چگونه با طالبی یک میلک شیک خوشمزه درست کنیم

یک نوشیدنی شیک و تابستانی!

دسری خوش‌طعم با عطر بهاری

اسموتی طالبی با چند دستور

طالبی یکی از میوه‌های خوش عطر و طعم فصل بهار است که می‌توان با آن انواعی از دسرها و نوشیدنی‌ها را تهیه کرد.  اسموتی طالبی یکی از انواع نوشیدنی مقوی و پرطرفدار کافی‌شاپی و رستورانی و از‌جمله محبوب‌ترین انواع دسر با طالبی است.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۳۳
 
این نوشیدنی خنک پرطرفدار، حاصل ترکیب طالبی یا میوه‌ها با مواد مختلف دیگر است که مثل یک پکیج خوشمزه، سلیقه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند و خواص طالبی را هم در خود دارد.

 مواد لازم برای تهیه اسموتی طالبی با بستنی
 طالبی: 
۱ عدد کوچک
بستنی (با طعم دلخواه): ۵ قاشق غذاخوری
شیر سرد: ۱ لیوان 
ابتدا طالبی را بشویید و پوست آن را بگیرید. تخم‌های آن را خارج کنید و طالبی‌ها را به برش‌های کوچک تقسیم کنید.  تکه‌های طالبی‌ را در یک‌ظرف بریزید و حدود دو ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط‌کن بریزید. اگر وقت ندارید طالبی را در فریزر بگذارید، از یک‌دوم لیوان قالب یخ استفاده کنید. به طالبی‌ها، شیر و بستنی را اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد یکدست شو‌د. طالبی‌هاسپس مخلوط را در یک لیوان بریزید و سرو کنید. اگر می‌خواهید اسموتی طالبی کمی شیرین‌تر شود، به آن شکر یا عسل اضافه کنید.
  
مواد لازم‌ برای تهیه اسموتی طالبی با ماست
طالبی: ۳۰۰ گرم
ماست (شیرین): ۱ قاشق غذاخوری
عسل: ۲ قاشق غذاخوری
برگ نعناع: چند عدد برای تزئین

پوست طالبی را بگیرید و تخم‌های آن را جدا کنید. طالبی‌ها را خرد کنید و دو ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس طالبی‌ها را بیرون بیاورید و در مخلوط‌کن بریزید. سپس ماست و عسل را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده تا یک مایع غلیظ و منسجم داشته باشید. وقتی اسموتی طالبی را در لیوان ریختید، روی آن را با چند برگ نعناع تزئین و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی طالبی با خامه
طالبی: ۱ عدد کوچک
شیر: ۱ لیوان 
آناناس (کنسرو یا تازه): ۳ تکه
بستنی (با طعم وانیل): ۷ قاشق غذاخوری
خامه: ۲ قاشق غذاخوری
شیر خشک: ۱ قاشق غذاخوری
شکر یا عسل: به میزان لازم

طالبی را پوست بگیرید و تخم‌های آن را جدا کنید.طالبی راخردکنید و دو ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. تکه‌های طالبی یخ‌زده را به همراه شیر، شیرخشک، خامه، شکر و آناناس درمخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شو‌د. سپس اسموتی طالبی و خامه را در لیوان بریزید و بستنی را به آن اضافه کنید. اسموتی طالبی شما آماده سرو است.

فوت و فن‌های تهیه اسموتی طالبی
درتهیه اسموتی طالبی دست‌تان بازاست که ازمیوه‌ها، بستنی، شیر،خامه،تخم شربتی، خاکشیر، نعناع و...استفاده کنید. هرچند اسموتی طالبی در کل طعم شیرینی دارد ولی اگر با مواد دیگری آن را تهیه کردید که ازشیرینی آن کاسته شد،می‌توانید ازعسل استفاده کنید. بهتر است در تهیه اسموتی‌ها از شکر کمتری استفاده کنید تا محصول سالم‌تری به دست بیاید.سعی کنید قبل از درست کردن اسموتی طالبی، برش‌های طالبی را در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. در این صورت غلظت اسموتی بیشتر خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها