخی از ویژه برنامه‌های منتخب مرتبط با این موضوع پرداخته شده است.

شبکه ۱
برنامه‌های «جریان» و «ایران عزیز» به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور با حضور مهمانان ویژه به صورت متناوب از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود. 
 
شبکه ۲ 
برنامه‌های «صبحانه ایرانی»، «پاورقی» و«نوسان»به مناسبت شهادت رئیس جمهورروی آنتن شبکه دو می‌روند.همچنین برنامه‌ای نیز با اجرای فرزاد جمشیدی به صورت ویژه به این موضوع می‌پردازد.همچنین مجموعه کوتاه تلویزیونی«عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر از ۳۱اردیبهشت حوالی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود. این سریال که بخشی از مجاهدت‌های حمید و مهدی باکری وشهدای لشگر عاشورا درعملیات‌های خیبروبدر رابه تصویرمی‌کشد، در۷قسمت پخش می‌شود.
 
شبکه ۳
شبکه سه سیمابابرنامه‌های «سلام صبح بخیر» و «سیاست خارجی» به موضوع شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان می‌پردازد.
 
شبکه ۴
به مناسبت شهادت آیت‌ا...رئیسی برنامه‌های عادی شبکه چهارمتوقف شده وبرنامه‌ها به طور زنده از دو استودیو، روی آنتن می‌رود. کورش علیانی‌ وعطاءا...بیگدلی میزبان اساتیددانشگاه، فعالان حوزه علم‌وفناوری،هنرمندان وکارگردانان فیلمساز،اهالی فرهنگ‌وهنر وچهره‌های شناخته شده حوزه اندیشه خواهندبودودرخصوص ابعاد شخصیتی وعملکردی آیت‌ا...رئیسی گفت‌وگو خواهند کرد.
 
شبکه تهران
شبکه تهران سیما همزمان با خبر حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و تیم همراه ایشان، برنامه «تهران بیست» را کاملا به این موضوع اختصاص دادوبا تدارک برنامه زنده «شهید‌جمهور» با اجرای حسین مولایی و علی ترابی این حادثه را با حضور مسئولان وصاحب‌نظران تحلیل وبررسی کرد.امروز نیزجدول برنامه‌های شبکه تهران سیما به صورت کامل معطوف به این موضوع شده است. برنامه‌هایی نظیر«شهر امن»،«سلام تهران»،«تا نیایش» و«به خانه بر می‌گردیم»به صورت کامل به این موضوع می‌پردازند. این برنامه‌ها با حضور مهمانان ویژه، مسئولان دولتی، چهره‌های سیاسی، فرهنگی،هنری و...تماشایی می‌شود. همچنین اختصاص و ایجاد باکس‌ ‌MC ‌با عنوان شهید جمهور نیز همچنان با اجرای حسین مولایی و علی ترابی روی آنتن می‌رود. این برنامه نیزباحضورمهمانان ویژه،مسئولان دولتی،چهره‌های سیاسی،فرهنگی،هنری و... تماشایی می‌شود. قراراست در فاصله‌های زمانی ودرطول روز مراسم‌های عزاداری درجای جای استان وشهر تهران به صورت زنده و مستقیم روی آنتن شبکه تهران سیما برود. پوشش زنده ومستقیم مراسم‌ها وتجمعات مردمی به مناسبت شهادت رئیس جمهور وهمراهان ایشان درمناطق مختلف شهر و استان تهران برگزار می‌شود وبه صورت زنده روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.پخش آثار کوتاه (تاک) نماهنگ، کلیپ و مستند‌های ویژه از اقدامات و فعالیت‌های رئیس جمهورشهید ازدیگر برنامه‌هایی است که روی آنتن شبکه‌تهران سیما می‌رود.
 
شبکه آموزش
شبکه آموزش نیز با برنامه زنده «مثبت آموزش» با دعوت از مسئولان، مدیران و کارشناسان به ابعاد شخصیتی و خبرهای مرتبط با موضوع شهادت رئیس محترم جمهور و هیات همراه می‌پردازد. پخش پلی‌بک‌های مناسبتی از دیگر برنامه‌های شبکه آموزش ویژه شهادت رئیس جمهور و هیات همراه است.
 
شبکه قرآن
ویژه برنامه شهادت رئیس جمهوری و همراهانش با حضور مهمانان مختلف از جمله کارشناسان، مداحان، شعرای آئینی و حجت‌الاسلام اصغردوست و حجت‌الاسلام سیدحمید خداداد حسینی روز دوشنبه به صورت زنده بر روی آنتن شبکه قران و معارف سیما می‌رود.ارتباط و پخش تصاویر زنده از سوگواری عزاداران در حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه (س) از ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه و پخش زنده محفل قرآن کریم از ساعت ۲۰ تا ۲۲ از حرم مطهر امام رضا (ع)، امروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. پخش اقامه نماز ظهر مسجد جعفری کوی نصر (گیشا) که آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی سال‌ها به عنوان امام جماعت این مسجد فعالیت می‌کرد، نیز روز سه‌شنبه یکم خرداد پخش می‌شود. برنامه گفت وگو محور «آرمان» هم با حضور حجت‌الاسلام سیدحمید خداداد حسینی، پسرعموی سیدابراهیم رئیسی ساعت ۲۲ روز دوشنبه به بررسی ابعاد مختلف شخصیت و اقدامات شهید رئیسی می‌پردازد. محفل قرآن کریم از مشهد مقدس امروز دوشنبه ساعت ۲۰ تا ۲۲ زنده پخش خواهد شد. پخش مستندی درباره زندگی آیت‌ا... سیدمحمد‌علی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه و پخش میان برنامه و کلیپ‌هایی از خدمات مختلف آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید در دوره خدمت‌شان به کشور و دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد از دیگر تدارک شبکه قرآن و معارف سیماست.
 
شبکه نمایش
شبکه نمایش سیما، فیلم‌های سینمایی «دولت عشق»به کارگردانی حمید بهمنی و «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را روی آنتن برد. همچنین پخش فیلم‌های مناسبتی نیز در دستور کار این شبکه قرار دارد. زیر‌نویس‌های شبکه به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور از ساعت ابتدایی اعلام شهادت ایشان و همراهان‌شان با مضامین شهادت پخش می‌شود. همچنین میان برنامه‌ها و کلیپ‌هایی با مضامین شهدا نیز روی آنتن می‌رود.
 
شبکه نسیم
برنامه‌های تولیدی «ازسرگذشت»،«هزار داستان»،«نفس» دراین ایام از شبکه نسیم پخش می‌شود.همچنین برنامه زنده «نسیمی شو» نیز روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. زیر‌نویس دل‌نوشته‌های مردم، وله مناسبتی و...نیز ازآنتن این شبکه پخش می‌شود.
 
شبکه افق
ویژه برنامه «شهید جمهور»به مناسبت شهادت آیت‌ا...رئیسی و جمعی ازهمراهان ایشان به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود. این برنامه باحضورمهمانان لشکری،کشوری،هنرمندان،مسئولان کشوروفعالان فرهنگی در بخش‌های مختلفی پخش می‌شود.
 
شبکه مستند
شبکه مستند در شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه با تهیه و پخش مستندهایی با مضمون سفرهای خارجی رئیس جمهور با عنوان «خویشاوند» و «دیار اقبال» با مخاطبان خود همراه است. مستندهای مربوط به سفرهای استانی ریاست جمهوری مثل «مسافر سرزمین شقایق ها» میان برنامه‌هایی از سخنرانی و تصاویر دیدار رئیس جمهور با مردم، مواضع و سخنرانی‌های ضد استکبار و دغدغه‌های مردمی ایشان روی آنتن شبکه مستند می‌رود. همچنین اخبار و موارد مهم مخصوصا بیانات رهبری در خصوص ایشان به صورت زیرنویس از شبکه پخش می‌شود. همچنین مستند «یک روز با آقای امام جمعه» درباره حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نیز روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
 
شبکه ورزش
برنامه «دست اول» ویژه شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه از شبکه ورزش پخش می‌شود. این برنامه به فواصل هر دو ساعت به صورت ویژه به شهادت رئیس جمهور و واکنش جامعه ورزش می‌پردازد. ارتباط تلفنی با بزرگان ورزش کشور و پخش گزارش منظم در این خصوص محتوای این برنامه بیست دقیقه‌ای است.
 
شبکه سلامت
ویژه برنامه «شهید جمهور» به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه، هر روز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از شبکه امید و برنامه «مثبت سلامت» نیز با پرداختن به این مناسبت از شبکه سلامت پخش می‌شود.
 
شبکه جام‌جم
شبکه جام‌جم با ویژه برنامه‌ای با حضور کارشناسان سیاسی، تعدادی از نمایندگان مجلس و سایر مقامات عالی‌رتبه کشور که از ساعت ۸ صبح در حال پخش است و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد، با مخاطبان خود همراه است.

پوشش دقیق یک واقعه
از ۳۰ازدیبهشت که خبر از دسترس خارج شدن بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش منتشر شد، برنامه‌‎های مختلف تلویزیون به پوشش این خبر به صورت لحظه به لحظه پرداختند. برقراری ارتباط زنده با محل حادثه و مسئولان حاضر در صحنه برای دریافت آخرین خبرها، ارائه تحلیل‌های کارشناسی و همچنین عدم شتابزدگی در اعلام خبر از ویژگی‌های این پوشش رسانه‌ای بود که تا بامداد روز گذشته و همزمان با اعلام خبر یافتن لاشه بالگرد ادامه داشت.پیش ازاین همچنین رسانه‌ملی باحضور میدانی در بارگاه امام رضا(ع) دعای مردم برای سلامتی خادمان ملت را پوشش داد.همچنین  تا ازطریق منابع رسمی، خبری اعلام نشود هیچ یک از مجریان و بخش‌های خبری، درباره شهادت رئیس جمهور اظهار نظری نداشتند.صبح ۳۱اردیبهشت نیز با کشف محل بالگرد، شبکه خبر، اخبار مرتبط را زیرنویس کرد.
شبکه خبر در زیرنویس همچنان به سخنان رئیس جمعیت هلال احمر ارجاع داد که با کشف محل بالگرد آثاری از زنده بودن سرنشینان پیدا نشده است و دقایقی مانده به خبر ساعت هشت آیاتی از کلام‌ا... مجید را پخش کرد.در خبر ساعت هشت صبح شبکه یک و شبکه خبر به صورت رسمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی اعلام شد. 
در این بخش خبری که به صورت همزمان در شبکه‌های چهار و نسیم نیز بازتاب داشت، گوینده خبر اعلام کرد که «خادم‌الرضا و خادم جمهور ایران آیت‌ا... سید‌ابراهیم رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.»
شبکه پنج و شبکه چهار تا پایان بخش خبری ساعت ۸ صبح شبکه خبر را پوشش دادند. 
شبکه سه نیز در برنامه صبحگاهی به ارائه اطلاعاتی از زندگی و کارنامه سید ابراهیم رئیسی پرداخت و شبکه‌های سیما با نوار مشکی در گوشه قاب تصاویر خود را تغییر دادند.
المیرا شریفی‌مقدم در شبکه دو این خبر را اعلام کرد. شبکه دو که دکور و برنامه خود را در روز میلاد امام رضا(ع) به صحن حرم مطهر ایشان برده بود با دکورهایی در حرم مطهر و با تصویری از رئیس‌جمهور مقابل دوربین رفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها