علیرضا قزوه:

حرمت انسان را نگه می‌داشت

لیرضا قزوه، شاعر و رئیس مرکز شعر، موسیقی و سرود صداوسیما با بیان این‌که من رئیس‌جمهوری به مردمداری آقای رئیسی ندیده بودم، درباره خصوصیات برجسته رئیس‌جمهور شهید به جام‌جم می‌گوید: او رئیس‌جمهوری بود که با مردم، حتی مردم فقیر و کپرنشین می‌نشست و حرمت انسان را به جا می‌آورد. مردمی‌بودن و ساده‌زیستی، بی‌پیرایگی و خودمانی‌بودن در رفتار ایشان مشهود بود و در کنار او که بودی، احساس می‌کردی یک شهید رجایی دیگر است و سرانجام هم سرنوشتش با شهادت ختم به خیر شد.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۹۲

قزوه در ادامه با مقایسه شهید رئیسی با برخی رؤسای جمهور پیشین می‌افزاید: در این مصیبت خیلی‌ها دل‌شان سوخت، ایشان هم می‌توانست پشت میزش در تهران بنشیند و مثل بعضی‌ها راحت باشد و تا ساعت 10 صبح بخوابد و مانند برخی رئیس‌جمهورها نبود که تا جنوب شهر تهران هم سر نمی‌زدند و خودخواه بودند، حرف رهبر انقلاب را کنار می‌گذاشتند و حرف خود را می‌زدند، بلکه کاملا مطیع خداوند و امر رهبری و خادم واقعی مردم بود. از این جهت آقای رئیسی واقعا حیف شد و رفتن‌شان یک مصیبت بزرگ برای ایران است. 

رئیس مرکز شعر، سرود و موسیقی صداوسیما با بیان این‌که مسلما شهادت برکت دارد، می‌گوید: شهادت ایشان هم برکت دارد و باعث خواهد شد بسیاری از کسانی که چشم‌شان را بر حقیقت بسته بودند، چشم‌شان باز شود. کسانی که فکر می‌کردند آقای رئیسی فردی دنیاپرست و مقام‌خواه است، به این نتیجه رسیدند که قضاوت‌شان اشتباه است و او فردی بود که همیشه در جاده خدمت می‌دوید و هرجا که سیل و مشکل و کپرنشینی و کارخانه تعطیل شده بود، ایشان حاضر بود و کار می‌کرد. تفاوت میان این رئیس‌جمهور و رئیس‌جمهور قبل از زمین تا آسمان بود و قدر ایشان را مردم بعد از شهادت بیشتر شناختند و فهمیدند چه انسان بزرگی را از دست داده‌اند. 

تأکید رئیسی بر تشکیل شورای عالی شعر

قزوه در خصوص شیوه تعامل رئیس‌جمهور شهید با اهالی فرهنگ و به‌خصوص شاعران می‌گوید: با اهالی فرهنگ خیلی متواضع و با احترام بسیار رفتار می‌کرد. تقریبا شش ماه پیش یک گروه شش‌نفره از شاعران به دعوت دفتر رئیس‌جمهور و به همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ خدمت ایشان رسیدیم و آقای رئیس‌جمهور تأکید داشتند شورای عالی شعر کشور را تشکیل دهیم. در این نشست مفصلا درباره وضعیت فرهنگ کشور صحبت کردیم و در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، ایشان برای ما صحبت کردند و مشخص بود که آگاهی بسیار خوبی از وضعیت فرهنگی کشور به‌خصوص شعر دارند. ایشان با احترام بسیار با ما رفتار کردند و پس از پایان جلسه هم به هرکدام از ما انگشتری هدیه دادند و گفتند که این جلسات را زودتر برگزار کنیم و شاید کم‌کاری از ناحیه شاعران بود که جلسه بعدی برگزار نشد. در حیاط ریاست‌جمهوری یک بار یک برنامه ادبی گذاشتند و شاعران را دعوت کردند و با دیگر گروه‌های هنری هم به همین‌گونه با احترام و متواضعانه رفتار می‌کردند و آدم احساس نمی‌کرد ایشان رئیس‌جمهور کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها